Business class til Thailand

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Evenes, 07. des 2017.

  1. Evenes

    Evenes Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei.

    Er på leting etter biletter i businessclass til Thailand. Har tenkt å reise i perioden 15.feb-11.mars

    Har sett på flere selskaper, men er så usikker.
    Reiste vinteren 2015/2016 med Emirates i biz. Veldig fornøyd med Emirates, men synes prisen denne gang er for stiv. 57 tusen for 3 er drøyt.

    Har sett på Turkish Air at de har biletter til ca 42 tusen for tre, det er meir spisende.
    Men har ingen erfaring med dem, er det et greit selskap, eller bør man finne noe annet.
    Reiser helst med StarAlliance, ettersom vi tre reisende er henholdsvis EBG, EBS og EBB.

    Mottar gjerne tips og triks. Fyr løs.

    På forhånd takk
     
  2. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Har flydd TK i C til Maldivene og var veldig fornøyd med dem. Når vi fløy med dem hadde vi en airbus 330-200 angle flat på vei ned og en airbus 330-300 flat bed på vei hjem. Personlig er flat bed å foretrekke, men smaken er som baken.

    Syns servicen ombord var bra og maten var god. Flyvertinna som hadde min side av cabinen kom med mer drikke når hu så at jeg begynte å bli tom, klart plus. Ellers var jo loungen i IST stor og tiden gikk greit fort med litt mat og drikke.

    Så personlig syns jeg TK leverte varene på min tur.
     
    Evenes and Xflipper like this.
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe problem å reise (langt) med Turkish etter min mening. Reiste med de på ruten Singapore - Istanbul - Oslo for omtrent ett år siden og det var veldig bra. Vi var to voksne med en baby og vi fikk god hjelp og service ombord. Maten var også bra og loungen i Istanbul er som nevnt også bra. Selve setene er jo ikke de mest moderne, men så lenge man får fly der setene kan legges helt ned så er de helt greie. Også grei layout om man reiser flere sammen.
     
    Evenes liker dette
  4. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    12,842
    Bonuspoeng:
    183
    Få problemer med TK i forhold til komfort og servering ombord. Fløy OSL-BKK for to år siden, og forholdene er neppe blitt verre. Fikk nydelige lam til hovedrett begge veier, dog i forskjellige "innpakninger".
    Er ikke nødvendigvis like imponert over loungen i IST. Stor, ja, men også ganske så mye folk de to gangene vi har vært der.
    Unngå "siste" fly hjem, med mindre du har egen transport fra OSL. Vi hadde en A319 som komfortmessig ikke var noen høydare. Dessuten ble vi drøye halvannen time forsinket, og turen hjem fra OSL ønsker vi ikke å gjenta.
    Ville jeg ha fløyet med dem igjen: Ja, med riktig pris og riktige rutetider.
     
  5. mofser8

    mofser8 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Syntes TK er sånn middels når det gjelder C-klasse. Prisen er lav og god mat er viktige pluss-punkter. Ulempene er ofte at man gjerne må fly OSL-IST i en 737 og da er det oftest kjipe business-seter. Dette er så klart det vanlige for flyvinger i Europa, men denne ruten er jo en av de lengste man kan ta innad i Europa og da er det kjedelig med "europeisk business". Hender imidlertid man har flaks og får en 777 og da er det full business seter.

    Ellers er setene noe gamle, men de er behagelige og man har god plass. Alkoholen er ofte av litt billige merker, og du må mase litt for å få champagne før avgang (men det ordner seg). Syntes ofte også servicen er helt middels.

    For prisen syntes jeg TK er bra, men den kan ikke måle seg med de andre store selskapene.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Som oftest?
    Mye dårlig erfaring?
    Har hatt 5 TK OSL/IST. 1 full-flat, 3 ordentlig business (type domestic F) og en gang euro-business.
     
  7. mofser8

    mofser8 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Jøss, er det sant? Jeg sjekket Flightdiary nå og ser jeg har 16 turer med TK på ruten mellom OSL og IST og bare fire av turene har vært noe å skryte av (2 full-flat og 2 business type domestic F). Nå er disse turene fordelt over fem år da, så kan hende de har blitt bedre med årene :)
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Eller kanskje jeg har hatt flaks.. Jeg vet ikke, men jeg har det i alle fint I TK C. Selv om IST-OSL på returen er langdryg om man skal være edru:D
     
    FFlyer and mofser8 like this.
  9. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Min (ikke altfor omfattende) erfaring med Turkish biz er veldig god. Komfortabelt, fantastisk lounge i istanbul og strålende mat. De dempet belysningen og satte ut små papirlykter på hvert bord da middagen ble servert ;) Dessuten vogn med et bra utvalg småretter (Meze). Flyr TK når som helst igjen, om anledningen byr seg. Eneste negative var vel at de benyttet et fly fra Istanbul til Oslo på hjemveien som ikke minnet mye om Biz, rent setemessig. Men serveringen var veldig bra, der også.
     
  10. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,899
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med å vente på nyttårssalg? I fjor kjørte SIA kampanje ved nyttår med svært gode priser. Der får man jo også 200 % opptjening til EB:)
     
    MrPutter and Brunello like this.
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Noe å tenke på dersom man skal fly med TK er mellomlandingen på IST. Flyplassen er alt for liten i forhold til trafikken som er der.

    I går fløy vi i nesten to timer over flyplassen for å vente på vår tur. Att på det ble det taxing i 10 min og buss til terminalen.

    For to år siden var jeg forsinket inn og jeg mistet flyet videre til BKK. Omboket til flyet 24 timer senere og ble lagt inn på hotell.

    Den siste tingen å tenke på er lotteriet på 2-2 eller 3-3 konfig OSL-IST.

    Beregn god tid;)
     
    Insomnia4u, MrPutter and mofser8 like this.
  12. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy TK GOT-IST-CMN i november. Vi hadde også 737 på første leggen, men jeg synes setene var greie nok. Riktignok recliner ( med legg- og fotstøtte), ikke flat-bed, men følte ikke noe behov for å legge meg helt ned på en 3:25 t tur (en bikker vel kanskje 4 t fra OSL). Konfigurasjon 2 + 2 med ganske romslig plass mellom rekkene. Veldig gode forretter og desserter. Jeg traff dessuten bra med valg av hovedrett ( uten at jeg husker hva ;) ). Pre-flight servering var alkoholfri, men det var ikke vanskelig å få boblevann med en gang de begynte å servere. IST-CMN (bikket akkkurat 5 t) hadde Airbus 330 med 2+3+2. Lie-flat. Etter hovedrunde med servering måtte en ha litt initiativ selv hvis en ønsket noe, men hyggelig betjening.
     

Del denne siden