Bytte av brukernavn

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Flounge, 23. jan 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen fått byttet brukernavn på forumet her? Kunne ikke finne den tidligere tråden om dette emnet.
     
    Bjoern In America liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sendte mail til @tommy777 , men har ikke hørt noe mer..
     
    Bjoern In America liker dette
  3. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her.. stille som i graven fra den mannen..
     
    seppma liker dette
  4. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Samme her også. Ikke hørt noe som helst.
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann. Jeg har videresendt alle request til teknisk, men det har lav prioritet.

    Sender en purring nå, regn med en ukes tid eller noe sånt
     
    holmen liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dette ble fikset forrige uke
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Takk skal du ha! Jeg har fått nytt navn :cool:
     
  8. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Takker og bukker.
     
  9. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Kom igrunn ikke noe svar om hvordan man bytter? Har vært å sett inne på profilen min, men kan ikke se å finne noe... Noe hjelp @holmen
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Send en DM til @tommy777 , så er det mulig han kan hjelpe.
     
  11. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ett tilsvarende dilemma: "Hvordan få slettet brukerkontoen min:

    Jeg vet at @tommy777 gjør så godt han kan på forumet, så jeg laster ikke han alene. Problemet er at "Insideflyer-forumet" tekniske team sover i timen. Så lenge vi ikke kan slette brukeren vår, endra mindre endre navn på bruker, så følger ikke dette forumet loven om personvern. De har ikke rett til å arkivere våres E-mailer, mot vårt samtykke. Ellers bryter de loven angående datalagring.

    https://www.datatilsynet.no/Regelverk/Datalagringsdirektivet/

    De kan rette opp i det med å sette inn en knapp for å fjerne bruker for dem som ønsker å fjerne profilen sin. Brukere av forumet kan da få personlig kontroll over sin egen mail, og med dette sine personlige opplysninger som ligger der. Da kan vi fortsette å poste som før, i trygg forvisning om at redaksjonen av forumet ivaretar brukernes rett til personvern som loven krever. De kan lagre så mye, så lenge de vil, så lenge bruker har en knapp som heter "Slett profil", sånn som Facebook, Instragram og Twitter gjør. Det er nettopp derfor de er lovlige tjenester som vi bruker i hverdagen i samfunnet vårt i dag.

    Jeg snakket med min Onkel som har jobbet som advokat i snart 30 år, han skal snakke med en kollega i firmaet https://advtofte.no/ som han jobber for til uken, om ikke noe skjer med brukeren min, så for forsikringen min for "Id-tyveri" ordne opp i eventuelle advokatkostnader, hvis det blir en sak ut av at de nekter å fjerne brukeren og mailen min fra forumet. Dette er jeg dekket for av ID-forsikringen, så det vil bli en kort og dyr prosess for eierne av dette forumet om de ikke innretter seg etter vår rett til personvern. Håper det løser seg på en bedre måte. I mellomtiden får jeg bare smøre meg med tålmodighet :)

    https://insideflyer.no/forums/threads/hvordan-få-slettet-brukerkonto-på-insideflyer.7651/
     
    Last edited: 19. mars 2017
  12. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    LOL, lite å fylle dagene dine med kjære?? :)

    Aldri sett noen som er så desperat som deg etter å slette en bruker. Dette skulle du tenkt på før du meldte deg inn...
     
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Kjære Snabelfaen.
    Her på forumet er alle like mye verdt.
    Fra tid til annen blir det temperatur, og det er stort sett positivt, og det skal være saklig takhøyde for alle meninger, såfremt de legges frem innafor en (passelig liberal tolkning av) sosiale normer.

    Jeg føler meg ganske trygg på at du kan bli en ressurs for forumet på sikt, og enda sikrere på at du ikke har noen ekte uvenner her inne.
    Selvironi, og å tolke ting i beste mening er dog veldig viktig her inne, siden man kan ikke skriftlig like lett forstå format, hensikt og mening like lett som i det virkelige liv.

