Hei, er ny her på forumet og har noen spørsmål vedrørende eurobonusbillett Jeg bruker å reise til Sør Africa en gang i året og her er det flere Star Aliiance som flyr, feks. Lufthansa, Swiss, Emirates, south African Airways osv. Ifjor booket jeg hele reisen fra Norge til Sør Africa med Sas, sas flydde fra Trondheim til Oslo, Lufthansa oppererte fly fra Oslo til Frankfurt og Frankfurt til Johannesburg og South African Airways fra Johannesburg til Durban. Forsøkte på forhand å oppgradere billetten til business gjennom reiseselskap (hrg nordic) men dette gikk ikke pga feil klasse. Når jeg landet i Frankfurt oppgraderte jeg til economy extra med Lufthansa for penger da det ikke gikk å oppgradere med poeng. Spørsmålene mine er: 1. Går det å bestille eurobonusreise fra Norge til Sør Africa? 2. Hvordan kan jeg oppgradere med poeng hos Star Alliance? Setter stor pris på svar. Mvh
Emirates er ikke med i Star Alliance, men det er Ethiopian (som flyr til Sør-Afrika). Ja, koster 90 000 poeng i økonomi, 140 000 poeng i Business og 190 000 poeng i First + 3-4000 i skatter og avgifter. Å kjøpe en bonusreise i økonomi er dårlig deal. For å oppgradere med poeng hos Star Alliance må du kjøpe de aller dyreste økonomi-billettene. Disse er ofte dyrere enn de billigste business class billettene, så det lønner seg sjeldent.
Ethiopian er som regel billig i business. Gjerne ned mot 12000kr, da i klasse P som ikke gir eurobonuspoeng, må opp i 15-16000kr for poengopptjening. Da tjener man forøvrig rimnelig bra med poeng.
Hei! Jeg holder akkurat nå på å booke bonusreise til Johannesburg. De mulighetene jeg finner er med southafrican direkte fra Muc eller Frankfurt og med swiss fra Zurich til dar es salaam (dar) og så videre til Jnb med southafrican. Jeg finner ingen bonusbilletter med Ethiopian. Hvilke av de to ville dere andre valgt? Jeg Holder en knapp på direkteflyet fra Frankfurt for å posisjonere seg for evt first med Lufthansa. Noen tanker?
Det spørs, alt etter hvilket selskap det er snakk om. Men som oftest kan du finne det underveis i bestillingsprosessen under "Detaljerte Prisregler" eller lignende.
Denne er grei å benytte hvis man lurer på hvilke *A selskaper som flyr fra A til B: https://starmap.fltmaps.com/en/other
Jeg planlegger tur sammen med dama til Sør-Afrika. Har ca. 160.000 poeng på kontoen nå. Ville dere brukt poengene på en sånn tur? Isåfall, hvordan får jeg mest ut av dem (billett, oppgradering, annet)?
140.000 poeng i business class til Sør-Afrika. Top of my head er det Ethiopian, Lufthansa, Swiss og South African som flyr dit. Selv om billetter til Sør-Afrika ofte kan være dyrt, syns jeg ikke det er verdt å bruke poeng, da man kan få så mye mer igjen for poengene om man drar østover (til Asia) i stede og om man drar et land nord, så er prisen 50.000 poeng lavere.
Det er skrivende stund mulig å finne business billetter til CPT for 11-12000 t/r med Ethiopian. Bookingklassen gir riktignok ikke poeng, men jeg tror ikke jeg ville blåst CT og 140000 poeng på en sånn tur.
Helt enig. Når man får en slik langtur for drøyt 10k laken i Biz, så brenner man ikke poeng på det. Det er dette jeg mener når jeg sier at utvanningen av bonusprogrammene vil drepe dem. Når konkurranse gir biz priser på slike nivå, hva skal man med bonusprogrammer da?
man får poeng for bananene, som gjør at man kan ta en ekstra tur + hos det store flertall av befolkningen, sitter det langt inne å betale 11k per hode for en flybillett, når den koster 4400 i Eco.. Men ser jo poenget ditt, for oss C
Hei. Har sjekket med Sas eurobonus og dem kn booke billett business med South African eller Swiss, med retur Ethiopian prisen var 140.000poeng. Da Oslo-munchen-johannesburg-durban med SA ned og Ethiopian hjem.
Hei. Er det noen her inne som har brukt sin CT på tur til Afrika? («Helst» Sør-Afrika, men åpen for andre land) Tips til reiserute? FCT og Porsche eneste krav. Tusen takk
Slå sammen de 3 sør Afrika for poeng trådene kanskje til og med til CT tråden der de hører hjemme moderator? @Travellingalf