British Airways GUIDE

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av Fnate, 27. okt 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Her finner du alt du trenger å vite om British Airways og bonusprogrammet Executive Club.

    Executive Club for DUMMIES: Kurs

    Hvordan opptjene og bruke poeng:
    Basic Guide

    Bonusnivåer - fordeler og Tiers: Nivåer og Tiers

    Hvilket sete skal jeg velge: Hvilket sete skal jeg velge?

    Trip report fra Club Europe: CE Trip report, CE Trip report 2014

    Trip report fra Club World: CW Trip report

    Trip report fra First Class: First Trip report

    Business og First class SALG: Er det salg nå????

    Mer kommer heeeeelt plutselig.
     
    Last edited: 28. nov 2014
    Edvard, drsyk, NilsernNilsen and 4 others like this.
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    9,385
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om dette er riktig sted, men vi skal ut på langtur med to barn på rundt 1 år om ikke alt for lenge.Jeg har allerede begynt å spare til CW, men spørsmålet er hvor det er best å sitte. Kommer ikke til å kjøpe sete til noen av barna, så det blir bilsete foran opphavet. Ser ut til å flys med en 777 uten f. Ut i fra hva jeg har sett på ba sine hjemmesider så er det bare to seter som har opplegg for bilsete
    Håper det er noen her inne som har erfaring med å reise med småbarn i cw
     
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Vet at dette er helt på kanten, men jeg spør likevel :)

    Hva er avbestillingsgebyret på fullflex F hos BA, og er det mulig å avbestille disse etter check in.
    Si jeg har en lang layover på LHR og flyr WT, vil det da være mulig å kjøpe en full flex F ticket til en random destinasjon den dagen -> sjekke inn online -> gå opp i Concorde room -> Drikke masse champis og spise seg god og mett -> Gå ut av loungen -> ringe CS og avbestille -> boarde din opprinnelig flight -> hate livet bak i bussen i en god champagnerus ;)
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Mest sannsynlig så oppdager systemet at du har to billetter, eller er sjekket inn på to flighter, så du kan risikere å bli off-loaded på en av dem eller få andre følger. BA har overraskende god kontroll på en del ting. Ville ikke gamblet på slik når det er innenfor samme selskap.
     
  5. christopherjac

    christopherjac Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    skjønner ikke helt hvordan dette forumet funker men kunne noen hjelpe meg med følgende problem ?

    Har gullkort (safir) i Air Berlin. Nå skal jeg fly med BA tur-retur Business til San Fransisco og noen mnd senere skal jeg fly T/R med Qatar til Singapore på Busniness. Jeg er medlem i Ba ,Qatar og Air Berlin sine bonus program. Men siden jeg allerede har gullkort i Air Berlin lønner det seg å registrere alle miles på dette kortet ?
    Eller skal jeg bare bruke de respektive kortene for hver enkelt flyselskap ??? Er det noen som vet hva som lønner seg ?
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,868
    Likes mottatt:
    32,946
    Bonuspoeng:
    293
    Men mindre du reiser ekstremt mye, bør du satse på ett kort innenfor en allianse. Da ville jeg satset på det selskapet jeg reiser mest med.
     
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,070
    Likes mottatt:
    5,994
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du krediterer dine turer til Singapore og San Fransico til BA Executive Club vil du med god margin kvalifisere for BA Silver/Oneworld Sapphire (tilsvarende Eurobonus Gold), forutsatt at turen til SF går på BA-materiell. Da kan du kaste Air Berlin-kortet.
     
  8. christopherjac

    christopherjac Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fantastisk, tusen takk. Det var supert å vite .
     
    Herlov liker dette
  9. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    303
    Bonuspoeng:
    63
    Kan bonsubilletter med BA avbestilles slik asom SK sine kan?
     
  10. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Mulig det er noen begrensninger tett opptil avgang, men i utgangspunktet er det ikke noe problem. Har gjort det selv, også i økonomi. Ikke noe gebyr. Fikk også endret billett kostnadsfritt på telefon.

    Men før du betaler for billetten, så vil du få opplyst regler for dette.
     
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Før var det fritt frem å avbestille, de har strammet det til fordi folk utnyttet fleksibiliteten til det maksimale og litt til "just in case" (type booker hele familien til fire forskjellige destinasjoner og avbestiller i siste liten). Det er et "redeposit Avios"gebyr på 328NOK hvis du avbestiller mer enn 24 timer før første segment. Ved avbestilling får du tilbake avios og penger minus 328NOK. Etter 24 timer er det ikke mulig å få tilbake avioser.

    Triks noen ganger er å booke utreise og hjemreise separat, da får man et bedre vindu til kansellering/endring på returen.
     
    Last edited: 05. sept 2015
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,351
    Likes mottatt:
    12,441
    Bonuspoeng:
    183
  13. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det punktet gjelder "non-flight reward", eks. hotell. Pkt 17.1 gjelder reward-flight
     
    kosvines and OttoL like this.
  14. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemte mer overens med mine erfaringer ja. :)
     
  15. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet hvor mye sånn ca en oppgradering fra economy til premium koster på flyplassen?
    har bestillt en tur osl-ewr via ebookers men får bare feilmelding når jeg går inn på "manage my booking"
     
  16. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradering for penger via manage my booking har lett for å ikke funke, og blir ofte veldig dyrt. På OSL var det tidligere 1750 kroner en vei for longhualsegmentet, men er mulig det koster noe mer nå. Sjekk i skranken på OSL og i skranken i London (Customer Service Desk ligger midt i terminalen, i nærheten av transfertoget til B/C)
     
    Last edited: 06. sept 2015
  17. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg forhørte meg i London i fjor, så fikk jeg" tilbud" om ca. £350 for premium economy til Phoenix.

    Så lenge du har noe annet enn en enkel t/r uten stopp, så vil du i de fleste tilfeller få feilmeldinger i MMB når du prøver å oppgradere.
     
  18. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ok...takk folkens da skal jeg sjekke det ut :)£350 er mer en jeg betalt for billetten så skal tenke over hvor mye jeg er villig til å betale
     
  19. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Er nok billigere til NY, men det er sjeldent det er noen kjempedeal kontra det å booke WT+ til å begynne med.
     
  20. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Fløy nylig BA mellom SVG - LHR. Har flydd denne ruten en del tidligere, men nå var det en stund siden. Mulig jeg husker feil men må si økonomiproduktet er ekstremt svakt på denne turen hva gjelder servering. Selvfølgelig forventer man ikke mye - billettene er billige - men når det er indikert at man skal få måltid på billetten, og dette i praksis den ene veien var en liten pose nøtter/kjeks og andre veien var helt uspiselig mat (så nesten ingen som "fullførte dagens frokostutfordring", ja da skjønner jeg ikke vitsen men å inkludere mat. Bedre å droppe det helt og heller ikke indikere at man skal få noe. Noe å tenke på dersom man har valget med å jobbe seg opp bonus og status hos BA.
     

Del denne siden