Jeg minnes med glede den tiden før pandemien da vi var en liten delegasjon som fant veien til Hong Kong for Dom Perignon-brunch. I slutten av februar var jeg i Singapore med frue, barn og noen vennepar. Jeg var egentlig innstilt på å dra med folk på en slik "free flow" brunch, som vi liker så godt. Men dessverre gikk flyet på søndag kveld, og slike bruncher er av en eller annen grunn lagt til søndager. Etter noe bruk av internettet fant jeg i hvert fall ikke noe slikt på en lørdag. Men jeg fant noe annet gøy. Shangri-La Singapore har tre avdelinger: Tower wing, Garden wing og Valley wing. Valley wing koster en del mer enn de andre. Men har en gadget som både de andre avdelingene og for så vidt også andre hotell ikke har. I lobbyen ligger the Champagne Bar. Der er det enkelt og greit fri flyt av champagne fra den lyse morgen til kl. 22.00 hver dag. Og da mener jeg bokstavelig talt fri flyt. Det hele akkompagneres av en á la carte frokost som for min del er absolutt toppsjiktet av hva jeg har vært borti. Og utover dagen er det selvsagt afternoon tea og evening canapés. Og til alt passer det selvsagt perfekt med champagne. Merket man tilbydde mens jeg var der var Veuve Cliquot. Og det var alt i alt et glimrende hotell.
Indeed, og om vi drar hit så trenger man trengt tatt ikke brunch heller siden det er fri flyt hele dagen. Det er rett og slett et glimrende konsept
4500 for et dobbeltrom. Så for å brekke det ned blir det ca 2250 pr snute for 7 timer med fri flyt ankomstdagen, og 3 timer før utsjekk dagen etter. Om man bor en natt.
Dette må jeg prøve også Klarer en del flasker i løpet av en hel dag Og med de prisene som de har i Singapore nå på Champagne og mat generelt så går man kjapt i pluss Jeg har sjekket litt og du har vel kjøpt en Staycation pakke? Ellers er det vel ikke fri flyt hele dagen men da kun ved frokost, brunch og middag? Eller booket du bare er rom uten pakke?
Det er ikke så nøye hvilken pakke du velger. Det essensielle er hvilken fløy av hotellet du bor på. Du må velge rom som tilhører Valley Wing. F. eks dette: https://www.shangri-la.com/en/singa...es/rooms/valley-wing/valley-wing-deluxe-room/ Når du er inne på Shangri-la sine sider for hotellet i Singapore så står det en linje under hvert "bilde av det aktuelle rommet" hva slags fløy rommet er i. Her må du velge rom i Valley Wing. Og så er det bare å slippe seg løs.
Kan på forskudd påberope meg nødrett og sende en tidsinnstilt sms til til fruen, ble behov for akutt innlegges for pumping pga. boble intox... I`m ready 4 some bobules
Apropo HKG. Nevnte Ozone lunsj med Dompa for sjåføren jeg hadde her, han tente helt. Skulle ta med seg kone og døttrene så snart som mulig for å hyle Dompa. Noen som har sjekket om det er åpent fortsatt? Kunne jo vært en fin anøedning for å besøke HKG-kontoret
Jeg har vært innom søkemotoren Google og det ser ut til at Sunday Brunch er byttet ut med Burger & Lobster ....