Andre og siste dag i Tokyo. Når man først skal reise en langhelg en plass så får man mye inntrykk på to dager i Tokyo. De har en helt egen måte å være på. Veldig respektfulle, men de meget reserverte og noen syns vel ikke så mye om utlendinger.
Målet for dagen var uansett Shibuya krysset, Mori Art Museum og Akihabara.
Shibya var det som forventet mye folk og egentlig ikke så mye spennende å se om man har tilbrakt none minutter i krysset og kanskje tatt en titt i noen butikker.
Mori, tok min bror turen innom en butikk som spesialisere seg på alkoholdig varer, så her endte min bror opp på slutten av kvelden for å kjøpe seg to flasker Tequila(Patron sherry edition).
Museumet hadde en utstilling på arkitektur og vi fikk også med oss cityview fra 52 etasje, som i seg selv var verdt turen og de ca 130kr som de kostet for billetten.
Akihabara fikk jeg anbefalt av en kollega, og der var det mye rart å seg. 6 etasjer fulle med folk som stor koste seg på de gamle sega spill-automater. Det var mye hentia, electronic, sånne automater som man løfter opp gevinster med en klo.
Sjekket på nett hva vi burde få med oss og da var maid cafe på topp listene. Så vi lot oss friste. Noe som endte opp med å bli en rimelig klein affære, der en skjærende lys stemme synger og skråler, mens to andre løper rundt som om de er på heavy metal konsert og trommer med glowsticks som om det var livet om å gjøre. Hele cafe besøket var en opplevelse, men trenger på ingen måte gjenta dette, annet enn om jeg skulle vist galskapen til noen.
På tur hjem og ut til flyplass hotellet tok vi Mono-rail som vi aldri hadde teste før. Nydelig utsikt og er som metro transporten, meget rimelig. Anbefaler å kjøpe et mo mo kort(500yen=38kr), så slipper du å bruke tid på å kjøpe billetter hver gang man skal bruke metroen.
Last edited: 05. mai 2018