Club Carlson bedriver falsk markedsføring. Vurderer å bytte program.

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Lost Viking, 23. mai 2016.

?

Hvilken hotellkjede er best for 30+ netter i året (world wide)

  1. Club Carlson / Rezidor

    20.0%
  2. Le Club Accor

    5.0%
  3. Hhonors (Hilton)

    30.0%
  4. Hotels.com

    30.0%
  5. expedia

    0 vote(s)
    0.0%
  6. booking.com

    5.0%
  7. Bruker ikke bonusprogram

    5.0%
  8. Marriot / Starwood (de har slått seg sammen)

    5.0%
  9. Hyatt

    10.0%
  10. Andre

    5.0%
Multiple votes are allowed.
  1. Lost Viking

    Lost Viking Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    De siste bookingene jeg har gjort i Norge med laveste pris på clubcarlson.com har vært over 300 kroner dyrere i snitt enn expedia eller booking.com. Booking.com har hver 10 natt gratis, men ingen free upgrades som jeg har fått sansen for.

    Jeg har sendt in claims til CC, men de sier at de har bedre avbestillingspolicy og derfor ikke er dyrere selv om prisen er høyere. Et utdrag fra den forrige mailen gikk som følger:

    "Regarding the Best Rate Guarantee, our terms and conditions state:
    The Comparison Rate must be for the same hotel, same reservation
    date(s), same room type (i.e., room size and amenities), same number of
    guests, same currency as the Brand Website confirmation email, and the
    same advance payment and refund policies and restrictions must apply.
    As such, if the cancel policies differ in any way we are not able to
    approve that claim. "


    Problemet er at de ikke har de laveste prisene, men de laveste prisene med en avbestillingsforsikring jeg ikke vil ha. Dette irriterer meg grenseløst og jeg føler meg ikke verdsatt som Gold Elite medlem.

    Det andre problemet er at de ikke er helt inne i det 21 århundret og ønsker at jeg skal printe ut et claim-skjema og sende pr fax. Fax? De kunne like gjerne bedt om å få det på morse. Mange av CC sine kjeder krever at man lever i 1991. Jeg mistenker at de gjør det vanskelig for at folk ikke skal gidde.

    Nå leter jeg etter et bedre system.

    Accor har flere hoteller og et enkelt online-beste price claim skjema. Er de den beste konkurransen til Rezidor, eller er det noen bedre der ute?

    Med vennlig hilsen

    Anders
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke en avbestillingsforsikring du betaler ekstra for, men fleksibilitet til å forandre/kansellere en booking? Min erfaring er at det ofte er derfor tredjeparts bookingsider tilsynelatende kommer billigere ut ved første øyekast, men med de prisene kan man da ofte ikke forandre eller kansellere bookingen.
    Så har man de tilfellene da hotellkjedene selv har "lavest pris" garanti på sine hjemmesider (som noen ganger er minst like lave som de du finner andre steder), men dette er som oftest en rate som må forhåndsbetales og ikke kan forandres eller avbestilles.

    Personlig ønsker jeg som oftest muligheten til å kunne forandre eller avbestille en booking uten å tape noe på det og velger ofte derfor hotellkjedenes egne hjemmesider for denne typen booking da prisen ofte er den samme eller bare litt høyere.
     
  3. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått tilbakebetalt på best rate guarantee 3 av 3 ganger hos CC. Har spart mange tusen på å bruke dette. Men man må passe på at det er like betingelser som avbestilling og at man har samme valuta. Noen ganger er de litt mer kranglete enn andre, men er bare å lese gjennom betingelsene.
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Det forundrer meg at hotellkjedene ikke sikrer seg bedre i forhold til å kunne tilby kundene laveste priser via egne kanaler. Å selge gjennom andre kanaler koster hotellene både provisjon ved salg og administrasjon i forhold til å mellomregne med salgskanalene.
     
    Lost Viking liker dette
  5. Lost Viking

    Lost Viking Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg er Hhonors sølv og fant det nesten umulig å bruke poengene til opphold. En kjip episode med en Hilton-ansatt som prøvde å selge meg timeshare for alt for mye penger på conventionsenteret i Vegas gjorde at jeg ikke ville bruke Hilton noe mer.

    Når det kommer til CC er jeg rett og slett oppgitt over at de ikke kan ha et billigere alternativ uten muligheten til å booke om. Noen ganger bor jeg ukesvis på samme sted og da kommer jeg ikke til å kansellere. Er det snakk om 300 kroner natta ekstra da blir det penger ut vinduet. Er også ganske i mot fax.

    Ellers er jeg fornøyd med CC, men jeg føler meg lurt rett og slett av "garantien" deres som ikke stemmer. Det sagt har jeg fått den innvilget et par ganger på lengre opphold i Kina. Oppgraderingen der var fantastisk. Booket vistnok et rom uten vinduer og endte opp med en suite med to bad, stue og resepsjon.
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,834
    Likes mottatt:
    1,917
    Bonuspoeng:
    113
    Har et BRG krav inne nå hos Carlson, fikk sendt online fra Clubcarlson.com. Eneste er at de ikke har besvart enda, sendte for to dager siden. Får se hva de sier her..
     
  7. Lost Viking

    Lost Viking Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Andre avslaget på tre dager:

    "
    Dear Mr. Kanten,


    Thank you for your email regarding the best online rate (Radisson Blu
    Plaza Oslo).

    We would like to advise you that yours is not a valid claim. According
    to the terms and conditions of the Best Online Guarantee Program in
    order for the claim to be valid The Comparison Rate must still be
    available at the time Customer Care validates the claim.

    When investigating your claim, the rate submitted was no longer
    available and the price on Expedia was the same as that on the Radisson
    website (screen shots attached). The screenshot submitted with your
    claim did not show the payment page and was therefore insufficient to
    substantiate your claim.
    "

    Jeg kommer til å droppe å vedlikeholde CC Gold Elite. Er ikke så fancy som det høres ut. Har tapt rundt 600 kroner på å booke direkte med CC på få dager. Bildet var av billigere pris og en knapp hvor det stod "reserver". Ikke bra nok tydeligvis.
     
  8. MountainDew

    MountainDew Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg bestiller stort sett på hotels.com og får hver 10 natt "gratis". For meg som ikke er trofast mot noen spesiell hotellkjede gir det best valuta.
     

Del denne siden