Til dere som skal til HKG med SAS: Vær obs på at ARN-HKG legges ned, og ruten flyttes til CPH. Dette vil også innebære nye flytider. https://www.sasgroup.net/en/sas-opens-new-route-from-copenhagen-to-hong-kong/
Da har jeg vært veldig heldig, for jeg har aldri opplevd at TTT (Ting Tar Tid) på ARN. Kastrup derimot? Er det ikke kø, så er det dårlig vær, eller en streik eller tre og en kantine fra forrige århundre som man snart ikke serverer noe i. Kastrup er dessuten som AMS, er du "heldig" kan du legge inn prøven til marsjmerket i forsvaret mens du er der.
Gullstua på CPH er jo den tristeste affæren av alle stuer hos SAS, det åpne landskapet på F gates ved ARN er jo en drøm. Uendelig med sitteplasser som har tilgang til USB og strøm. ARN sin gullstue har hatt bedre mat utvalg alle ganger jeg har vært der vs CPH sitt matutvalg. CPH har jo en vanvittig underkapasitet på sitteplasser man faktisk kan sitte og jobbe ved. Men kan noen forklare meg forskjellen på loungene på utenriks hos SAS på ARN, skiltene er identisk til høyre og venstre når man kommer opp trappa, på begge står det *A Gold, og hver gang jeg kommer opp har jeg blitt spurt om jeg har gull/diamant og henvist til venstre.
Til venstre er gullstue ... den andre er business. Bedre matutvalg og brennevin i gullstuen og oftest bedre plass. I tillegg er det dusjer til venstre ..... hva de har til høyre vet jeg ikke. Likt det som er på OSL (i OSL går du gjennom Business og inn i Gull) og på CPH der er det business i første og gull i andre.
Enig! ...men loungekvalitetene på CPH blir vel mer en digresjon med tanke på flytting av rute, når den skal pusses opp i løpet av året...
Ja. Vi står på den vel. Litt bedre egentlig med tanke på å sjekke inn på hotellet. Ikke alle får lov å sjekke inn 0830 som man gjerne ønsker når man kommer med 963
Så får vi jobbe litt med SAS med tanke på hjemreisen. Blir litt kjipt å miste ei natt (ca 8timer) siden hjemreise da blir 01.35 natt til mandag