bonus oppsparing ved bruk av OT

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av blystan, 31. mars 2015.

  1. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har prøvd OT en gang, og fikk oppgradering på en del av ruten min. Da ble jeg oppgradert fra Y til Z og gikk dermed ifra 250 til 1000 poeng for denne ruten.

    Jeg ønsker nå å prøve å bli oppgradert fra CPH til ORD, men lurer veldig på hvilke bookingklasse jeg da vil komme i og dermed hvor mye poeng jeg vil opptjene. Jeg jakter på et Gullkort og ønsker derfor å prøve å få inn så mye poeng som mulig. Da jeg hovedsaklig flyr til USA så er det mye poeng per tur, men få legs. Så er poeng jeg må jakte da per nå har 8 legs med 22750 grunnpoeng.

    Er det noen som har erfaring med OT på langdistanse og vet hvilke klasse man som regel kommer i?
    Er veldig stor forskjell på 5000 og 7500 poeng for Klassene i plus saver og plus
     
  2. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Man havner i billigste klasse. I biz så havner man i Z. I plus så havner man i A på S/H og P på L/H.
     
  3. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Da jeg fikk Z, som da tydeligvis er billigste for biz, så hadde jeg oppgradert til plus på S/H
    Så akkurat den skjønner jeg ikke da. Men jeg kan da forvente P på L/H ved UTo Pluss og dermed 5000 poeng for CPH ORD. Da er det ikke største poeng opphentinga på å svi av 1700 kr ekstra på den turen. Men må jo prøve uansett for å slippe Y setene. Har hatt dem noen turer nå og er lei dem :p
     

Del denne siden