Boracay

Tråd i 'Reisemål' startet av elgaaen, 09. nov 2016.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Noen som har vært på Boracay??

    Håper på tips og triks i forhold til reise, hotel osv...
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig billige innenriks fly. Shangri La er jo meget bra der, men du kan også ha noen relativt billige beachfront backpacker+ steder. Fantastisk sted!
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Jeg var der for 7 år siden. Shangri La er jo alltid et godt alternativ.
    Dersom du havner på Shangri La, som kanskje ikke er rimeligste alternativ, er å bestille noen fleksible stays både i Singapore og Bangkok. Deretter be om en status-match. Havner du på top nivået til Shangri La vil du få et helt konge-opphold. I promise you.

    God tur - TRIP REPORT :)
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    En av de store fordelene med IF, å høre om destinasjoner man ikke har hørt om før :)
     
    indahla liker dette
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    En venninne av meg sier at dette er det vakreste stedet hun noen gang har vært i hele verden. Hun påsto vel til og med at dagene der var blant de beste i livet hennes.

    Jeg ser ikke for meg at jeg kunne fått den samme entusiasmen, men helt sikkert veldig fint, og jeg har lyst til å dra dit :cool:
     
  6. ThomasTjelland

    ThomasTjelland Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Var der for et 2 år siden.. Kite ferie. Så vi bodde på østsiden. Bare 5-7 minutter å gå over til vestsiden. Er det badeferie som står på lista så er vestsiden best. Varmt og vindstille der de neste mnd. På østsiden er det fantastiske soloppganger, vind og et skikkelig mekka for kitere, surfere og loffere. Kan bli litt vel grand canaria med tanke på turistene på vestsiden.. men 100 ganger vakrere. Boracay er vel kåret til en av verdens 10 vakreste øyer.. men etter min mening mistet litt av glansen etter at turistene strømmet til, men vakkert vakkert vakkert.. Størst å stå opp før solen og se de første kiterne kaste seg i vannet til morgenbrisen. Når det blir for slappt, så tusler du over til andre siden, tar deg noe å drikke, eller spise på veien, og nyter solnedgangen på stranden, som forøvrig forvandles til en eneste lange uteservering når solen går ned i havet.

    Det er bare å pakke, reise og nyte....
     
    chrt liker dette
  7. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var på Palawan Island i sommer som (sjokk) også er kåret til en av verdens vakreste øyer. Anbefaler en tur til Underground River til alle som har sjans, men guidene anbefalte å komme litt utenom sesongen pga sinnsykt trøkk. Uansett: både reisefølget og et Venezuelsk par jeg snakket med sa at Boracay toppet Palawan. Jeg tror jo ikke man nødvendigvis kan måle en naturopplevelse opp mot en annen. Men at Filippinene har mange utrolige øyer blant sine 7000, er nok ikke å overdrive.
     
    kaijoar and milehigh like this.
  8. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Tenker du på å booke noen netter jeg kan avbestille? Eneste internasjonale hotellprogrammet jeg kan skryte av er Carlzon Gold. Hilton Match fikk jeg ikke svar fra, men det kan vi spare til en annen tråd!
    Men tror du man kan gjøre et kupp nærmere Mars? Nå skal de jo ha 4000.- natta!
     
  9. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Reiste rundt i Filippinene i fjor, og fikk besøkt både Boracay, Palawan, Cebu og Bohol. Personlig var Boracay det vi var minst fornøyd med av disse destinasjonene. Nå skal sant sies at vi ankom Filippinene direkte fra Stillehavet og ultimat idyll, så vår benchmark var ganske høy.

    Kort sagt - Boracay har blitt en turistmaskin. "Stripen" langs White Beach er overfylt av selgere og spisesteder som leverer en svakere matopplevelse enn det man finner langs Spanias mest turistifiserte solkyst. Om stranden er fin? Ja, absolutt. Den er silkemyk, ren og pen og vestvendt mot solnedgangen. Men som destinasjon er den tatt over av koreanere og kinesere - de kommer i hundretall, hver eneste dag. Vi bodde på Villa Caemilla Boutique Hotel som ligger behagelig til litt sør langs stripen.

    Men seriøst, Filippinene har noen av de mest fantastiske destinasjonene i verden, og jeg hadde virkelig vurdert Palawan istedefor Boracay dersom dere er fleksible. Om dere lurer på noe spesifikt, er det bare å spørre :)
     
    Ursa and samirunway like this.
  10. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Vi vil gjerne til et sol/strandparadis. Det er tenkt som bryllupsreisemål:) Men tror Maldivene blir for kjedelig!
     
