Sjekket etter, og jammen meg har de ikke to city lounges i Stockholm. TO fordømte stykker! Og sågar tredjepartslounger begge to, gjennom No18, eller hva nå selskapet kaller seg - alt mens SAS sier opp kontraktene med et førtitalls tredjepartslounger rundt om i Europa. Dette er så dumt at jeg knappest nok får gitt uttrykk for det.
"There are only two powers in the universe that are limitless; A: the power of compound interest, and B: the power of human stupidity." Det er 10-15 min å gå mellom dei, så eg håpar SAS hostar opp eit transporttilbud også. Limo for diamant/pandion?
Helt vanvittig. Jeg mistenker at det er som andre her har foreslått, SAS får dette tilbudet gratis fra de stedene, for at de ønsker å få reklamert for seg i håp om at det skal komme betalende gjester.
Noen som har vært i loungen på sentralstasjonen? Skal bo der et par netter i Mai... finnes det mat der?
Jeg skal til Stockholm i morgen, og kan ta på meg den tunge byrden å stikke hodet inn der for å se hva i alle herrens dager dette cityloungetullet er for noe.
Her snakkar vi om offervilje, takk! Kunne du kanskje knipsa eit par bilder av vin/champagneutvalget? Eg blir litt nervøs når dei kun skriv om kaffi og te under punktet Servering.
Det er ikkje kødd ein gong (http://no18.se): og: No er vel dei 10 000 kaffikoppane delt mellom Stureplan og Centralen, men eg bit meg merke i at der ikkje fins statistikk på verken vin eller champagne. Meget bekymringsverdig!
Jeg trodde det var opplest og vedtatt at city loungene ikke engang har alkohol å tilby? Mulig jeg tar feil altså, men mener det var ganske klart når de(n) ble lansert.
Det blir mer og mer klart at dette ikke er en lounge. Dette er et smartkontor. Jeg viser til mitt tidligere innlegg i denne tråden. (Lørdag, 9:38)
Mine damer og herrer... Jeg gir dere City Lounge, avdeling Stockholm C. Joda, det er et fint lokale og et helt greit sted å jobbe en stund, hvis man skulle ha behov for det. Det kan være litt kronglete å finne igjen hvis man ikke vet hvor man skal lete, men det er altså rett til høyre når man går inn hovedinngangen på Stockholm C. Man må imidlertid forsere to låste dører og en trapp, og jeg måtte vente en liten evighet før dørene ble åpnet da jeg ringte på med callingen. Selve lokalet er fint nok (se bilder under). Det er en slags kaffebar med barista hvor man kan få det man vil av varmt drikke, og SAS' egen representant på stedet sørget også for at jeg fikk en skål med nøtter og et par minisjokolader. Men dette er så langt serveringstilbudet på stedet strekker seg er jeg redd, @Stuttfeiten. De kunne godt ha hatt noe frukt eller lignende i det minste. At denne loungen ikke akkurat har vært brukt mye av SAS-reisende, fremgikk ganske klart da jeg kom - selv om det for ordens skyld skal anføres at city loungen på Stockholm C altså er relativt nyåpnet fra SAS-perspektiv. SAS-representanten på stedet virket først som hun hadde truffet en marsboer da jeg kom, og hadde ikke nubbesjans til å finne ut av systemet hun skulle bruke for å registrere SAS-besøkere. Det endte med at hun noterte navn og EB-nummer på en papirlapp. Det sier litt om hvor mange SAS-kunder som har vært innom. Etter at det første sjokket over å se en SAS-reisende hadde lagt seg, og kryssforhøret om hvordan i alle dager jeg fant ut om loungen var overstått, insisterte hun på en guidet rundtur i etablissementet og hva ikke, og serverte meg deretter egenhendig nevnte kopp kaffe, nøtteskål og minisjokolader. Veldig hyggelig dame. Litt senere kom hun heseblesende med en iPad med spørreundersøkelse om city lounge-konseptet, som hun pent ba meg fylle ut ved leilighet. Det gjorde jeg... Så langt det positive. Men det rokker ikke ved det fundamentale: Hva i alle herrens dager skal SAS med dette? Og attpåtil to stykker av dem i samme by, noen minutters gange fra hverandre? Og begge to er sågar tredjepartslounger, som altså SAS i alle andre sammenhenger kvitter seg med. For hva det er verdt, lot jeg i spørreskjemaet bemerke at det er godt over grensen til idioti å tilby lounger 20 minutters reise fra SAS-loungene på ARN men ikke skulle gjøre det på viktige flyplasser som AMS, FCO, BLL, DUB, o.s.v. Jeg er også rimelig sikker på at jeg var den eneste SAS-reisende som brukte city loungen i dag. Det betyr glade dager på jobb for stedets SAS-representant, som hadde rikelig anledning til small talk i kaffebaren. Nå har riktignok dette No18, eller hva de kaller seg, en viss brukergruppe, og det kan godt være at noen av den håndfullen mennesker jeg så den lille stunden jeg tilbrakte der var SAS-kunder, men om så hver og en av de 20-25 menneskene jeg så faktisk hadde vært SAS-kunder, så kan jeg ikke fatte at dette betaler seg på noen som helst måte. Eller kanskje det er nettopp det det gjør, sett med SAS-øyne... Så, the bottom line: Helt greit sted (om enn med minimal servering), men totalt og fullstendig unødvendig. Jeg er nesten skamfull over å ha dratt opp brukerstatistikken med atskillige prosent.
