Som noen enkelte av dere faste og flotte Insidflyers kanskje har fått med dere, har flyselskapet Norwegian et bonuspoeng program som heter Norwegian Rewards. Dette programmet kan du lese mer og lære om her. I anledning bonusturuttak med dette programmet tenkte jeg å skrive noen ord om min opplevelse. Eller for å være ærlig. Dette blir nok et surrete reisebrev med fokus på øl Edit : Litt høffeligere tekst
Flott, dette blir bra ... får mailer fra Norwegian som tyder på at jeg er medlem, men det står alltid at saldoen er 0 ... det er lenge siden det sto 47, plutselig forsvant det. Men jeg liker øl.
Er mye i Budapest, og når man kan få rundturen for helt ned i 498 kroner på det billigste så er det for meg en selvfølge å bruke DY dit. I tillegg bruker jeg de en del innenlands og noe til et par andre byer i Europa. Dvs at jeg de siste årene har ligget på 24-30 flights med DY i året og har derfor gratis bagasje, gratis sete og gratis FT, så jeg kommer til å fly såpass med Kjoser'n at jeg opprettholder dette. Men er jo allikevel all-in for LTG da.
Da er det strengt tatt dag nummer to og vi er våkne og spiser frokost i Galway. Vårt boutique hotell : The Nest ser nok bedre ut på Instagram en i hardt morgenlys, men det er presskanne med kaffe og søtt bakverk til frokost, og mye viktigere gode madrasser i sengene. Så hvem kan klage for mye? Regnet driver inn fra vest : så våre venner fra Vestlandet vil føle seg hjemme, klimamessig i denne lille byen. Dagen i dag skal handle om pene klipper og kystlinje.
Norwegian sitt rewardprogram er bra for de som flyr mye Norwegian, men savner ekstra bonuspoeng ved kjøp av brokkoli på Kiwi. Incentiv til å holde seg sunn og rask forsvinner on man går all in for DY Reward Dublin: Tiggere, narkomane og alt for mye turister. Øl kan en drikke andre steder Uansett morsom vri på et reisebrev!
God tur, og artig med en real undersøkelse som representerer IF- holdepunkter utifra alternativene satt opp. 61% på EBG L Mangler dog Oneworld Forresten hvor er ølen? Ser bare kaffe jeg... Den kombinasjonen der finner man på NAV også
Hvis du kjører fra Nordfjordeid i 30 min retning Stadlandet kommer du til slutt til et sted som heter Nave. Ellers vet jeg ikke helt hvor i landet du sikter til
Hahaha, du trenger ikke å dra lenger enn til det lokal NAV kontoret for en god blanding av de refererte i deres tråd
Det ble også litt mat til den lokale red alen. Roast beef og Irish stew, faktisk. Edit: Pubmat. Grå oksestek er vel ikke noen overraskelse. Men mør og saftig, og krydret med timian, rosmarin og pepper eller noe sånt var den overraskende velsmakende på Joseph sin pub. Som ligger i passende avstand til lunch etter ett vindfyllt og noe kaotisk besøk på en kjent klippekant.
Da skal du få en øl eller to..... Som @Eddie47 så klokt skriver om så skjer det noe med saldoer når en tar ut poeng fra en konto. Våre/mine poeng har det siste året blitt spart i en familiestruktur med både familie og en av mine faste reisekompiser. Han figurerer i utkanten av flere reisebrev her inne forøvrig. Nå viser deg seg at hvis en sjekker eposten sin i blant kommer det blinkende eposter fra dette flyselskapet, Norwegian. Der de hevder å ha travle 8-timers salg som går ut på at billettene stort sett koster like mye på salg som til vanlig. Men i blant dumper det ned en godbit eller to i form av 100kr rabatt på en flytur. For vår del var opptjeningen av poeng basert på forbruk av harde lønnskroner gjennom BankNorwegian sitt kredittkort. Mest kjent for at både hunder og avdøde bestemødre får kreditt. Så da kan selv en ubemidlet student få seg kredittkort og tjene til en flytur. Flott! Tilsammen har nettverket i NorwegianRewardsFamilyPoolGruppen samlet opp noen tusen poeng som så ble hastig brukt på to blinkende salg. En søster på helge og venindetur til Barcelona og undertegnede med reisekompis på Lowfare+ sånn at det både var mulighet for å ha med rent undertøy og velge noen av setene Norwegian så klokt har installert i flyene sine.
