Bonushjelp - Alicante

Tråd i 'Bonushjelp' startet av guns1, 28. sept 2016.

  1. guns1

    guns1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Familien vår skal feriere rundt Alicante område i 14 dager, juli 2017. Jeg er ny på forumet og trenger litt tips.
    Vi er 2 voksne og barna er 13 og 15 år. Vi skal ha leiebil og er fleksibel ang flyplass.

    Jeg er EBS og har 96 000 poeng, 20 000 poeng forfaller okt 2017.
    Vil gjerne bruke poeng, og når jeg søker på bonusbilletter til Alicanta koster dette kr 11 400,- og 96 000 poeng. 36 000 pr. pers. Enda dyrer til Malaga.
    Synest dette var mye !!
    Bør jeg vente med å bestille - er det sansynlig at det kommer bonustilbud senere i høst/vinter ?? Evt andre løsninger..

    Er det noen på forumet som kan hjelpe med tips ? Takker for svar :)
     
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei.

    Jeg tror du er inne og ser på cash+ points.

    Når jeg ser på rene bonusbilletter, får jeg opp følgende priser for 4 voksne:
    IMG_0021.PNG
    Men da er det plus en vei, da det ikke er mye ledig i go(Eller beregnet at de selger ut)

    Så prøv å søk på ren bonus, ikke cash+points,

    Så finner du andre priser!

    Lykke til!

    C
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Rimelig billig og fly til Alicante. Hadde ikke vurdert og bruke poeng om ikke bilettene hadde vert kjempe dyre på de datoer dere skal dra.
    Eivind fra SAS har jo lovet at i eurobonus 3.0 som skal komme nå i høst skal et av flere nye punkt være at poeng ikke går ut på dato. Så hadde ventet om jeg var deg. Men mulig du ikke har interesse for og fly feks sas eller A biz. Da er det jo fint og bruke de som du beskriver over ;)
     
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,518
    Bonuspoeng:
    183
    Reise innen Europa(unntatt sone Norden) er rimelig dårlig valuta for poengene. Spar til en lengre tur, og heller kjøp billetter til ALC. Med så god tid igjen og flex på dato burde det gi en helt OK pris
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du har mer igjen om du bruker de på innenlands flyvninger, eventuelt innenlands Europa når de kjører 50% rabatter. Best valutta om du har ca 100 k poeng og skal bruk de på fire voksen billetter er å kjøpe go billetter til en av longhaul destinasjonene i vinterferie/ høstferie og bruke poengene på oppgradering til pluss ved å by.
     
  6. guns1

    guns1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja, jeg søkte på poeng+ cash. Ser at dette er dårlig,
    Vi er låst på hjemreise 22. juli, og pris i SAS GO er mellom kr 16-18K. Prisdifferansen blir da kun kr 5000, men bruker 95K poeng - dårlig butikk..
    Jeg ser argumentene dere skriver..

    På SAS Eurobonus sine sider står det 30K poeng mellom Norden og Europa, men når jeg søker skal de ha 36K !
    Hvorfor denne differansen ?
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du bestiller kun en vei og ikke tur/retur så blir prisene (poeng) dyrere enn hvis du bestiller tur/retur.
     

Del denne siden