Hei. Hvordan er deres erfaringer når det gjelder booking vi en tredjepart angående bonuspoeng? Har dere opplevd å få bonuspoeng via enkelte sider? Evt. hvilke bookingsider og hvilke bonus-program?
Heisann og velkommen hit Nå sier du ikke noe om dette gjelder hotell, fly eller leiebil, men for fly så vil bookinger via tredjepartssider være kvalifiserende for bonuspoeng. Bare vær obs på hvilken bookingklasse du havner i, da det kan ha en betydning for hvor mange poeng du tjener. For hotell så vil svært sjeldent bookinger via tredjepart telle for poeng. Noen programmer tilbyr til nød elitefordeler, men ellers er det ikke mye å hente. For leiebil har jeg ganske begrenset erfaring, men jeg krediterer som regel leiebil til EuroBonus (Avis, Sixt, etc.) og sist leiebil ble booket gjennom ebookers.com, med Avis. Jeg fikk EuroBonus-poeng som normalt, da Håper dette svarte på det du lurte på!
I februar under Bingo kampanjen til SAS booket jeg også en leiebil av Avis/Budget via Dinersclub sine hjemmesider der jeg fikk 10-15% avslag. Jeg har i ettertid ikke blitt kredittert et eneste poeng. Dette sørget for at jeg ikke fikk krysset av leiebil feltet på bingobrettet. Dette feltet manglet for å få bingo på SAS sitt bingospill. Så bare vær obs på å bestille leiebil via tredjepartssider. Sikkert ikke at man får poeng heller.
Jeg bestilte leiebil hos Europecar gjennom rentalcars.com og fikk 500 Eurobonuspoeng og kryss i bingoen, så det tyder på at det kommer vel an på...
Har du prøvd å sende inn en forespørsel om å få poengene dine? Om du sender inn dette så skal du få kreditert poengene dine, og vil vel etter disse er kreditert kontakte SAS og få bingoen din fikset opp i vil jeg tro. Her er linker til hvor du kan sende inn forespørsel om å få dine manglende poeng http://www.avisworld.com/avisonline/eu-gb/avis.nsf/c/Missing_Miles http://www.budgetinternational.com/...B&MEMBERSHIPPROGRAMME=SK&LOGO=1&MODE=INTERNET
Hei Jeg booker konstant hoteller & fly gjennom reisebyrå ( Via Egencia ) Har aldri opplevd at Radisson, Choice, Thon, eller Scandic kjedene, eller fly selskap SAS, Widerøe, Swiss, KLM har unnlatt å føre opp poeng. Dette gjelder også under kampanjer. Mulig dette selskapet ikke er det samme som dere mener med tredjepart da eller ?
Du er flyselskapet/ hotellet selv/ leiebilseselskapet er første og andre part. Alle andre selskaper er tredjepart. Gotogate, hotels.com, solfaktor, Egencia, spaniareiser osv. osv.
Jeg er ikke helt sikker på om de bare er for bedrifter, men godt mulig det stemmer. Man oppretter en egen brukerprofil hvor man kan legge inn alle mulige bonuskort / programmer / betaligskort etc. Når man så bestiller noe, så huker man av for hvilket program man vil benytte for den eksakte bestillingen, deretter går det av seg selv.
Via Egencia, Berg-Hansen og andre reisebyrå (ikke charterbyrå) er agenter for flyselskap og hotell, de er da en forlenget arm av selskapet og dermed gir bestillinger via de bonusopptjening.
Har akkurat hatt en spesiell opplevelse med Via Egencia. Arbeidsgiver vil (av uvisse årsaker) at jeg bruker dette selskapet, men de kunne ikke hjelpe meg med å bestille en nært forestående flyreise internt i Japan med Skymark Airlines. Jeg forsøkte selvsagt å bestille på egenhånd, men det viste seg at jeg måtte ha en e-postadresse tilknyttet et mobilabonnement i Japan for å kunne bestille billetter på selskapets hjemmeside. Vel, vel.. det må jo være en jobb for et profesjonelt reisebyrå, tenkte jeg. Men neida. Etter ørten e-post fram og tilbake med fantasifulle bortforklaringer fra Via Egencia endte jeg opp med å ordne saken selv ved å bestille via tredjepartsagenten Skypicker. Riktignok gjenstår det å erfare hvor lurt det var.. kanskje blir jeg stående fast i Tokyo, men tøffere karer enn meg på dette forumet har fikset det også
Som nevnt over her av andre også, så er det forskjell på det som omtales som tredjepart i denne tråden og reisebyråer. Mine jobbreiser bookes av meg selv gjennom American Express Travel og da får jeg alltid poeng for hotell, leiebiler og fly. Men bestiller man gjennom en tredjepart som f.eks. hotels.com så er det sjelden man får poeng.
Min erfaring er følgende; Finn beste pris via momondo.no eller itamatrix-software, du blir der anbefalt å gå til opodo.no eller vialink.no, her tar du en skjermdup av "fare-basis". Jeg bruker Berg-Hansen i KRS, Da jeg bestilte OSL-DOH-HKG-KUL t/r kom de først opp med TNOK 28 pr person, Etter at jeg sendte farebasis og regler for denne, gikk prisen ned til TNOK 10,5 voksen og 9,5 barn. Da jeg fikk alt tilsendt hadde de beregnet seg en service fee på NOK 200 på fire C-class bestillinger på CX-stock og en god blanding CX og QR Business class materiell. Nå er det bare snakk om man skal "gutse" på 1) QR opptjening som med tidligere QR-point vil jeg QR-Silver (verdiløst) i Oneworld 2) Prøve å status-matche EBD til CX-Gold (Oneworld Sapphire) 3) Eller synke helt ned på (AG-juksegull) og gå til AB Før ma når QR-Gold er man jo kasteløs i Oneworld systemet. Tipes anyone
Da håper jeg at du har arvet en god gammel-dags "Rot-kniv" til grønnsakene, og igjen husk plast-hansker når du jobber med disse avfalls-fruktene.