Med gull og dermed det de kaller VIP fordeler har jeg har blitt oppgradert noen ganger ift romtype. Typisk deluxe til suite. Fått en vinflaske 3-4 ganger. Fått gratis drinker 2-3 ganger. Fått tidlig innsjekk et par ganger. Har 100+ overnattinger. Tipper jeg får en fordel i 20% av tilfellene.
En vinflaske av og til, om enn svært varierende; alt fra en helflaske OK portvin(!) til en halvflaske dårlig lokalprodusert vin. Det er ikke uvanlig å få en gratis drink, som jo ikke er å forakte når man uansett reiser statusløst (som man jo ofte gjør når man bokker gjennom hotels.com) eller avslag i restaurant. Enkelte steder har også et gitt prosentavslag på spa-behandlinger, om det skulle være av interesse. Jeg så nettopp på et hotell som ga 40 % avslag og da blir det jo fort noen kroner i avslag.
Ofte samme her. MEN - det finnes jo mange hoteller hos hotels.com som har det lille symbolet som viser at de gir ekstra fordeler for gull. Da er fordelene listet opp allerede før bestilling, og de er garanterte. Har fått 100 USD bar spending, bekreftet oppgradering, gratis frokost og andre ting på denne måten - og så kan man jo se allerede før bestilling om det er verdt det.
Symbolet er et VIP symbol og videre så beskrives gullfordelene man får. La meg legge til at jeg har heller aldri fått noen gull fordeler utover det som ligger i VIP.
Har samme opplevelse som deg. Kan ikke komme på en eneste gang jeg har fått noe mer enn jeg har betalt for, og jeg hadde nærmere 60 netter på Hotels.com i fjor. Motivasjonen har riktignok vært Trumf og ikke status. Senest for en måned siden bodde jeg på et "VIP"-hotell, men fikk ikke vinflaske og frukt på rommet (garantert), ikke oppgradering (garantert), og måtte krangle lenge og vel før jeg fikk én time sen utsjekk (garantert 4 timer) til tross for at det var tilsvarende ledige rom. I tillegg ringte de meg 15 min etter vanlig utsjekk og lurte på hvor jeg ble av. Alle disse fordelene var listet opp under VIP-fordeler på hotellsiden hos Hotels.com. Da jeg la inn en review og nevnte dette fikk jeg beskjed fra Hotels.com om at reviewen ikke ville bli publisert. Til sammenligning synes jeg Radisson har blitt helt outstanding når det gjelder oppgradering og andre fordeler. Kommer utelukkende til å booke direkte hos dem når det er mulig fremover.
Kjedelig å høre at flere av dere ikke har fått disse fordelene. Det som står på VIP logoen skal være garantert, og selv om jeg pleier å ha skjermklippet for hånden har jeg nesten alltid fått fordelen uten å måtte be om det. Ofte ikke de store tingene, men bar-kreditt, en vinflaske på rommet, sjokolader, frukt osv har ofte vært på listen. Og blitt levert. Nå er riktignok jeg mest på hoteller i vest-Europa, så jeg vet ikke om det er et annet mønster feks i USA.
Ingen hemmelighet at Hotels sitt program er søppel, men at Hotels fjerner tilbakemeldinger som påpeker at man ikke får det de markedsfører er virkelig dårlig. Bare å legge ned hele programmet.
Det andre er at du må slåss for nesten hvær eneste gang jeg skal ha Trumf bonus fra dem, så derfor prioriterer jeg ikke dem lengre om de så skulle gitt 20% bonus, for de 20% får du ikke, det får du se langt etter. Til nød hvis jeg hadde vært på en booking i Chang Mai eller Hoi An i en måneds booking med dem, men utenom det så hadde jeg ikke giddet å ta kampen med dem.
Hotels.com er omtrent like sikkert som banken med tanke på å få Trumf. Det eneste er at man må smøre seg med tålmodighet, men det står på ViaTrumf at det kommer til å ta tid.
Jeg må korrigere meg selv. Fikk faktisk vouchere på drikke på Vienna house og Hilton Saski i Krakow. Men i fht antall netter på VIP hoteller, må jeg si at forekomsten av fordeler er svært lav. Hvor står det forresten at fordelene skal være garanterte?
Enig her også. Ingen grunn til å tvile på hotels.com Trumf. Pengene kommer. Men de trekker det ut helt til siste liten før de betaler, og det er jo bare lurt av dem.
Det er like garantert som at de lover deg et rom for 2 personer når det er det du bestiller. Står oppført på hvert enkelt hotell som har fordeler, så det er en del av avtalen du gjør med hotels.com når du bestiller hva du skal motta for pengene du betaler
Jeg svarte på e-posten at jeg ville gjøre det, men så kom julen og ting kokte bort. Får se om jeg ikke gjør det nå.
Om du forventer fordelene fra programmet så er det bare å holde seg unna Hotels ja, men folk flest her inne bruker nok Hotels for å få trumf.