Brussel- Tips og råd

Tråd i 'Reisemål' startet av Dash, 07. okt 2013.

  1. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har bodd på Steigenberger Wiltcher's? Vurderer et par netter der neste helg.
     
  2. Duuder

    Duuder Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Området nære grande place er koselig og fint å bo på. Litt middels kvalitet på restaurantene der men koselig som sagt.
     
  3. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    22,489
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var i Brussel for 2 år siden og da fikk jeg smake Westie 12 på et sted som heter Au Bon Vieux Temps som har vært der i ca 300 år. Øl og lokale kan anbefales! Greit å Google inngangen da det kun er en liten portal inn til et smug. Ellers har du Delirium Cafe som kan tilby rundt 2500 forskjellige ølsorter fra hele verden.
    Restaurant T Kelderke på Grand Place er en sjarmerende restaurant med kanin og moules-frites + mer på menyen.
    Ønsker deg en God Tur!
     
    Mbj liker dette
  4. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Har brukt bonuspoeng på et par opphold på Stanhope (Thon). Ligger i EU-distriktet med metro like i nærheten (Troon). Kan anbefales.

    Bruker alltid tripadvisor for å finne restaurant. Aldri blitt skuffet...
    Brukt denne et par ganger (litt vekk fra sentrum). Godt og rimelig, med stort utvalg av øl (blant annet Westvleteren i menyen, selv om jeg er usikker på om de har den inne).
    Dagskort metro ca €7.
    Anbefaler en tur opp i Atomium (metro til Heysel), interessant og god utsikt. Restaurant (direktelink) på toppen, med god mat (spiste en treretters lunsj).
    Ellers utrolig mye variert og godt øl (selv om Lambic og Rodenbach er noe jeg styrer unna...;))
     
    Mbj liker dette
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Rolig og fin søndag i Brussel.



    Slike demonstrasjoner hender flere steder i Europa for tiden. Som de fleste demonstrasjoner er de lokale i omfang og ikke targeted mot turister/utlendinger, så bare hold deg unna.

    Er du derimot i Afrika og store demonstrasjoner eller opptøyer oppstår, bør du søke oppdatert informasjon fra kjentmann, holde hodet lavt og vurdere plan for utreise.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden