Companion ticket ikke tilgjengelig hos sas selv om jeg har fått epost fra amex

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhermano, 07. nov 2020.

  1. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk epost fra amex i går om at jeg har fått companion ticket. Ticketen er imidlertid ikke tilgjengelig inne når jeg skal bestille hos sas. Der ligger bare den gamle som jeg ikke har brukt enda. Noen andre som har opplevd lignende? Er det en forsinkelse i systemet hos sas slik at det tar noen dager før companion ticketen vises?
     
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    4,572
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd noko dei kallar «manuelle» CT som ikkje visast i profilen. Men Tallin finn dei, brukte ein slik no i veka faktisk.
    Kan sikkert vere forsinkelse også, men og ei slik «manuell» CT.
     
  3. trygveat

    trygveat Senior Medlem

    Innlegg:
    980
    Likes mottatt:
    1,324
    Bonuspoeng:
    93
    CT blir tilgjengelig umiddelbart etter at den er opptjent, men sas.no viser kun én av gangen om du har flere opptjent fra samme kort.
     
    Skarven and Jeanette like this.
  4. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Det er fra samme kort ja, så da er det nok derfor. Så jeg må først bruke den eldste før den nye kommer opp? Men om jeg ringer Tallinn kan jeg bruke begge på en gang?
     
    Skarven liker dette
  5. trygveat

    trygveat Senior Medlem

    Innlegg:
    980
    Likes mottatt:
    1,324
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer, man får brukt flere vouchers på samme booking om man ringer inn.
     
    mrhermano liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    9,639
    Likes mottatt:
    23,754
    Bonuspoeng:
    293
    Den gamle brukes først (hvis ikke vedkommende i andre enden er brødhue, det har skjedd..)

    Du kan bruke begge samtidig. Enten på samme reise, eller på to reiser som bookes i samme samtale med Tallinn.
     
    Insomnia4u and mrhermano like this.
  7. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
  8. oleredv

    oleredv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    447
    Likes mottatt:
    1,142
    Bonuspoeng:
    93
    Virker som det fremdeles er bug med at 2 opptjent med samme kort i samme år ikkje viser. Er i allefall sånn hos meg. Har kun 1 tilgjengelig på SAS-sidene, mens nr to fekk eg mail om i romjula. Begge med utløp 31.12.2021.
     
    cothom liker dette
  9. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    Min CT opptjent i år forsvant, oppdaget det tilfeldig.
    Viste seg at etter en endring på en reise bestilt med CTen som gikk ut 15 Januar, Forlenget til 30 November ble feil CT brukt av Tallinn
    Oppdaget det i midten av Desember og det løste seg med samtale til CTtelefonen, der de så at endring var gjort før fristen og CT med gyldighet 31 Desember 2021 gjorde de aktiv igjen.
     
    holmen liker dette
  10. oddA

    oddA Aktivt Medlem

    Innlegg:
    434
    Likes mottatt:
    1,333
    Bonuspoeng:
    93
    5D inn i 2021 og du har allerede opptjent en CT :O ?
     
    melind liker dette
  11. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk også epost om ny CT i romjulen, men ser kun CT opptjent i 2019 (som har forlenget gyldighet til 31.mars 2021) på nettsidene til SAS. Jeg lurte derfor på om noen sene refusjoner fra SAS, som resulterte i at jeg kom under 150k i omsetning igjen i 2020, kunne ha kansellert den sist opptjente CTen ...
     
  12. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    :oops::oops::oops::oops: 2020:)
     
  13. Maggie

    Maggie Senior Medlem

    Innlegg:
    1,475
    Likes mottatt:
    838
    Bonuspoeng:
    113
    Har du fått e-post om mottatt companion mener jeg den ikke kan trekkes tilbake selv om du har fått refundert beløp etter mottatt e-post.
    Men poeng går i minus, eller med amex er det vel slik at du ikke opptjener nye poeng tilsvarende beløp som er refundert.
     
    cothom liker dette
  14. oleredv

    oleredv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    447
    Likes mottatt:
    1,142
    Bonuspoeng:
    93
    Testa å bestille billett der eg brukte den eine CT'en opptjent i 2020. Og kan bekrefte at den andre er synlig på SAS.no etter det. Så det er altså fremdeles sånn at ein berre ser ein CT frå samme kort i samme opptjeningsperioden. Kun CT-telefonen som kan sjå begge.
     
    Last edited: 06. jan 2021
    cothom and trygveat like this.
  15. sindrevr

    sindrevr Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,
    Jeg oppgraderte fra SAS Amex Premium til SAS Amex Elite midt i kalenderåret 2020. Regnet med at jeg ville ta med "omsetning" jeg hadde v.skifte fra Premium til Elite mtp. opptjening av CT. Kan noen bekrefte / avkrefte dette?

    Dette er jo noe de burde informert om ved bytte fra Premium til Elite.
    Finner ikke noe om dette i vilkårene.

    Mvh,
    Sindre
     
  16. RoadKing

    RoadKing Fastboende

    Innlegg:
    11,602
    Likes mottatt:
    20,309
    Bonuspoeng:
    293
    Omsetning er pr kort. Det du hadde på Premium blir ikke med over på Elite slik jeg har oppfattet det.
     
  17. jgroneng

    jgroneng Veteran

    Innlegg:
    4,127
    Likes mottatt:
    11,179
    Bonuspoeng:
    183
    RoadKing liker dette
  18. sindrevr

    sindrevr Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ah, takk for kjapt svar :)
    Ikke noe å gjøre med det da.
     

Del denne siden