Bryllupsreisetråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Klokkesamler, 09. nov 2020.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg søkte litt rundt på forumet, men så at en del info var "gammel". Tenkte det kunne være OK å samle en tråd med litt oppdatert informasjon.

    Vi skal gifte oss i 2021, og min oppgave er da å se på reise (noe jeg selvsagt er veldig fornøyd med.)

    Jeg har tenkt følgende reisemål (rangert) og søker gjerne litt råd for de som har vært her:

    - Bora Bora
    - Moorea
    - Maldivene
    - Seychellene

    Ønsker å kunne booke reisen med bonuspoeng (alternativt godt cash tilbud i C/F.)

    Usikker på budsjett - men 60K for ca. 10-11 dager med fullpensjon hadde vært fint.

    Det er mye å spare på Moorea kontra Bora Bora - er det verdt det?
     
    Ursa and Sunnfjordingen like this.
  2. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært på Maldivene noen ganger, og har vært veldig godt fornøyd med det. Har hatt vannvilla og all inclusive og flydd sjøfly, veldig fin opplevelse. Men spørsmålet er jo hva man liker å gjøre, er ikke så altfor mye å gjøre på Maldivene.

    Vet ikke hvor enkelt det er å komme til Bora Bora med bonuspoeng i C/F. Vet jo ikke helt hvordan flybransjen er neste år, så muligens litt vanskelig å å planlegge så altfor mye. Og i tillegg spørs det litt hvilket selskap dere ønsker å fly med, er veldig mye spennende F opplevelser og samme i C. Hadde selv en veldig bra bryllupsreise i fjor på Bali, et sted jeg virkelig anbefaler andre å reise til.
     
    Sunnfjordingen and Klokkesamler like this.
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Av de nevnte stedene har jeg bare vært på Maldivene, men det var i alle fall ferie etter min smak. Min opplevelse var veldig lik det @sunshine beskriver. Sjekk Veligandu. Det burde være i prisleiet du beskriver.

    Vi reiste LH F ned fra FRA via SIN. TG F tilbake, også via SIN til BKK. Selvfølgelig på bonuspoeng
     
    Sunnfjordingen and Klokkesamler like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Den ultimate bryllupsreisen går til Cook Islands og Aitutaki. Ferdig snakka. Alt det andre er så 1990...:cool:
    Anbefales også om man vil foreta flere bryllupsreiser ved senere år :)
     
  5. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har booket tur, dvs flybilletter til Bali juli 2021. Satser på at vi får giftet oss og at det er lov å reise innen den tid..
     
  6. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,379
    Bonuspoeng:
    93
    Kanontråd.

    Men bare sånn for min egen del.
    Blir man ikke lei av Dragen av å ligge å trykke på Maldivene i dagevis uten at det skjer noe som helst?
     
  7. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,895
    Likes mottatt:
    12,810
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var et interessant tema. Eks-forloveden insisterer på at vår bryllupsreise var nordsiden av Varangerhalvøya, fra Vadsø til Vardø t/r i en Opel Reckord. Med mine foreldre i baksetet. I disse tider er det mulig å gjøre dette pr fly, så vær så god, tipset er til fri avbenyttelse.

    For en søring var jo denne reisen relativt eksotisk for over 50 år siden. Men det vi manglet den gang har blitt tatt igjen i rikelig mon i senere år. Lykke til med det dere velger. Håper det blir en begynnelse på noe som varer like lenge som for oss!
     
    EndreD, Ursa, Eddie47 and 4 others like this.
  8. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Da kan jeg oppdatere med følgende: Etter en prat med CT-telefonen var det relativt klart at det var få eller ingen billetter mot østen (dette pga. SIA ikke hadde noen aktive bonusbilletter.)

    Det var derimot ledig på med Etiopian Airlines i C til Seychellene. Så da har vi sikret oss en god start på bryllupsreisen om det ikke åpner seg for noen andre gode billetter frem til min CT utløper :) Tips til Seychellene tas imot med takk :p
     
    oddA and Sunnfjordingen like this.
  9. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg kan også skryte av Veligandu på Maldivene. Vi hadde en veldig fin tur dit i jula i fjor inkl. flytur i første klasse med Thai ombord i en A380 (FRA-BKK) og sjøfly til og fra resorten. De har fine villaer, ikke alt for mange rom eller gjester, veldig god mat, godt utvalg av aktiviteter og relativt greie priser. Vi betalte rett i underkant av 10.000 kroner natta midt i høysesongen for det dyreste alternativet deres.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal få kommet meg til Maldivene en gang, men enn så lenge er jeg for rastløs og eventyrlysten til at 1-2 uker med å bare ligge på stranda og snorkle virker fristende. Må lære meg å slappe av først :cool:

    Jeg forslår gjerne Kauai, og da særlig nordsiden av øya. Der er naturen forbløffende lik Bora Bora! I tillegg får du jo et helt annet utvalg av restauranter og aktiviteter, men på en øy som fortsatt ikke er for turistifisert.
     
    Last edited: 09. nov 2020
    Sunnfjordingen liker dette
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Slår selvsagt også et slag for Bali som har det aller meste etter mitt syn.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke spør @Eddie47 :rolleyes:
     
    Jorge, Eddie47 and Sunnfjordingen like this.
  13. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Her er reiserapport da vi reiste til Seychellene i 2017. Kortversjonen er at dere må komme dere til øya La Digue for virkelig å føle at man er på tur. På øya leier dere overprisede sykler siden motorkjøretøy er forbudt. Sykle rundt, og husk å ta med god-kameraet på Granse Anse for å ta bilder i de helt unike steinformasjonene. Vi hadde ikke budsjett å prøve ultra-luksus-resortene på de andre øyene, men det kan jo være aktuelt. Helikoptertur til øde øy med private strender og slikt er jo sånt som bryllupsturer skal bestå av :)

    Når det gjelder flyselskap er det vel hovedsaklig Ethiopian og Qatar som reiser hit. For å få litt afrikansk kultur så er en tur med Ethiopian anbefalt, selv om vi hadde en litt negativ opplevelse med overcrowding på Addis Ababa

    https://insideflyer.no/forums/threa...og-tokyo-i-c-med-et-qr-for-under-15knok.8465/
     
    Kalsnes liker dette
  14. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Første tips er å besøke mer enn én øy siden de ulike øyene har litt forskjellige ting å by på.

    Tips nummer to er å søke litt på nettet for å finne ut hva slags type gjester som vanligvis bor på de hotellene dere vurderer. Vi bodde på seks ulike hotell, og ble overrasket over hvor mange barn det var på de fleste av dem. Så hvis dere ønsker en rolig og romatisk bryllupsreise så ville jeg valgt hotell med omhu... :)

    Jeg kan på det sterkeste anbefale et opphold på Hilton Seychelles Labriz Resort & Spa. Hotellet ligger på Silhouette Island, en 40 minutters båttur fra Mahé. Dette hotellet var ikke barnefritt, men under vårt opphold var det ikke mange barn der. Selve hotellet trenger nok snart en liten oppussing, men både service og beliggenhet syntes vi var helt uslåelig. Servicen var den desidert beste vi opplevde på Seychellene (det var veldig varierende service på de andre hotellene) og vi storkoste oss med å sole oss på øde strender og gå tur i jungelen.
     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden