Champagne Ticket v2: Rekker jeg DP-ekspressen?

Tråd i 'Reisebrev' startet av Upsaker, 15. nov 2019.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen/ettermiddag/kveld/natt avhengig av hvor du måtte befinne deg eller lese dette. Noen husker kanskje at jeg for ca 1,5 år hadde booket en CT-tur med Krug-ekspressen til Singapore. Som vi alle vet er jo både min reise og den flighten historie, så hva skal en da bruke poengene sine på?

    Det hele startet for et par uker siden hvor @maarstad og jeg hadde et felles ønske om å reise til varmere strøk. Hong Kong utpekte seg fort som et godt alternativ av flere grunner. For å nevne noen så finnes det mye godt å spise, klimaet var bra, det var ledige bonusbilletter og vi kunne bruke FlyPremium for å komme dit. Trodde vi.

    SAS.no satt først en stopper ved å fortelle at det var to ledige bonusbilletter på vei hjem, men da en av oss booket så ble den andre borte. SAS' travel consultants var positive til å fikse det per telefon, men akkurat det samme skjedde for dem. Dermed stod vi igjen uten noen god løsning.

    Hvert ledige sekund ble dermed brukt til Google Flights, ExpertFlyer og Awardfares, et gigantisk excel-dokument og omtrent aktive 150 alarmer. Min OSL-CPH-HKG t/r ble etterhvert til OSL-CPH-HKG-SIN med nye SQ suiter og BKK-FRA-OSL. Når flybyttet til gamle suiter var et faktum fant jeg til slutt OSL-LHR-BKK med samme hjemreise, men den endelige ruten ble OSL-LHR-BKK-KUL // BKK-FRA-OSL med hhv SK Y, TG F, TG C, TG F og LH C. @maarstad har litt mer å ta seg til en meg, så han kommer litt senere. Vi kommer tilbake til det.

    Singapore Airlines har, enn så lenge, servert Krug champagne ombord, mens Thai har tviholdt på Dom Perignon. Førstnevnte har vekslet litt på 2004 og Grande Cuvee, mens Thai tror jeg fortsatt har et stort lager av DP 2009. Kan virke som SQ nå går bort fra Krug, etter ryktene fordi de ikke få tak i nok.

    Uansett. Jeg døper deg herved, Thai Airways, til DP-ekspressen (et artig homonym) og turen er allerede i gang. Fortsettelse følger!
     
    Adrian E, Woodswing, geddi and 47 others like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Turen startet alt for tidlig til morgen i dag, men vi kan raskt spole frem til Gardermoen. Siden jeg hverken fikk boardingkort i appen og endelig skulle få brukt opp solkremen fra sommeren endte jeg med å sjekke inn min lille, sølvfargede venn på fire hjul. Det ble litt overraskende mer spennende enn jeg hadde sett for meg.

    Innsjekkingspersonalet fikk ikke sjekket meg inn fordi systemet ikke fant en returbillett. Hjertet begynte å pumpe, hjernen begynte (endelig) å jobbe og det ble en liten deja vu til fjorårets fiasko/suksess. Det første jeg tenkte var: dette er SAS sitt problem, hvilke selskaper har ledige F-seter i dag.

    Det slapp jeg heldigvis/dessverre å finne ut av. Etter en telefon til supervisor ordnet det seg og jeg kunne passere første hinder. Jeg begynner å lure på om det er en forbannelse på CTene mine.
     
    Last edited: 15. nov 2019
    geddi, petterel, afirm and 26 others like this.
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    God tur, gleder meg til å følge reisebrevet! :)

    Reiser til HKG med FlyPremium i morgen, og slet med nøyaktig det samme når jeg bestilte. Bestilte først open jaw med utreise til HKG og retur fra PEK. Måtte da bestille for begge reisende samlet og få diamantmailen til å splitte til separate PNR og så legge til forskjellige flyvninger til/fra CPH. Det åpnet seg så to seter i C med retur fra HKG, og møtte da på samme problem. Jeg forsøkte å endre over telefon og fikk beskjed om at det ikke gikk da det andre setet forsvant når den første bookingen ble endret. Løsningen ble igjen en mail til diamantmailen, gikk vel en halv dag før Vibeke fikset alt. Blir stadig overrasket over hvordan alt ordner seg om man henvender seg der.

    For alt jeg vet kan det være at vi så på de samme bonussetene, det var ikke mye tilgjengelighet for to pax til/fra HKG i biz forrige måned, så må muligens si takk for at dere hoppet på TG F i stedet? :D
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Eurobonusbilletten stopper altså i Malaysia, men det blir en liten tur i turen. Noen venner av meg er på en øde øy i Kambodsja og dit har jeg også tenkt meg. Og bestilt flybillett. Og hotell.

    Men på toget til flyplassen fant jeg ut at jeg trengte visum til Kambodsja, som er et av stedene jeg skal besøke på turen. Dit tenkte jeg og dra på mandag, det vil si om tre dager, og behandlingstiden for visum er tre virkedager. Jeg fikk i hvert fall sendt avgårde en søknad, og krysser nå fingrene for at dette ordner seg før mandag.

    Og mens jeg skriver dette fikk jeg akkurat bekreftelse på bord hos Gaggan neste torsdag. Det går virkelig opp og ned her i verden.
     
    flying_all, SAJblue, Liza and 19 others like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk! Vibeke er den eneste grunnen til jeg vurderer å bli diamant igjen.
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Gøy :D god tur!


    Danske Vibeke er på gull mailen også hun! Kanon dame :)
     
    Upsaker, bighc, RoadKing and 3 others like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Har noen sett henne?
    Smilende dansk pige?
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nei nå braker det løs, og her sitter en hel gjeng, strandfast IF`re og følger med på denne store begivenheten. Det gledes og forventes mye fra selveste @Upsaker der du skal overgå ditt LH badekar bilde med ekte Royal Silk bilde:D:D:D

    Riktig god tur!
     
    Upsaker liker dette
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde hun het Krystial eller EVA fra BR:rolleyes:
     
  10. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    God tur!
     
    Upsaker liker dette
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!
     
    Upsaker liker dette
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har prata med ho, og ho var iallefall fnisete og svært hyggeleg.

    Det ser ut som om eg er ute å flyr når du skal ut å drikke DP @Upsaker
    Kan sjå ut som om forbannelsen er brutt! God tur!
     
    drsyk, Upsaker and Eddie47 like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    God tur, @Upsaker !
    Deilig med reisebrev, da har man noe å gjøre mens man venter på å reise selv :)
     
    Upsaker liker dette
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Litt i stuss om hvem jeg ville vært med på tur ... @Upsaker eller @ValdresBjarne ... begge ser ut til å ha spennende reiser ..
    Hvis jeg skulle til Usbekistan ville jeg sittet foran i bussen ..

    Misunnelig i alle fall!
    God tur (jeg er jo i prinsippet sluttet å fly)
     
    drsyk, McBuljo, Upsaker and 2 others like this.
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)
     
    Upsaker liker dette
  16. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Vi satser på at opplevelsen i innsjekk blir eneste øyeblikket av panikk på turen.
    God tur :)
     
    Upsaker liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! :)
     
    Upsaker liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje vi skulle startet "Vibeke's fan club" :)
     
    drsyk, Upsaker, Hanen and 2 others like this.
  19. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    god ide!!
     
    drsyk liker dette
  20. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! :)
     
    Upsaker liker dette

Del denne siden