Fikk epost fra amex i går om at jeg har fått companion ticket. Ticketen er imidlertid ikke tilgjengelig inne når jeg skal bestille hos sas. Der ligger bare den gamle som jeg ikke har brukt enda. Noen andre som har opplevd lignende? Er det en forsinkelse i systemet hos sas slik at det tar noen dager før companion ticketen vises?
Har opplevd noko dei kallar «manuelle» CT som ikkje visast i profilen. Men Tallin finn dei, brukte ein slik no i veka faktisk. Kan sikkert vere forsinkelse også, men og ei slik «manuell» CT.
CT blir tilgjengelig umiddelbart etter at den er opptjent, men sas.no viser kun én av gangen om du har flere opptjent fra samme kort.
Det er fra samme kort ja, så da er det nok derfor. Så jeg må først bruke den eldste før den nye kommer opp? Men om jeg ringer Tallinn kan jeg bruke begge på en gang?
Den gamle brukes først (hvis ikke vedkommende i andre enden er brødhue, det har skjedd..) Du kan bruke begge samtidig. Enten på samme reise, eller på to reiser som bookes i samme samtale med Tallinn.
Er vi sikker på at dette stemmer, ref. bildet @bighc la ved her https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-457#post-381498 ? Det kan selvsagt være fordi CTene er opptjent på ulike kort (Premium, Elite etc).
Virker som det fremdeles er bug med at 2 opptjent med samme kort i samme år ikkje viser. Er i allefall sånn hos meg. Har kun 1 tilgjengelig på SAS-sidene, mens nr to fekk eg mail om i romjula. Begge med utløp 31.12.2021.
Min CT opptjent i år forsvant, oppdaget det tilfeldig. Viste seg at etter en endring på en reise bestilt med CTen som gikk ut 15 Januar, Forlenget til 30 November ble feil CT brukt av Tallinn Oppdaget det i midten av Desember og det løste seg med samtale til CTtelefonen, der de så at endring var gjort før fristen og CT med gyldighet 31 Desember 2021 gjorde de aktiv igjen.
Jeg fikk også epost om ny CT i romjulen, men ser kun CT opptjent i 2019 (som har forlenget gyldighet til 31.mars 2021) på nettsidene til SAS. Jeg lurte derfor på om noen sene refusjoner fra SAS, som resulterte i at jeg kom under 150k i omsetning igjen i 2020, kunne ha kansellert den sist opptjente CTen ...
Har du fått e-post om mottatt companion mener jeg den ikke kan trekkes tilbake selv om du har fått refundert beløp etter mottatt e-post. Men poeng går i minus, eller med amex er det vel slik at du ikke opptjener nye poeng tilsvarende beløp som er refundert.
Testa å bestille billett der eg brukte den eine CT'en opptjent i 2020. Og kan bekrefte at den andre er synlig på SAS.no etter det. Så det er altså fremdeles sånn at ein berre ser ein CT frå samme kort i samme opptjeningsperioden. Kun CT-telefonen som kan sjå begge.
Hei, Jeg oppgraderte fra SAS Amex Premium til SAS Amex Elite midt i kalenderåret 2020. Regnet med at jeg ville ta med "omsetning" jeg hadde v.skifte fra Premium til Elite mtp. opptjening av CT. Kan noen bekrefte / avkrefte dette? Dette er jo noe de burde informert om ved bytte fra Premium til Elite. Finner ikke noe om dette i vilkårene. Mvh, Sindre
Omsetning er pr kort. Det du hadde på Premium blir ikke med over på Elite slik jeg har oppfattet det.
Står her: (men kan vel ikke defineres som vilkår) https://www.americanexpress.com/nb-no/bytt-kort/sas-premium-til-sas-elite/
Låner denne Hadde 3 stk. CT der den ene som jeg hadde fått tilbake pga. kansellering med utløp 31.05.2023 viste sammen med en av de som går ut 31.12.2023. Nå er den første brukt og jeg hadde forventet at begge de med utløp 31.05.2023 ville vise på nettet, men jeg ser kun den ene. Er det fremdeles slik at det kan ligge skjulte CT-er i systemet vi ikke ser?
Sas har sluttet helt å vise mer enn en CT under bestillingsprosessen på sas.no. Bruk isteden den nye oversikten på https://www.sas.no/profile/. Der vises alle.