Business på SAS A350-900 og A330-300

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elgaaen, 03. okt 2023.

1. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

Vi er 4 kompiser som er så heldige at vi har landet en poengtur sammen til LA i Januar 24.

Vi flyr A330-300 ned og A350-900 hjem..

Noen spørsmål:

- Er galley fortsatt bak på begge flytypene? Fra tidligere har jeg foretrukket rad 1 pga benplassen, men hvis galley er foran er jo det litt negativt?
    - Han ene i reisefølget som satt på 1H har blitt flyttet til 2H da de har "holdt av" 1H i tilfelle det kommer en baby i bassinet.
    I hans profil står setet som opptatt, mens hos meg står det som ledig. Er det fordi jeg er EBG og ikke han? Kundeservice kan ikke svare på hvorfor det er sånn..

- Noe annet vi må tenke på? Har ikke vært i USA siden 3 dager før lockdown:)

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Galley er fortsatt bak på begge flytypene. Galley framme brukes som lager og er stengt for reisende.

Opplevelsen er svært lik på oppsett. Litt tranger toalett? og små layout forandringer/ forbedringer på A350.

Jeg tipper forklaringen din er grei på setevalg, uten at jeg er sikker. 2H er ikke noe dumt sete. litt mindre benplass men mer privat.

USA? Bortsett fra at alt er blitt mye dyrere er det jo for det meste det samme som før.

3. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for oppklaring!

Vi ville liksom sitte alle 4 på samme rad, er ikke så ofte man får 4 kamerater på samme bonusreise i biz:)

4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Hva om du flytter deg til 1H hvis setet er ledig ( for deg) og lar kompisen velge ditt sete når det slippes tilbake?

Så må dere nesten akseptere "ulempen" med å kunne bli flyttet hvis noen trenger basinett.

5. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det foreslo vi jo også for SAS.. Er jo bare å følge med fremover uansett.

6. Rudolf

Rudolf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    13
    Dersom setet er ledig for deg så trenger dere ikke vente på tommel opp fra SAS. :) Bare bytt setet ditt til 1H, og la kompisen velge ditt sete; hvem som sitter hvor når dere boarder kan dere uansett bestemme dere i mellom. ;)

Cumulus liker dette
  7. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Risikoen er jo da at jeg blir flyttet til bakover i flyet da, også sitter plutselig jeg på 4H og resten på 1.. hehe

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Risikoen ved å velge et sete med bassinet er at en kan bli flyttet. Hvis dere ikke velger 1H kommer noen andre til å ta det. Og da er det borte. Så da sitter deres garantert ikke på en rad.

Hvis dere alle 4 sitter på samme rad per nå, er det størst sjanse for å bli sittende. Med mindre dere feks flytter til 1 rad i minikabinen, hvis det er ledig der. Da sitter dere fremdeles med god benplass og slipper basinett problematikken.

9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    Har dere vurdert 4 midtseter i stede? Tror jeg hadde foretrukket det, hvis jeg reiste med 3 andre venner. 2 i midten på rad 1 og 2 i midten på rad 2. Sitter nærmere hverandre da enn hvis alle sitter på samme rad.

Cumulus and tstone like this.
  10. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Her ble det A330-300 begge veier ser det ut til.. Og turen ble kortet ned med et døgn fra SAS sin side.. Men gleder oss, det gjør vi!

Del denne siden