Booket rom med for få senger

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av democomputer, 27. sept 2019.

  1. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann

    Jeg gjennomførte en bestilling gjennom booking.com for to voksne og to barn (9+10) hos Marriott Zurich.
    upload_2019-9-27_9-31-11.png
    Da ser det jo slik ut og tilsynelatende plass til fire mennesker og alt ser greit ut. Men i fortsettelsen så kan jeg velge å legge til en barneseng (opp til seks år) eller en ekstraseng (valgfri alder). Jeg har jo fortalt booking.com at vi er fire og får bestilt dette rommet, men risikerer jeg trøbbel her?

    Hvis jeg bestiller direkte fra Marriott får jeg ikke lov til å bestille dette rommet hvis jeg velger ett rom med 2 voksne +2 barn.

    Hva tenker erfarne globetrottere?

    K
     
  2. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Tror jeg ville sendt en rask mail til hotellet og sjekket at det var ok, slik at du eventuelt kan avbestille og fikse noe annet om booking.com har lovet for mye, kjipt å stå der med hele familien om det viser seg at rommet er for lite
     
    drsyk liker dette
  3. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Stoler aldri på visning av info om sengeplasser hos Booking, Hotels og andre lignende sider. Sett alt for mye rart, sjekker alltid hotellets egne sider, der står gjerne en grei oversikt over hva de enkelte rommene har. Dog dikter noen bookingsider opp egne navn på romtyper noen ganger, bare for å gjøre det vanskelig...
     
    drsyk liker dette
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ville ha tatt en telefon eller sendt mail, som @Sonictravel skriver, å stå med "skjegget i postkassa" er en lite appellerende start på ferden. Har du status(topp tier over GOLD) hos Marriott kan man kanskje late som uskyldig feil?
     
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg gjorde den blemma med tror det var booking i 2017. Da skulle jeg bo på hotellet Dåkter`n skal til i høstferien. SH Villa Gadea i Altea. Jeg valgte to pers (meg og guttungen) i bestillinga og så det bare stod en pax på ordrebekreftelsen. Måtte jaggu betale ekstra for grevlingen ved innsjekk.
     
    haifinn and drsyk like this.
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Huff må dobbeltsjekke min egen bestilling ASAP :eek:

    EDIT:
    Rom

    Gjester
    Reservert for Shahzad
    2 voksne , 2 barn
    Romtype
    Superior dobbeltrom (2 adults + 2 children)
    Inkluderte fasiliteter
    Helpensjon

    4 enkeltsenger
    Ikke-røyk

    Stormen er avblåst ;)
     
    Last edited: 27. sept 2019
    Liza, Avixlo and Eddie47 like this.
  7. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Får prøve å prate med hotellet. Liker jo ikke å prate med folk, men ser nødvendigheten.

    K
    PS: Doktorn: Du har delt reservasjonsid i linkene i posten din. Det kreves sikkert litt mer for å plage deg, men jeg ville fjernet linkene om de var mine.
     
    drsyk liker dette
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for den...Gikk litt for fort i svingene
     
    democomputer liker dette
  9. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Om du ikke ønsker at barna skal dele den ekstra store dobbeltsengen med dere, så bør du kontakte hotellet eller finne et annet rom. Booker stort sett bare via hotellene direkte, men har opplevd at jeg legger inn 3 personer (2 voksne og 1 barn på 13) og har endt opp med et rom hvor hotellet mener at alle 3 skal dele seng. Sist dette skjedde var på Radisson Blu i Shanghai. Jeg krevde ekstra seng, men da skulle de ha betalt for dette. Hadde Club Rom og gikk opp og snakket med med personalet i Loungen, og sa rett ut at; dere forventer vel ikke, eller tror at en tenåringsjente ønsker å dele dobbeltseng med foreldrene sine i 8 netter. Vi fikk ekstra seng gratis.

    Reiser til Chicago (SK C) imorgen og skal bo på Radisson Blu Aqua. Booket direkte via Rewards appen, la inn 3 personer og fikk igjen rom som er basert på at 3 personer deler en King Bed. Merket dette heldigvis og har fått byttet til Business Club Rom med 2 x King Beds mot en ekstra kost selvfølgelig. Nå gjenstår det å se om vi får oppgradering til Suite. Fikk det flere ganger som Gold, men har aldri fått det som Platinum (men jeg lever i håpet).
     
    drsyk, democomputer and Sonictravel like this.
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde booket 1 rom med 3 pers i CPH, oppgraderte ved ankomst til Suite. Endte med å måtte betale 150 ekstra pr natt for en IKEA seng plassert i stua. Med tanke på hvor fin prisen ble for Suiten i forhold til ved direkte bestilling av Suite så skal man vel ikke klage sånn sett men syns det var litt merkelig...
     
    democomputer liker dette
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Som Gold hadde det nok blitt suite ja. Som Platinum er nok det beste du kan håpe på eit av alternativa:
    • Business Club Rom with a somewhat (in the receptionist's opinion) better view.
    • Business Club Rom with water boiler.
    • Business Club Rom with a new carpet.
    • Business Club Rom further away from the elevator.
    Dei mange nye romkategoriane til Radisson er geniale. Ein eller annan har nok sikra seg ein fin bonus på desse.

    Send ein epost? Kan vere greit å ha eit ev positivt svar å vise til ved innsjekk om det oppstår krøll?
     
  12. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Dear democomputer

    Greetings from the Zurich Marriott Hotel.

    It is my pleasure to inform you, that the Junior Club suite can accommodate both, the sofa bed and a rollaway bed. We would like to take the moment to let you know, that the room will not be as spacious after all, as the two additional sleeping areas consume their own space.

    Please let us know if there is anything else we may assist you with.

    Brilliantly Yours
    Salome Oseki
    At Your Service
    "
    Tenker suiten er stor nok sammenlignet med alternativet som er rom med to dobbeltsenger (som koster omtrent det samme og er uten club)

    K
     
    Sonictravel liker dette
  13. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde motsatt «problem» en gang.

    Booket et rom i Gøteborg. Alt var kjempedyrt, men fant en pris via en side kalt otel.com. Tror det var under tusenlappen der, men bortimot to (om ikke mer) på hotellets egne sider, så jeg tok sjansen (selv om jeg var veldig skeptisk til ukjente tredjepartssider). Booket for en person, en natt.

    Ved innsjekk ble jeg så spurt om det stemte at jeg skulle ha en ekstra seng? Kom inn på rommet og der stod det en sammenbretta ekstraseng. Ingen anelse om hvordan den havnet på bookingen.
     

Del denne siden