Jeg har funnet ledige plasser med Brussels Airlines fra JFK til BRU med A330 i Business. Har noen erfaring med selskapet?
Ikke IC, men i Europa. Hadde booket rimelig tur til LPA. Overnattet på OSL pga tidlig avgang. Våknet til et lite pip i telefonen, og der var første leg til BRU kansellert. Uviss grunn, all annen trafikk gikk som normalt. Etter en del svetting og ståhei og hjelp fra SAS-damer kom vi oss nedover via AMS og MAD med fire-fem timer forsinkelse. Hjemturen gikk som den skulle, via BRU. Ombord holdt de god orden på gullkort, og vi ble spurt veldig om vi hadde det bra. Vi hadde også ledig midtsete, på et ganske fullt fly. Loungeadgang på LPA med SAS gull og billigste billett. Konklusjon: Kunne nok reist med dem igjen, men ikke til LPA.
Fløy rute Osl-Bru-Fco og lik retur fra Roma. Ganske grei flyving, da de tilbød flex-billett til halvpris til sas go direkte. Servicen var små mat og snack samt med drikke til og med vin. Bobler husker jeg ikke, men likevel god service. Hadde bare basic medlemskap hos eurobonus den gang jeg fløy. Vi var tre som fløy og derfor hadde hele rekke på 3 for oss seg selv.
Har fløyet OSL - BRU med dem t/r med madammen. Oppsummert så godtok de ikke selvinnsjekk, innsjekk åpnet vel 2 timer før avgang. Måtte vente en time på OSL før vi fikk sjekket inn bagasje og kommet på loungen, utover det så har jeg ingenting å utsette. Men ikke erfaring interkontinentalt.
A330 med eurowings livery LAD-BRU med mellomlanding i Kinshasha, alt i alt en fin opplevelse. Kabinen består av 1-2-1 og 2-2-1 på annenhver rad. Fristet med tronesete, men jeg mistenker at det er litt trangere. Jeg er både høy og bred over skuldrene å trenger all plassen jeg kan få. Valget ble derfor 6K som trolig er litt mer privat enn tronesetene. Boarding var over rimelig fort, men lastingen tok en halv evighet. Ingen problem når det blir servert champagne Til forrett så valgte jeg marinated beef og angrer ikke på det. Av en eller annen grunn så ble desserten servert samtidig, og den var mektig. Hadde nesten ikke spist i løpet av dagen og tok desserten i samme slengen, var derfor mett før hovedretten…. CC litt utålmodige og ville rydde vekk før jeg var ferdig å spise, og det tok ikke lang tid før hovedretten var på plass. Gikk for chicken breast og dette var vel egentlig det dårligste med hele reisen…tørt og dårlig smak. Var heldigvis mett etter forretten. Uansett en fin flytur i meget behagelig sete. Litt påvirket etterhvert og sov så godt at jeg måtte vekkes i det vi var på vei inn til Brussel.
Glemte å nevne det i farten, men det var selvfølgelig amenity kit med tannkost, tannkrem og litt annet tjafs i tillegg
Booket nylig en reise med SN neste måned og lurer på om noen har erfaring med K-setene på deres A333'er. Jeg mistenker at de er blokkert, og ikke reservert ettersom kabinen er mer eller mindre tom. Åpnes disse setene for non-M&M-medlemmer innen avreise, og eventuelt hvor lenge før? Tronesetene er for øvrig ledige, mot en ekstra kost. Vil disse også bli ledige innen avgang? Flyr prem.eco på vei ned og kan ikke velge sete gratis, vil det være mulig noe tidligere enn ved innsjekk?
Fløy med Brussels fra OSL - BRU - JFK. Mye rot ved avgang i Brussel - alle ble sendt langt av gårde til ny gate, og når vi kom dit ble vi sendt tilbake. Så var fly kansellert / forsinket. Så ble nytt fly etterhvert satt opp. Annen flytype og setekonfigurasjon. Jeg hadde kjøpt enkeltsete / "tronsete" business og flyging og selskap og dato var basert på den tilgjengeligheten. Bummer. Alt av personell fra flyselskapet på flyplassen var stressa, avvisende og ubehagelige. Jeg skjønner at de ikke kan trylle frem et nytt fly. Problemet var kun hvor rotete de var og hvor dårlig servicen var. Det var første og siste long haul med de.