Bonus tips i VG jeg ikke får lest

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av FlyerOslo, 19. des 2023.

Tags:
  1. FlyerOslo

    FlyerOslo Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    FlyerOslo liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Forretningsidé?
    IMG_0439.png IMG_0440.jpeg
     
    Brukernavnet liker dette
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,292
    Bonuspoeng:
    113
    Are and RoadKing like this.
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,946
    Likes mottatt:
    2,225
    Bonuspoeng:
    113
    VG henter jo sine tips fra forumet her, så det er jo aldri noen grunn til å lese deres artikler om bonusjakt..... ;)
     
    Cumulus liker dette
  6. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    1,863
    Bonuspoeng:
    93
    Denne 50% trumfen på bleier ryker nok snart, akkurat som 50% trumf på ferskt brød hos Joker og 50% trumf på Deo hos Apotek1..
     
    NoLimit liker dette
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    50% på Deo var vel aldri mer enn et midlertidig tilbud i forbindelse med lansering av trumfopptjening hos Apotek1? Og hvis jeg ikke husker feil om brød hos Joker var det også bare kampanjetilbud.

    Kiwi har gitt 50% rabatt på bleier i flere år og jeg gjetter på at det er billigere for dem å betale ut dette som Trumf enn rent avslag på prisen. Uavhengig av hvor mye vi bonusnisser hamstrer bleier.
     
    Cumulus and The_Dude like this.
  8. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    1,863
    Bonuspoeng:
    93
    Om man booker C eller F er det faktisk lønnsomt å kjøpe varer med 50% trumf selv om man bare kaster varen. Tror litt av årsaken til at Kiwi overførte bleieavtalen til Trumf var for å øke terskelen for utenlandske smuglere da Trumf krever BankID.
    Men de tenkte kanskje ikke på alle bonusnissene her i landet..
     
  9. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med Jorge her. Bleier koster halvparten av listepris, og det er veldig smart av Kiwi å ta dette over trumf. Det er da et tidsspørsmål før Meny gjør det samme.
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    50% rabatt i form av Trumfpoeng virker som et slags eksperiment og jeg blir ikke overrasket om det kommer justeringer etterhvert. Rema og Coop gir halv pris i kassen som medlemsrabatt. Spar gjør det samme for Trumfmedlemmer. Vil tro forbrukere flest foretrekker direkte avslag i kassen?
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Hysj! ;)
     
  12. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror egentlig at forbrukere flest, og småbarnsforeldre spesifikt, handler der det er mest praktisk for dem til enhver tid. De innretter seg da også etter gjeldende regime på det stedet.

    Gammelordningen på Kiwi var jo at du måtte ha et spesifikt Kiwibleiekort (vanskelig). Om du ikke hadde, så spurte betjeningen deg om de skulle scanne et generisk kort, men da måtte man jo kjøpe 4 pakker i slengen for at man skulle få rabatten (1 av 4 gratis).

    I denne ordningen trenger du ikke noe kort, ingen prosess og får halvparten gratis - vil tro de som handler på Kiwi raskt innretter seg etter det?

    Jeg skal ikke være kranglefant på dette, synes bare selv at dette er enklere løsning, og at problemet er heller å ta ekstra omvei for å komme seg på Kiwi.
     
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,364
    Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden