For ett og et halvt år siden satte jeg meg på BA 380 fra LHR til SIN. Vi var to på den turen og sete nr 53 AB i 2. etasje. Dette var fantastisk! Siden den gang har jeg flydd BA 777 i business (CW) og 747 CW i andre etasje. Men så tok jeg turen over til Terminal 3 på LHR for å ta en tur med BA's partner i OneWorld AA. Jeg reiser for det meste til USA, så direkte inn fra LHR til CLT passet meg bra. Flyet var en Airbus 330-300. Jeg var klar over at BA har patent på denne yin yang greia, hvor man sitter forover og bakover annenhver person. Jeg har hatt det godt på disse BA turene, men jeg må si jeg fikk en ny opplevelse med AA. BA har 8 seter i bredden på en 777 i business. AA har 4. Og ikke bare det, setene er skråstilt, så det blir enda mer privacy. Dette var helt fantastisk. A330-300 var en litt eldre type seter, som ikke har 100% tilpasset kabinen, men med 1-2-1 seating, og skråstilt. Hemturen var fra JKF i ny Boing 777-300ER og den var helt fantastisk! Se bilde over! Nå må jeg si at jeg er i ferd med å slå opp med BA til USA. Jeg tar meg bryet med å busse over til T3 på LHR for å heller sitte i dette sete! Så gjenstår å se om jeg bytter over til AA's AAdvantage program også. De har varslet store endringer, men blir det bedre eller dårligere enn BA? Det er mye for og imot her. AAdvantage VS BAEC: https://insideflyer.no/forums/threads/american-airlines-aa-vs-baec.2336/
Allerede diskutert i diverse tråder, bl.a denne: https://insideflyer.no/forums/threads/aa-vs-ba-business.5038/ Forøvrig en interessant diskusjon, men det blir mest ryddig om den er i en og samme tråd