Da har du landet på samme strategi som meg. Men jeg klarer ikke vedlikeholde godene hos DY i samme grad desverre så da blir der statusløs flyvning blant allmuen noen ganger......
Kort fortalt starten reisedagen min med litt alternativ påkledning og reisemåte til jobb. Koffert og sekk, godt tagget var med og flybussen sin app klar med billett. Reisefølget møtte opp i passende tid til avgang fra nærmeste busstopp og vi kom oss smått og sen gjennom Oslotrafikken og til OSL i tide til å sulle litt i terminalen før avgang mot Dublin. Med Lowfare+ fikk vi muligheten til å velge noen og betale ekstra for andre seter. Rad 14, med særdeles dårlig rekline til flysete å være, ikke noe lie flat her, men med akseptabel benplass ble booket 14A og 14C. Men så viste det seg at en ung frekk jente fra Dublin hadde plassert seg selv på 14B så hun fikk midtgangssetet på turen. Vi både tok av fra OSL og landet i DUB på oppgitte tider, noe som også er praktisk. Og ombord fikk vi valget om å kjøpe noe eller vente på bedre tider i Irland. Vi slapp altså både kubeservering og å bli påtvunget vetetarismens smertefulle helvete. Ingen velfungerende tarm på Norwegians flyvninger altså...... Alt i alt kan en si at en får det en betaler for. Det er seter, men hvis du vil sitte komfortabel må du betale. Det er mat ombord, hvis du vil smake, må du betale. Det er internett ombord, men vil du surfe internettet , ja da må du betale da også, hvis en ønsker å få lastet noe som helst da.
Internettet var engang i tiden helt gratis før Norwegian lanserte 3(?) typer forskjellige Internett. Messanger funger så lenge bilder og video og den slags er ikke er inkludert. Så Internett gratis for dem som bare vil tekste
Som nevnt valgte altså Kjosern og konsernet hans å sponse reisen ved hjelp av kickback i BankNorwegian systemet. Men gledene og finansieringen stoppet ikke der. Ved hjelp av Insidflyers alt for lite julekalendertråd vant jeg i Desember 18 en valgfri leiebil fra AVIS i 3 dager. Voucher kom i posten og etter en serie med e-poster med en hyggelig ansatt i Avis sitt partenship team ble en stor bil med manuelt gear reservert først i 3 og så 4 dager, da det viste seg at det slettes ikke var mulig å levere bilen der vi først planla sånn i praksis. Så mens reisefølget speidet etter passende kofferter på et tilfeldig valgt bagasjebånd tuslet jeg rett ut og over veien mot parkeringshuset på terminal 2 i Dublin og fant Avis. To hyggelig spanske damer ville verken la meg oppgradere bilen med SAS sin oppgraderingsvoucher eller la meg velge noe som helst annet en en Skoda Ocatvia, men det var mye smil og småpludring mens alle formalia ble sjekket 3 ganger. Like greit at bagasjebåndet ikke ville snurre. En kort busstur senere fikk jeg lov til å hente en splitter ny Octavia sendan nederst på parkeringsplassen uten lys i regent. I følge damen i skranken var det nesten ikke skader på bilen, så vi behøvde ikke sjekke. Men jeg kunne jo ta noen bilder dagen etter om jeg ville. Som sagt så gjort. Video i regnet og bilder etterpå, men damen hadde ganske rett. Uansett, jeg fant båd bil og venstre side av veien og tilbake til terminal 2. Der reisefølget nå hadde funnet både pick up point, kofferter, bagasje bånd i litt omvendt rekkefølge. Kort sagt er dette en leiebil av typen som dreper sjelen sakte innvendig. All glede er ribbet fra denne bilen sånn at Avis kan spare en eurocent. Men, den er "ny" ligger greit på veien og drikker lite diesel. Og hva mer kan en kreve så lenge leieprisen er av typen gratis?