  11. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Så kult. Da er det jo nok å ta av her i verden :D

    Jeg har langtfra opplevd alle perler, og det er mange her inne som nok kan dele erfaringer fra mang en solfylt destinasjon, men sol og strandparadis for meg er Fiji og Bali. (Filippinene er også magisk, men har generelt sett lavere standard på boforhold og mat sammenlignet med andre destinasjoner. Dog er naturen i fokus, så er Filippinene en destinasjon å dra til. Sjekk El Nido, Coron og Ampat Raja)

    Jeg har skrevet kort om vår reise til Fiji her: https://goo.gl/ymBzqW
    Fiji er dyrt å dra til, men relativt rimelig å bo og være på i motsetning til for eksempel Tahiti.

    Vi har også en sterkt økende kjærlighet til Bali og Indonesia, og har vært der 4 ganger det siste året. Bali har i mine øyne alt man ønsker seg, deilige strender, fantastiske aktivitetsmuligheter (dykking, surfing, fjellklatring, båtturer etc) i tillegg til å ha ekstremt delikate overnattingsmuligheter samt fantastisk mat og befolkning. Så lenge man holder seg unna Kuta (Balis Magaluf) så er dette et fantastisk sted. Her er våre Balifavoritter :) https://goo.gl/ul8X55
     
    mariusbb, Schlandy, geddi and 2 others like this.
  12. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    For en side/blogg du har.. Masse bra tips!
     
    Henrik, bighc and Stuttfeiten like this.
  13. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi var på Boracay Jan-15 og skal tilbake igjen Jan-17,anbefaler og bo mellom station 1 og 2 som er unna bråket.Vi skal i år bo på Hennann Prime resort som åpner nå denne mnd.Boracay er et flott sted som har det mest,mange forskjellige strender og være på,veldig billig er det der og. Vi skal først til Panglao,og skal bo også på Hennann Resort der :) Holder med maks 5-6 netter på vært sted :) Og komme seg ditt med fly er minste problemet,bare og sende en Pm så skal jeg nok svare på det meste :)
     
    elgaaen liker dette
  14. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Har vært der noen ganger.

    Joda , Boracay er topp, spesielt Shangri-La. Bodd der en gang.

    Men det er greit å ha hotell med egen beach uten alle selgere. De er plagsomme, men tilgi dem , fattigdom.

    Flyplassen er topp for oss nerder. Men ordet "dårlig vær" kan medføre kanselleringer. Buss til Kalibo flyplassen tar flere timer, PAL...
    ( har skjedd oss ).

    Grei båttur ut til resortene-

    Men Palawan, ekstra spennende El Nido resorts. Vi har vært på Apulit. :http://www.elnidoresorts.com/apulit-island/

    Grei flytur til en sandstripe midt i jungelen på Palawan. Ekstra spennende foross nerder der også. Så buss til stranda noen få minutter og så båt ut..

    MEN, så værbetinget:eek:. Mye regn er nok til å stoppe flygingene.Vi ble forsinket ut en dag og en dag hjem fra øya. So please ikke planlegg viderereise til Europa eller andre destinasjoner, samme dag eller dagen etter. Kos dere i Manila, mye bra å se og gjøre der.

    Dagen etter flyturen ble kansellert, ble den nok en gang. Da ble det båt over til fastlandet og 5 timer med minibuss til PAL 320 i Puerto Princesa som holdt maskinen for oss. For en biltur. Valge siste rad i minibussen..:(

    Noen lurer kanskje på flysikkerhet. Har fløyet mange forskjellige typer nedover. Trøster meg selv med at det går lavt og sakte og mye risåkere under.:eek:

    Herlig lavflyging fra MNL over alle øyer med Dornier 228 tar vel 1 time.
     
    Last edited: 15. nov 2016
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    For en timing! Vi reiser nemlig til Bali på søndag og selv om jeg har vært der ett par ganger før så er det alltid kjekt med nye og gode tips. Tusen takk!
     
    bighc liker dette
  16. ehawk

    ehawk Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Når på året er det dere skal dra? Boracay har store problem med avløpet sitt å mye av det blir spolet rett ut i sjøen, hvilket i sin tur resulterer i algeproblemer deler av året.

    Hvis dere vil ha en unik opplevelse så er Palawan et godt alternativ. Ellers var jeg med familien på øya Siargao nå i vinter. Helt fantastisk øy som er blitt kjent pga surfing.
     
  17. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Boracay er fint, men veldig turistifisert. Hvis du kun skal en plass ville jeg heller dratt til Coron! Men fordelen med Fillippinene er at det er lett å komme seg rundt, så har du et par uker ville jeg dratt 2-3 plasser.

    Hvor du evt. bør bo kommer an på når du er der. Vanligvis er det stille sjø på vestsiden og mye bølger og vind på østsiden (bra for kiting osv). Under regntiden er det motsatt, så da ville jeg anbefalt østsiden, der er det også mye mindre turistifisert. Helt nord (Puka Shell Beach) er også fint.
     
    Last edited: 26. des 2016
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden