Booking på business

Tråd i 'Reisemål' startet av jayeff, 26. juni 2016.

  1. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg titter litt på mulighetene for å ta en tur til Tokyo. Når jeg forsøker å booke på sas.no (evt. i appen), får jeg ikke lov til å booke business begge veier. Dersom jeg velger business eller business saver på veien ned, står det bare "Not combinable" når jeg ønsker å velge business på veien hjem også. Høyeste klasse jeg får velge på veien hjem er Plus eller Plus Saver.

    Er det noen som har vært borti dette tidligere, og dermed kjenner årsaken?
     
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Høres rart ut. Normalt er SAS meget interessert i å selge fullpris business klasse, og det går greit å booke på nett.
    Men du prøver ikke tilfeldigvis å booke bonustur på business? Da skjer det ofte mye rart, hvis du i det hele tatt finner noe ledig.

    Uansett: løsningen er å ringe SAS support og få de til å fikse saken.
     
    braathens safe liker dette
  3. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, helt ordinær tur. Samme skjer på flere andre destinasjoner, bl.a. Beijing og Hong Kong.

    Skal ta en telefon til dem i morgen og forhøre meg.
     
  4. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat samme har jeg opplevd i lang tid. Umulig å booke business begge veier på ordinær bilett. Bruker Firefox og IE.

    Regner med at SAS har knyttet min profil opp mot skatteetaten og tolker det slik at "han der har ikke råd til Business begge veier"
     
    kiev, mathiasfe, jayeff and 1 other person like this.
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Funker fint hos meg både til HKG og NRT. søkte fra KRS ;)
     
  6. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant. Jeg får masse ledig TRD - NRT de nærmeste dagene, og alle kombinasjoner (go/flex/plus/saver/biz) ser ut til å gå rett igjennom. Full biz t/r ligger på rundt 35 knok. Gikk inn med iPad Safari i private mode slik at cookies og EB status ikke skulle forvirre SAS.
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    "Kjent" bug som har vært over lang tid. Aner ikke hva det kommer av. Feilmeldt flere ganger.
     
    jayeff liker dette

Del denne siden