Bonusplanleggingshjelp

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Poengn00b, 01. nov 2018.

  1. Poengn00b

    Poengn00b Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    ny på forumet og lurer på om noen kan bidra med litt experthjelp til bonusplanlegging. Jeg skal i gang i ny jobb og tar opp igjen litt reiseaktivitet etter noen år 'kontorfast' :)

    Det viktigste spørsmålet (tror jeg) er om det er om det er bedre alternativer til EB med tanke på reisemønster og SAS sin nylige degenerering av EB? Jeg er ingen rutinert poengsamler (EBS i dag) og er egentlig fornøyd hvis jeg får kort som gir lounge-tilgang og poeng til å ta med fruen på en og annen weekend. Jeg har forøvrig et medlemskap i flying blue, som var mest brukt i gamlejobben da vi var medlem i petroleum club. Har ingen meldemskap i oneworld.

    Reiseprogrammet for det kommende året vil bli omtrent som under, jeg flyr i all hovedsak økonomiklasse med fleksible billetter.

    AES-TRD el .OSL, ca 10 t/r. Flyr på rimelige billetter, men oftest SK.
    AES-IST, ca 2-4 t/r. Flyr stort sett alltid TK her via OSL.
    AES-SGN (1 tur går evt til SIN), ca 2-3 t/r. Her kan det bli alt mulig av varianter, men jeg ser at QR og EK blir foreslått av reisebyrået pga kort reisetid.
    AES-GDN, ca 5 t/t, men her blir det wizz pga direkteflight, så det er uinteressant.

    Så er jeg mest tjent med å fortsette EB, eller finnes det gode alternativer i *A? Er det noen vits å begynne å samle i andre klubber(QR/EK)? Andre tips?

    På forhånd takk for hjelpen!
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hade fokusert alt på Star og eurobonus.
     
    Gribb liker dette
  3. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    448
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, SAS har av og til gode tilbud på plus-billetter som kan gjøre enda lettere å tjene basispoeng mot oppgradering av status. SAS har også grei tid på rute AES-GDN og der får man tjene poeng. Bruk Trumf fordelsprogram, men det vil ikke oppgradere status til sølv/gull/diamant. Også se hos nettsiden til SAS om eurobonus, der står det mange info om hvordan du kan tjene poeng. Lykke til med dette :)
     
  4. Poengn00b

    Poengn00b Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Flott,

    takk for hjelpa, da blir å prøve å maxe ut EBen :)
     

Del denne siden