Byens beste biff får du på
Pampas, men det er dyrt der. Et alternativ med helt ok mat og drikke til fornuftig pris er
Trofea som er nevnt lenger oppe.
Byens beste gulasj (ihvertfall av de rundt 100 jeg har smakt) får dere på
Cafe Vian på Lizst Square. Aldri Budapest uten minst en tur innom der. Be om å få
Pista til å spice den opp litt mer hvis dere liker sterk mat. De har to avdelinger til, men jeg liker meg best på denne.
Litt bortenfor Vian finner dere
Caledonia Pub, et hyggelig eldre sted med byens beste utvalg av single malts til fornuftige priser. Det finnes et par med bedre utvalg men da med priser som ligger veldig nært norsk nivå.
Cafe New York er også nevnt, det er et fatastisk sted interiørmessig, men maten er ikke så god der at det forsvarer prisene. De har derimot noen fantastiske kaker og desserter som gjør at det er verdt et besøk. Knallgode kaker og desserter får dere også på
Anna Cafe i gågaten, Vaci Utca.
Nå er jo dere ganske unge gutter, så jeg vet ikke om dere i det hele tatt vet hva et flipperspill er, men det finnes ihvertfall
et helt eget flippermuseum i Budapest. De har rundt 130 spill utstilt til enhver tid, alle er spillbare og det koster 3000 Forinter (2000 for ungdommen under 26), da kan dere spillt til krampa tar dere. Absolutt verdt et besøk.
Vis alt...