Bruk av 2for1/4for2 hos Club Carlson

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Dash, 28. sept 2013.

  1. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

    For de som er Club Carlson Gold members eller Concierge members så finnes det 2 tilbud som er verdt å få med seg når man skal booke hotell. Det er 2-for-1 og 4-for-2. Dvs. at du bor på hotellet enten 2 eller 4 netter og betaler for hhv 1 eller 2 netter.

    http://www.clubcarlson.com/2for1
    http://www.clubcarlson.com/4for2

    Så tenkte å starte en tråd der folk kan poste erfaringer og spør om råd osv om disse tilbudene.

    Jeg fyrer av mine første erfaring her, pluss ett spørsmål.

    Jeg skal til København igjen i Oktober, og tenkte dermed at 2-for-1 tilbudet var en god deal. Skal reise 18-20 oktober. Vi er fire kompiser, så tenkte da å booke 2 rom i Kongens by. Dessverre var det kun 1 ledig rom til denne rabatterte prisen, så da ble det bare booket 1 rom. Så to av de andre for bo på gata ;) Skulle helst overnattet på Royal, men kun på Scandinavia det var ledig. Dette er ment som en erfaring om bruk av tilbudet, og ikke kritikk. For forventer jo ikke at disse tilbudene skal være tilgjengelig hele tiden.

    Så til spørsmålet mitt. Hvor ofte justeres tilgjengeligheten på disse tilbudene? Er det noe vits å sjekke hver dag om det er blitt noen flere ledige rom til denne raten?
     
    Islending liker dette
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Har null erfaring med dette, men ser jeg absolut skulle brukt det på en tur til Helsinki i november =/ Den er dessverre pre-paid, uhu.
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har booket 2-for-1 i Dublin i November. Fikk 2 rom til den raten så det var en skikkelig god deal!
     
  4. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er jo kjekt å kombinere med 3 stays promoen og!
     
  5. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Ser at når jeg skal til å betlale så kan jeg velge "Bestill for en annen gjest". Kan jeg da booke for mine foreldre, og jeg få poengene? Kan ikke være tilstede selv under innsjekk....
     
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte 2-for-1 på Radisson Blu Scandinavia i København etter MegaDO, lørdag til mandag. 1225 DKK for to netter i en suite (family room) :cool:
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor bra er egentlig tilgjengeligheten her? Sjekket 5 helger på rad i Frankfurt med daglige helt ned til 74 Euro per natt på Radisson Blu, men denne raten var ikke tilgjengelig noen av helgene.
     
  8. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Da ble det ihvertfall flere rom ledig på Scandinavia. Så tydeligvis verdt å følge med. Får håpe det kommer en åpning på Royal også nå :D
     
  9. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Og så ble det ledig på Royal :D tydeligvis verdt å følge med :D Meget fornøyd med tilbudet!!!!!!!
     
  10. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Og du tok siste rommet fra 18. Okt ser jeg, grrrrrrrrr.
     
    Dash liker dette
  11. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Er det utsolgt? I så fall har man som Gold/Concierge garanti for ledig rom (72/48 timer før). :) Litt på siden i denne tråden, men er det noen som vet hvilken pris man må betale hvis man bruker denne fordelen?
     
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Uten at jeg har erfaring med CC her pleier slike garantiere å være rack rate. Dvs ofte dyrt. Og dermed egentlig bare praktisk i jobb sammenheng, hvor noen dekker regningen men du får statusfordelene.
     
  13. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde ikke fått med meg tilbudet, takker for det! Hadde bestilt to netter på Radisson Blu Polar i LYR for 40K EB poeng... Det kostet egentlig 1730,- pr. natt, nå er det 1730,- for begge! HURRA!
     
  14. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Meget bra tilgjengelighet i København om man er litt tidlig ute. Får både Royal og Scandinavia nå på 2for1, mange helger i januar og februar. 2 netter for 2 personer på Royal kommer på 672dkk pr natt, meget akseptabelt!
     
  15. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    I London har jeg aldri sett disse promotion rates tilgjengelige. Det samme gjelder Manchester.
     
  16. C-klasse

    C-klasse Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Har brukt 2 for 1 fredag til søndag både i Manchester og London.
     
  17. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser at et par av Park Plaza-hotellene i London har ledig et par helger fra November og til og med juni neste år. Ingen av Radisson-hotellene (bortsett fra Blu Portman) tilbyr raten (Promotional rate not offered). I Manchester er det også kun Park Inn + Radisson Blu Airport som tilbyr raten (basert på det som ligger i kalenderen nå). Har du bodd på andre hoteller som har tilbudt denne raten?
     
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Blu Portman er vel ganske ok? Brukt det før, fikk oppgradering med sølvkort faktisk..
     
  19. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan være. Jeg har kun vært på konferanse der, og syntes det virket som et litt slitent hotell basert på fellesområdene. Lokaliseringsmessig er det ikke så verst, og man har jo en veldig bra italiensk restaurant i tilknytning til nabohotellet (Hyatt Regency The Churchill & Locanda Locatelli). Det hotellet hadde imidlertid kun tilgjengelighet 3 helger i januar i løpet av de neste 6-7 månedene, men hadde nok seriøst vurdert det om det var noe mer tilgjengelighet... ;)
     
  20. C-klasse

    C-klasse Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Har hatt 2 for 1 på Radisson Canary Wharf, London. Park Inn Manchester og Radisson Blu, Manchester Airport.
     

Del denne siden