    Til slutt vil jeg si at jeg håper du velger å bli. Merker på det du tidligere har skrevet at du liker denne bonusgalskapen og alle triksa såpass mye at ditt medlemskap her inne er verdt det både for oss og for deg, om du og enkelte andre er interesserte i å starte med blanke ark. :)
     
    Last edited: 19. mars 2017
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Et interessant spørsmål her er hvilke lover som gjelder for nettstedet.
    Serveren er lokalisert i UK etter hva jeg forstår og da er det vel UK regler og lover som gjelder, selv om siden er myntet på norske brukere.

    Er i samme gate som at reklame mot barn er forbudt i Norge, mens de tv-kanaler som sender fra utlandet ikke kan stoppes, selv om programmene er på norsk.
     
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har virkelig utartet! Trues med både virus og advokat. Her bør noen ta seg en time out og klare hodet litt.
    Ellers er jeg enig med are at det er interessant med hvilke lover som gjelder hvis server er lokalisert i uk.
     
  16. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ok.... La oss glemme sinnet her inne. Jeg ble litt forbanna og kokte over, sa ett par ting angående "D-dos" som jeg angrer litt på. Jeg innrømmer at jeg gikk litt over streken å tråkket på noen... Det beklager jeg på, uten forbehold, skulle ikke gjort dette!

    Det er flere grunner til at jeg vil ha min bruker slettet.

    1. Ja, sånne utblåsninger som jeg hadde nå, hvor jeg gikk for langt, og sa ett par dumme ting. Kan bare delvis slette innlegg, "Hvis det ikke er sittert", heller ikke fjerne en tråd på forumet.

    2. Jeg har en Autistisk nevø som hjalp meg med å sette opp brukeren her, siden jeg er en molboer når det gjelder enkelte områder av mine IT kunnskaper. Han gav meg ett brukernavn "Snabelfaen", som jeg først syntes var morsomt, og men som jeg senere angrer litt på, men.... Tenkte får leve med det, S***t happens. Vil ha ett litt mer normalt brukernavn :)

    3. Jeg er interessert i at brukere kan slettes av eget ønske. Jeg jobber i administrasjonen på større bedrift, hvor vi jobber med å utdanne fremtidens helsepersonell. Jeg drøftet det med ett par klasser før, men gikk ikke mer inn på det, da jeg den gang regnet problemstillingen som hypotetisk, men den ble meget reell for Facebook, Twitter og Instagram. Kan bruke deres forum i fremtiden som eksempel hvis dere ikke setter en "legg ned bruker" og "skift navn" knapp på innstillingene til bruker på forumet.

    Husk er flere grunner til at jeg vi ha den nåværende brukeren slettet, annet en den utblåsningen jeg hadde. Den er glemt for lenge siden for min del.

    Hvis jeg blir slettet kan det godt være at jeg kommer tilbake, men med ett mer "Normalt" nick, og hvis jeg har mulighet til å legge ned brukeren som på facebook. Det er ikke slik at folk kommer til å rømme forumet el... Det er bare at vi vil ha kontroll på våres opplysninger, at Insideflyer innretter seg de muligheter som Facebook har med å legge ned bruker, om de ønsker det selv.
     
    Last edited: 19. mars 2017
    anders82, Petter B-C and milehigh like this.
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har sett andre forum hvor man sletter brukere, mens postene står igjen. Disse er da "slettet bruker" eller "anonym" eller tilsvarende.
    Tenker at dette også kan være gunstig her.

