Bonusbilletter Miami

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av guns1, 29. jan 2020.

  1. guns1

    guns1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har lite erfaring her på forumet, men jeg prøver å finne bonusbilletter til Miami 13. el 14 juli, med retur 28. el 29 juli. Familie på 4. Har snart 400 k poeng. Har søkt på Star Alliance billetter uten hell. Er det forseint med sommerbilletter, evt blir det lagt ut nye bonusbilleter senere i vinter ? ?
    Hva kan jeg gjøre, takknemlig vist noen kan hjelpe
     
  2. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Om det er Business-billetter til MIA midt i fellesferien du leter etter, så er du kanskje litt sent ute.. Det skal vel godt gjøres å finne 4 ledige billetter på de lange flyvningene uansett, med mindre dere er villig til å splitte dere og møtes i Miami :)
     
  3. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Miami er vel det mest populære reisemålet for alle på bonusbilletter på SAS. Hvis man i tillegg skal ha business class, fire billetter og reise midt i ferietiden så tror jeg bare du kan glemme å prøve på regulære bonusbilletter. Du kan imidlertid få «beste tilgjengelighet» hvis du har enorme mengder poeng å bruke.

    Min erfaring er at det generelt har vært lettere å finne billetter med Star til Miami, men nå har jeg vært veldig fleksibel på reisetid og bare reist alene.

    En annen ting er at SAS ser ut til konsekvent å blokke ut Juli og deler av August for bonusbilletter (eller i alle fall å strupe antallet noe helt sykt). Er du avhengig av connection for å komme deg til Oslo så vil du slite med å finne plasser. Hvis du skal reise fra Oslo så må du gjerne ta Star for å komme deg ned til kontinentet før du kan reise over dammen.

    Et mulig tips er å se etter bonusbilletter fra storflyplassene i Europa og så heller kjøpe fly ned dit først og bruke bonus over til USA. Det kan hende at det da er tilgjengelighet.
     
    Sonictravel liker dette
  4. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    SAS til Miami er en vinterrute, og går ikke på sommeren. Så det må isåfall være Star Alliance :)
     
    Maggie liker dette
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk 4stk tur/retur i biz til Miami med Sas i fellesferien 2018. Utrolig kjipt de la ned den sommerruten :-(
    Fikk 5stk biz til NYC med Sas tur/retur neste fellesferie. Siste bestilling var delt opp i 2 og oppgradert fra plus til biz underveis når bonus billetter ble sluppet.
     
    eventyrer and PerFly like this.
  6. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke verst! So to say, it’s always hope in a hanging snore :D
     
    Travellingalf, Maggie and jgroneng like this.
  7. martinsen78

    martinsen78 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Vi er 2 voksne og 2 barn som vurderer Miami påsken 2022. Er det nesten ''håpløst'' å finne noe hit uavhengig av reiseklasse i denne perioden?
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,481
    Bonuspoeng:
    183
    Med Star Alliance er det heilt sikkert mogleg. I alle fall om de er villige til å fly økonomi på delar av reisa. Eg gjorde eit kjapt søk på Awardfares og ser det er rikelig med økonomiseter på FRA/CPH-YYZ, men berre tre business-seter på det beste. Frå YYZ til MIA finn eg fire business-seter på fyrste forsøk på laurdag 9.04 neste år. Berre å hive seg rundt og bestille om du har poenga ;)

    Edit: Fann 9 (!!) businesseter på same flightar laurdag 09.04 over fjorden til YYZ med AC857 frå LHR. Det bør med andre ord gå greit å få dykk til MIA i biss. Berre hiv deg på telefonen.
     
  9. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Swiss har normalt hatt mye biz awards ZRH-MIA
     
  10. martinsen78

    martinsen78 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for rask tilbakemelding, telefonen er tatt opp :)!
     
    Sunnfjordingen liker dette
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,481
    Bonuspoeng:
    183
    Gode greier. Hugs at awardfares.com er eit veldig godt verktøy å bruke om du leitar etter awardbillettar med *A. Det er veldig billig ift kva resten av reisa kostar, so eg vil anbefale å få deg eit abonnement der når du er i bookingmodus ;)
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Vær obs på at AwardFares viser en del tilgjengelighet hos Air Canada som kun kan bookes gjennom Aeroplan.
     
    Lars J and Sunnfjordingen like this.
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,481
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info.
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke umulig, bare dyrt. Hvis du håpet på rene bonusbilletter med SAS er du nok litt for sent ute, for akkurat i påsken fant jeg bare vanlig-billetter-for-poeng. Fordelen med de er at du tjener poeng også, men det koster.

    sasmiamieaster.png

    Jeg ser fra min egen liste at ARN-MIA 2020-04-04 ble snappet opp på onsdagen/torsdagen som var forrige uke. Miami er en utrolig populær destinasjon for bonusbilletter så her må man nærmest sitte klar når billettene slippes (300 dager før)
     
    Maggie liker dette
  15. Lacaixa

    Lacaixa Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    På AwardFares fant jeg ledige bizbilletter fra Vancouver til Sydney, men ble fortalt av SAS at de ikke lå i systemet og ikke kunne bookes. Er dette samme problemet, eller kan jeg ringe tilbake å være heldigere med ny kontaktperson?
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Når du får treff på Air Canada-flights på awardfares kan du vise detaljer for flyvningen ved å trykke på pila helt til høyre. Hvis da Aeroplan viser høyere tilgjengelighet enn LifeMiles og MilagePlus vil du ikke kunne booke setene.
     
  17. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror det enkleste er å kjøpe 4 biz billetter. Det finnes mye ledig med ulike selskaper
     

Del denne siden