Nesten så det er verd turen berre for å få svare på den undersøkelsen. Det forundrar meg litt... Kva tenkjer egentlig SAS om kundane sine? Kva veit dei inn oss (som vi ikkje veit)? Sikkert greit for diamant/pandion som driv butikk og ikkje har kontor i storstaden, og heller ikkje vil bruke 20-30k (?) i månaden på å leige kontor. Men for det eg mistenkjer er det store fleirtalet? Värdlöst! Eller på godt nynorsk: kuk i haudet! Takk for at du tok deg tid til å sjekke ut etablissementet! Når Tommy lagar ein wall-of-fame over folk som har gjort ein spesiell innsats for dette "nisseloftet" her inne, så skal eg nominere deg til å få bildet heilt oppe til venstre
Konseptet i seg selv er neppe så dumt. Det blir flere og flere frilansere innenfor mange bransjer som - som nevnt over - ikke vil blåse titusenvis av kroner på et kontor. Hvorfor SAS derimot skal bruke tid og ressurser på dette - samtidig som de gjør sitt eget kjerneprodukt dårligere - må jeg nok ha svensk adelstatus for å forstå. Det er for øvrig mye entusiasme rundt City Lounge-konseptet å spore blant svenske medlemmer på andre forum, tro det eller ei... Kanskje det er bare vi nordmenn som er bitre og bakstreversk - og som vil snu 180 grader når City Lounge Oslo åpner på Oslo S. og Tøyen?
Seriøst? Var det alt? Jeg under meg over er hvordan serveringstilbudet kan være så dårlig, når det jo ser helt ok ut i videoen som @Upsaker og @IMartin la ut? Se fra ca 28 sekunder ut i videoen.
Jeg ønsker meg City Lounge på Helsfyr, i tilfelle jeg har gått hjemmefra litt for tidlig og trenger en kaffe mens jeg venter på flybussen... Tror Ruter har et pauserom for bussjåfører der et sted, muligens de kan leie seg inn hos de
Den serveringen må være forbeholdt Stureplan-avdelingen (det samme gjelder treningsstudioet), med mindre det hele er en slags PR-gimmick eller det Donald ville kalle 'fake news'. I disse dager vet man jo aldri... Det kan godt være at det er to svenske EBP og fire EBD som har hvisket til Eivind Roald eller en av hans svenske undersåtter (eller en av hans adelige føydalherrer) at city lounge er en god idé, og som nå spammer diverse fora med lovprisninger, men jeg lurer virkelig på hvilke vurderinger SAS har gjort bak disse loungene. Hvis de betaler stykkpris, så er det sikkert bedre butikk enn tredjepartslounger på diverse flyplasser (hvor besøkstallet nok er det mange, mangedobbelte), og det kan godt være at de innynder seg hos et par svenske EBP som genererer noen hundretusener i SAS-omsetning i året, men når jeg på ARN Express ser SAS-reklamen for Plus med løfter om lounge og fast track rulle over skjermene, vel vitende om at dette for en del er ofret på city loungenes alter, klarer jeg ikke å fri meg fra inntrykket av at dette er særdeles lite gjennomtenkt. Men, da igjen, det er akkurat det jeg mener om Sverige generelt også, som i 1809 burde ha blitt delt mellom Russland og Danmark-Norge langs en linje 15 mil nord for Stockholm, slik den dansk-norske kongen fortjenstfullt foreslo.
Fikk Just reklame mail fra SAS der de reklamerte for dere fantastiske Pluss biletter som hadde lounge og FT, og kunne endres/refunderes til "BARE noen hundre lapper dyrere en go"(stod faktisk det ordrett). Dette er jo regelrett løgn, blir litt oppgitt og lei av alt dette