Bonusreise og mellomlanding i USA

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av mrt, 02. april 2023.

1. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, jeg skal hjelpe å få booket med reise til JAX hvor det ikke er noen direkte Ruter fra Europa. Hvordan er det med bagasjereglene hvis man har business mellom Europa og USA, og man må ta ut og sjekke inn bagasjen ved f.eks. IAD eller EWR? Blir det problematisk med tanke på antall kolli/kg man får lov å sende med videre innad i USA?

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det skal gå bra. Regelen om most significant carrier gjør at bagasjekvoten for hele reisen bestemmes av leget mellom Europa og USA. Dette skal også gjelde på returen hvis lengste leget har størst bagasjekvote.

mrt and tobeornot999 like this.
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Alle må hente ut bagasje v ankomst usa og dere må gjennom immigrasjon. På alle store flyplasser jeg har vært har de store flyselskapene bagasje dropp rett etter tollkontroll. Sånn at en kan levere og så gå rett til sikkerhet etterpå.

bagasjereglene skal følge most signifikant carrier. Som sikkert er den som flyr over sammen. Så da vil mengden bagasje styres av langstrekket. Men her er det litt loop holes på billetttyper så jeg tør ikke love noe det. Begge veier i mengde .

tobeornot999 liker dette
  4. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Loop holes, hva mener du med det? Er det UA økonomi billetter som skaper krøll for resten av bookingen?

5. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er hovedregelen, men dersom du reiser med United til USA og United videre fra USA trenger du ikke hente ut bagasjen, den blir sendt videre, men du må gjennom immigrasjon/toll.

mrt liker dette
  6. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er jo digg og fører til neste spørsmål: er United dårligere i økonomi enn f.eks. Lufthansa i økonomi?

7. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har bare flydd øko med Lufthansa og United shorthaul og der syns jeg det er potato/potato. Longhaul har united bedre seter, men Lufthansa har bedre mat.(i biz)

Last edited: 03. april 2023
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    JA!

UA er som regel veldig slitent i økonomi. Men du får en minipose pretzels...

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan kan gå gjennom tollklarering uten bagasjen?

10. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,654
    Bonuspoeng:
    93
    Godt spørsmål! Jeg hadde en sponset tur til Costa Rica i desember 21, og fly da OSL-FRA-IAH i LH økonomi og videre med UA IAH-LIR. Helt grei servering i LH på langstrekket, mens UA som vanlig var ganske tragisk med Pretzel-varianten for sin servering. Siden UA kun har betaling gjennom sin egen app, var det også ganske tørt på turen nedover til LIR, det samme på returen. Nå er ikke longhaul Eco og shorthaul Eco det samme, men imponert over UAs servering ombord innenfor Nord- og Mellom-Amerika har jeg aldri blitt. Med kun noen timers flyvning har det egentlig ikke så mye å si bare man får tatt seg en tur innom en lounge før avreise.

11. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Det er bare å gå det..(om du skulle bli tatt ut for kontroll av toll får de helt sikkert tak i bagasjen og får den sendt opp)

Jeg syns det var snodig selv at man slapp å hente ut bagasje så hørte litt med de ansatte fra United som var der. Fikk ikke et veldig tydelig svar, men har man gjennomgående United til USA og ut slapp man dette.

Denne reisen gjennomførte jeg forrige tirsdag

Last edited: 03. april 2023
    RoadKing liker dette
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det være du reiste fra en flyplass i Europa som har TSA pre-clearance? Da slipper man dette.. Normalt må man hente bagasje, trille denne gjennom tollen og så levere den inn på bagdrop på andre siden.

13. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Reiste fra London. De var veldig klare på at har du United inn og ut slipper du..

trygveat and RoadKing like this.
  14. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    På DFW er det systemet for alle flyselskaper, så lenge man har connection internasjonalt til internasjonalt. De har visstnok hatt det en god stund.

Del denne siden