Booke direkte hos hotellet?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Are, 25. jan 2018.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jeg mer eller mindre bestemt meg for hotell til LPA turen.
    Jeg har vurdert frem og tilbake hotels.com eller expedia. Totalt 16 netter så det gir "insta-gold" hos expedia, og mange flere trumfpoeng, men ikke 10 % mot en gratis natt som på hotels.com.

Nå har enda et problem kommet opp. Om jeg booker direkte på nettsidene til hotellet så blir prisen par tusenlapper lavere..
    Hvordan skal en bonusfeversyk og svak sjel klare å forholde seg til alt dette?!

Prismatch går jo uansett ikke her da betingelsene på hotellets sider avviker fra hotels/expedia når det gjelder avbestilling.

Om jeg ha 2 dagers penalty eller ingen refusjon er vel i prinsippet helt uten betydning når jeg har flybilletter som er låste..
    En av grunnene til at det er billigere direkte på hotellet er at man betaler rom avvikende sats for færre presoner på rommet, mens på hotels/expedia er prisen lik uansett hvor mange man er på rommet.

Ei heller booking.com tar hensyn til antall mennesker per rom..

Hvorfor kan ikke hotell være like enkelt som fly? :mad:

lMartin and Xflipper like this.
  2. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Tøff problemstilling. Med mindre hotellet har et eget lojalitetsprogram du ønsker å benytte og prisdiffereansen er 10% eller lavere, så er det ikke noe å tenke på en gang. Book gjennom Expedia. Er prisdifferansen på mer enn 10% må du nesten se an hva bonuspoengene er verdt for deg og verdien av Expedia-poengene.

ArthurDent and Wiolenze like this.
  3. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Prisdifferansen er mer enn 10% om jeg ikke husker feil.
    Men om det er hotels.com pris minus 10% (rewards) minus trumf er spørsmålet...

Her tror jeg en finregning må til.

Han fjompen på TV har rett, hotellpriser er komplisert. Dessverre så er ikke momondo eller trivago utstyrt med en motor som tar dette med i betraktningen... De gir bare simple løsninger... :D

ArthurDent and Xflipper like this.
  4. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    956
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkt på dette mange ganger selv! Så og si hver gang jeg er i London bor jeg på samme hotell, St. Giles. Booker alltid direkte hos dem. De kjører kampanjer i perioder osv. Kommer klart billigere ut enn om man går via bookingsidene.

Det er forøvrig ingenting i veien med å ringe et hotell og be om en billigere pris enn det som vises på nettsiden. Du har stor sjanse for å lykkes, spesielt utenom høysesongen. I fjor fikk jeg halv pris i forhold til det som viste på nettsiden på et norsk turisthotell. Inngang til badelandet også inkludert i prisen...

Men, det blir jo hverken CT, Trumfpoeng eller bonusovernattinger av slikt!

ArthurDent liker dette
  5. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Her står man altså fort i fare for å bli blendet av sunn fornuft!
    Expedia er 18 % dyrere, hotels.com er 19% dyrere.

Men om man deler det opp, så er det ikke så brutalt som det først ser ut.
    Det er 33% dyrere å booke hotellet for 1 person, og siden jeg skal viderefakturere vedkommende er det vel på sin plass at jeg velger billigste løsning.
    Det er derimot kun 7% dyrere å booke rom 2 via hotels. Og der får man jo en kickback på 10% (mot gratis natt) og i tillegg trumf. Det er jo en bra deal! :)

Selv om det er mer trumf å hente hos expedia tror jeg at jeg står over de.. Er tross alt bedre utbytte å booke via hotels.. Har ikke forsøkt å kjøpe trumf, og er redd for å lodde stemningen.. Tenker at det kan slå begge veier og enten blir jeg skuffet ellers blir jeg "loppet" og får alt for mye og kommer ikke til å klare å si nei :D

Men konklusjonen her er at ja, det kan lønne seg å booke via hotellets sider, men det trenger ikke gjøre det...

Xflipper and ArthurDent like this.
  6. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har opplevd å miste bonuspoeng ved et par anledninger fordi jeg har booket via reisebyrå og ikke direkte. Det er mulig at dette nå har kommet på stell etter at hotell.com nå ser ut til å ha et tettere samarbeid med sas.

7. lMartin

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle du mot formodning havne i en situasjon hvor du blir tilbudt å kjøpe mer Trumf enn du er i stand til å ta unna er jeg sikker på at du finner god hjelp her, for eksempel fra undertegnede :)

Xflipper and Are like this.
  8. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Ja ja! Vi er alle her for å hjelpe. @lMartin, ring meg når du har fått nok.

Are liker dette
  9. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ps. Tror den beste løsningen er å bytte hotell til der trumf fosser inn uten moralske kvaler.. :D

Kristian liker dette
  10. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Hvilket hotell falt du for? Og hvor på øya?

11. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Siden ordet finregning var nevnt så vær obs på at 10% hos hotels.com ikke er 10% av det du betaler. Skatter og avgifter er ikke med i Rewardsregnestykket.

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Fint at noen reflekterer litt over valg og strategier. Har et langt svar i magen, som jeg kanskje får knotet ned når jeg har litt tid på jobb :)

Blaa and Are like this.
  13. lMartin

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Og 9,5% hos Expedia ble 12,2% av totalsum på min siste booking :cool: Mange hensyn å ta!

Are liker dette
  14. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    jeg har fått prismatch selv om det har vært med avbestilling hos hotels et par ganger.

15. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Falt for er vel feil, men har et par under lupen nå.
    I hovedsak de billigste all inclusive hotell jeg finner..
    Er vel 3-4 stk som står på lista og har begynt å sende mail for å se om det stemmer at man kan pushe prisen ørlitt på den måten... :)

16. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    For å komplisere litt til: Jeg sjekket med å endre land via VPN og fikk forskjellig pris på dette. På et hotell i SAN Francisco på 3 netter til va 4500,- fikk jeg det 800,- billigere ved å velge San Fransisco som sted. Ulempen var at viatrumf ikke hang med så det ble uten trumf Men prisen gikk opp dagen etter så valgte å beholde bestillingen.

Are liker dette
  17. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg testet også å sjekke pris lokalt med VPN, men det gjorde ingen forskjell..
    Nå er det i alle fall booket, et rom direkte og et rom via hotels med trumf og rewards..
    Synd at knappene for å booke med/uten rewards er borte, tidligere kunne man trykke uten rewards og fortsatt få det og maks trumf...

Del denne siden