Bruke Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elmu, 28. mai 2018.

  1. elmu

    elmu Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg skal til Hawaii med familien på 4 og ønsker å bruke Eurobonus-poengene mine på hele eller deler av reisen. Noen som har tips til hvordan jeg får det til? Får ikke søkt etter poengreise til Honolulu gjennom SAS.no. Må jeg ringe? Eller søke via andre Star Alliance selskaper som kjører på ruten?
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Søk feks på united side sider. Velg awardtravel. Finner du billetter i saver klassene kan du ringe sas for å booke.

    Du må uansett ringe SAS for å booke med partnere
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at Hawaii er en relativt dyr destinasjon med poeng (og for så vidt med penger også).

    160 00 poeng per person i business class og 210 000 poeng i first class.

    Hvor mange poeng har du?

    Har du companion ticket med American Express?
     
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Et alternativ, dog bare bra om prisene er gode, er å fly med EB poeng kombinert med Flypremium til BOS/IAD/EWR, eller om du er heldig til SFO/LAX, og så booke seperat billett til Hawaii. Da kan man få en to i en ferie også..

    men jeg har mine tvil på om man kan klare 4stk på samme fly til Hawaii, på poeng, i biz. I eco klarer man det sikkert, men da vil det garantert lønne seg å booke med cash.

    640 000 poeng og sikkert 14/15knok i avgifter... for billetter er en del..



    C
     
    Kaffen liker dette
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,686
    Bonuspoeng:
    293
    Skrev han noe om Biz?
    Lettere å awardseter i eco ..
     
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel ingen som bruker 440 000 poeng på en tur i økonomi til Hawaii, så jeg vil håpe at han mener business.
     
    Fredrik81, jgroneng and Wiolenze like this.
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,495
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter tanken med bonusreise til for eksempel SFO og egne billetter derfra, gjorde det selv og hadde "tur" som fikk billetter i C til og fra SFO. Så ble det 2 ferier i SFO området og en på Hawaii. Knall.
     
    Last edited: 28. mai 2018
    DanH and jgroneng like this.
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ikke har planer om å ta et stop på veien og dele ferien opp, så hadde jeg gått for en gjennomgående billett fo penger. Eventuelt da sett om SAS hadde et godt tilbud i eco/plus og set om en oppgradering gikk gjennom. Som andre her skriver det er en meget dyr destinasjon, og det er bare tull å bruke poeng på eco billetter. Det lille jeg har sett så er det ikke spesielt lett å finne en tur for fire reisende, som jeg antar er en familie som i tillegg må forholde seg til skoleferier. Hvis kontoen bugner av poeng som er på vei til å gå ut og du kan holde deg uten om høysesong, så er det bare å søke award på united.com
     
  9. elmu

    elmu Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Vi planlegger jorden rundt reise, og Hawaii er første stopp på 5 mnd rundtur videre til Papeete, NZ og Singapore. Trenger ikke å tenke på skoleferie. Ville bare sjekke om det er mulig å komme seg helt til Hawaii på poengene. Vi kommer oss til LAX, men fant ikke ut online hvordan man kunne kommet seg videre.
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det er mye tilgjengenlig på økonomi SFO/LAX-HNL så burde ikke være noe problem, men det er neppe go valutta for poengene. blir 110 000 x60(om du kun trenger en vei) =66 000poeng plus avgifter x 4 reisende =264 000poeng. Om dere reiser i økonomi hele veien. 120 000 mer om alle fire reiser i biz på minst et av strekkene.
     

Del denne siden