    Synes i alle fall det er synd å slette konstruktive og fornuftige innlegg, så det er da eventuelt (i mitt hode) best å slette den forrige tråden og et par poster her, bytte nick og ferdig med saken. Ute av syn, ute av sinn:)
     
  18. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, dette er hva jeg ønsker. At vi jobber for praktiske løsninger for de problemer som dukker opp. Akkurat nå tar det for lang tid til både å Bytte brukernavn som denne tråden handler om, og det å kunne slette bruker, slik jeg ønsker. Da ligger vel løsningen i å jobbe med innstillingene slik at dette blir mulig for brukerne av dette forumet å gjøre dette selv, uten å måtte gå via masse kanaler for å lage ekstra arbeid for dem som administrerer forumet, slik at vi ivaretar begge parters interesser her. Husk at dere greide det med å gi oss en innstilling for å endre "Avatar" på profilen, så da greier vel dere også å løse disse to problemstillingene :)

    Håper en slik modifikasjon kommer på innstillinger snart :)
     
    Last edited: 19. mars 2017
    anders82 and Petter B-C like this.
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann, Snabelfaen. Håper din uke har startet strålende.

    Jeg fikk din henvendelse lørdags kveld, siden jeg ikke har fått en slik henvendelse, måtte jeg snakke med vår tekniske avdeling før jeg gjorde noe. Jeg snakket med dem i går og jeg har i dag morges sendt deg en e-post og forklart hvordan vi løser slike henvendelser.

    Slik at andre kan få litt innsikt, her er slik det fungerer

    1) Det er ikke normal praksis eller teknisk mulig å la brukere slette hele profiler på egen hånd. Jeg er medlem på mange forum, bl.a. Flyertalk, Flyprat og Businessclass, ingen av dem har mulighet til å slette bruker totalt.

    2) Vi kan selvsagt endre navn dersom det er ønsket. Jeg har forøkt å hjelpe med det og har endret mange handles, men av og til faller det mellom to stoler, så jeg ber om at brukere som ønsker å endre navn tar kontakt med henrik at insideflyer dot com så skjer det raskere / blir ikke lost i over 10K uleste epost

    3) Dersom man ønsker profilen sin slettet er normal prakis på våre større sites å utestenge brukeren, slette navnet, men postene forblir. Det er veldig upraktisk og kan skade forumet dersom en bruker forsvinner fra diskusjoner. Merk at dersom dette ønsket settes frem, gjelder samme reglene som når man blir permanent utestengt, dvs at dersom du forsøker å opprette en ny bruker med kjente IP, vil det være blokkert for dette. Man må i slikt tilfelle kontakte oss og vi kan godkjenne brukeren.

    4) Ett lite nettsted som Insideflyer har ett veldig begrenset budsjett og vårt lille nettsamfunn koster min bedrift penger, det har aldri vært planen at vi skal bli rike på ett lite norskt nettsted, men heller bruke vår erfaring til å skape ett kult lite samfunn på nett der likesinnede kan henge ut. Hver gang jeg bruker ressurser på teknisk til å gjøre slike ting, koster det penger, så det hadde vært fint om man tar noen dager timeout før man går til drastiske skritt.

    5) ALLE er velkommen hos oss uansett hva man mener. Det hadde vært utrolig kjedelig dersom alle var enige. Jeg håper du bestemmer deg for å henge med oss og jeg er klar til å gå videre med blanke ark

    mvh

    -Tommy
     
    Mbj, Henrik, CrotchRocket and 11 others like this.
  20. Men hvordan skal man kunne starte med blanke ark når man kan få slengt i trynet - helt urelatert til tematikken som er diskutert - fra forumets medlemmer:

    "Jeg orker ikke bruke tid på det du skriver"
    "Du er en idiot"
    "Det er jo typisk at det kommer fra deg"
    "Jeg mener at du har sagt xyz for 4 år siden, og selv om jeg nekter å finne fram bevis på det så skal jeg drasse det inn i denne diskusjonen fordi jeg er ute etter å ta deg"

    etc? Jeg spør for en venn som kom til å tenke på det når det ble skrevet om disse fine blanke arkene og et inkluderende samfunn.
     
    Xflipper, RoadKing and DanH like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden