British Airways trangere enn Ryanair

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 15. mars 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble lettere sjokkert da jeg leste dette i dag:

    https://insideflyer.no/mindre-benplass-hos-british-airways/

    Jeg har reist en gang med Ryanair, Rygge til Wroclaw. Satt med knærne inn i setet foran hele veien.

    Så jeg kan si med sikkerhet at når jeg riskerer enda mindre plass i BA på shorthaul, blir ikke det særlig aktuelt.

    Det jeg undres på er, vil det gjelde hele flyet? Også Club Europe seksjonen? Eller brukes disse flyene utelukkende på øya og ikke i Europa?
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har minimalt med erfaring med BA (og det frister i alle fall ikke mer å prøve de nå), så jeg prøvde å finne info rundt dette til artikkelen uten å lykkes. Jeg ser at det skrives rundt omkring at det gjelder for economy class, så det kan hende Club Europe-seksjonen ikke omfattes av endringen. Så vidt jeg har skjønt er vel rad 4 og bakover i Club Europe konverterbare mellom øko og Club Europe, så jeg ville ikke blitt forbauset om i alle fall disse ryker. Hvis ikke kan jeg ikke skjønne hvordan de skal klare å presse in to ekstra rader ved å redusere seteavstanden med én tomme.
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,487
    Bonuspoeng:
    183
    Tok en kjapp titt på A320 europeisk versjon. Det er 28 rader i dag, Pitch 30 tommer hele veien. Redusering til 29 vil gi 28 tommer ekstra, samt at det er litt å hente på rad 1. Der er det mulig å få inn 1 ekstra rad. Om du også bytter alle stolene til "kortere" stoler så er det fort en rad ekstra. Men ja, det blir trangt/trangere.

    Se ser jo de 3 versjonene av 320 som ligger på Seatguru litt merkelige ut, men uansett så er det nok mulig å presse inn 2 rader.
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    BA har noen garderobeskap og sånn foran/bak som visstnok skal ut.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    For å si noe positivt om RyanAir siden jeg for første gang reiste med dem til STN: De har en limit på 90 stk håndbagasje. Resten går uten bønn med tag i lasterom. Romslig å få plass til liten sekk da (som egentlig skal under setet).

    Forøvrig ganske så trangt. Hvis BA kjører samme stil skjønner jeg ikke hvorfor en skal betale noe mer for dem.

    STD overrasket, helt ok flyplass. Men nå var jeg forberedt på det verste også da. Glutenfri sandwitch, frukt og drikke til 40kr på flyplassen er imponerende. Men klart, forsinkelse/kansellering med lowcost er jo helt krise.
     
    Reidar liker dette
  6. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Brukte FR mye på Europa 10-14 år siden, og var alltid fornøyd..ikke de siste 10 år. Da de kom til OSL bestemte fruen og jeg å teste dem. Mandag i januar ut 0750 tilbake 2000. KR 312 pr pax.

    Helt greit, skal vi som *G++ bare til London vil vi ta dem. Har holdt øye med avg ank OSL i flere måneder. Itte noe knussel..Gidder ikke SK og LHR .

    Bagasje , kun knøtt lite ryggsekk for to, intet kjøp i London, intet på ankomst OSL , 24 t regel.

    Ankomst STN, null kø i rekordrask immigration. Rett ut, ned i trapp..Toget hver 15 min. Moderne fine ( for lenge siden sjarmerende skrangletog ). Billett kjøpt på nettet, viser kun den, no fuzz.

    47 min Liverpool St Station. Rett over korridoren, the tube, lett å kjøpe billetter i kiosk uten kø. Dropp knotete maskin.

    Rett til Bond St, lunsj og øl på min favorittpub litt bortenfor Selfridges, ned en sidegate. Og litt vandring uten butikkkjøp.

    Tilbake til STN. Hyperrask security, ikke som LHR .Grei lounge kr 125 med Diners.

    Nei takk, SK BA DY..

    MERK. Både OSL og STN Null sjekk av håndbagasje ved boarding. Noen lignet litt på US pax.
     
    Last edited: 15. april 2017
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Bra story @Reidar , SK skal være forsiktig med "forbedringene" sine. For min del er marginen nå svært tynn. Jeg har lovt meg selv en CT til, så skal jeg ta en statusrunde med meg selv.
     
    Robert H liker dette
  8. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Istemmes! :)

    Tok en liknende tur for et par år siden for å være med på en konsert med Russian Red (helt ko-ko bra, på en liten pub med 40-50 andre), og alt fungerte prikkfritt etter boka. Tipset rundhåndet på flyet - fikk vondt av kabinpersonalet som gikk rundt med loddbøkene..
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Tipser på fly??? Dæven, det har jeg aldri vært borti. Er det vanlig å gjøre på Ryanair?
     
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Aner ikke.. men antakeligvis ikke.. fikk bare vondt av 20-åringene som trampet opp og ned langs midtgangen tilsynelatende uten vekslepenger..
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, så de slet med det samme på mine flighter. Tror purser må åpne en safe en eller annen plass. Eller et skrin. Så de siste fikk veksel 5 min før landing. Virker ganske uorganisert den serveringen. Men det er i det minste tilgjengelig hele tiden, i motsetning til SK, som det er litt tilfeldig om de kommer to ganger i løpet av en flight.
     
    Robert H liker dette

Del denne siden