Hej Jeg tænker på at booka eurobonus award tur med CT i first class til Australien i starten af 2017. Kan nogen rekomendere en routing - og er Thai et godt valg? Mvh Thomas
Thai er et bra valg og enkelt å finne seter, hvertfall til BKK. Legger du inn long layover i BKK så er F loungen til Thai helt uber Class. Videre er Thai antakelig det eneste reelle valget på siste strekket, men vanskeligere å finne seter på dette strekket.
Hej Ruby, Ja jeg har set youtube videoer af Thai First og deres lounge og tænker det ser bra ud. Men tænker om det kanske var værd at titte på Asiana eller kanske en kombination med Singapore på C?
Du skal alltids klare å få til en rute som dette med litt planlegging og innsats FRA-ICN med LH F ICN-BKK med OZ C BKK-SYD med TG F SYD-BKK med TG F BKK-CDG med TG F
Hej bighc Det ser mye interessant ut. Hvilket selskab er OZ? Når jeg leter efter award sæder på vej fra EU til BKK i starten af marts 2017 er der masser af muligheter på F bl.a. FRA-BKK & CDG-BKK på Thai A380. Men når jeg søger retur från BKK i slutningen af martz 2017, er der endast award pladser i F, med Thai til Munich på deres 747. Er flyene til CDG & FRA mon allerede fuldt booket, eller har de kanske inte sluppet ud award sæder i F endnu?
De dukker nok opp etterhvert skal du se. Husk at du kan endre din billett så mange ganger du ønsker. Så det er i første omgang helt fint å booke en tur basert på hva som er ledig akkurat nå, og utover høsten og vinteren få endret denne slik at du får det som du vil ha det
Stemmer at det er to ulike soner. Det er om det er tillatt med to ulike transittsoner jeg tviler på. @Are pleier å ha god kontroll på slikt..
Det er nok det ja. @ThomasG , helt ærlig, jeg hadde før valgt Thai F enn Asiana F så lenge de flyr den gamle balja av en 747. Thai kan bookes lang tid i forveien. Klarer du routing via LHR vil jeg anbefale det pga lounge.
Føler den ideen der alltid biter meg i halen... Så for Australia gjelder kun ett stopp i én av de asiatiske sonene? Mens dersom man skal til Asia kan man stoppe i én annen asiatisk sone på veien men ikke to? Er det en tråd her inne som forsøker å oppsummere dette regelsettet? Husker vi tidligere drøftet tanken om OSL-FRA-NYC-ICN som et fantastisk målbilde for en F-tur til Asia, men hvor "CT reglene" setter en stopper. Disse reglene burde jo være nedfelt et sted.
Jeg flyr til Melbourne i oktober på en CT og har følgende retur: MEL-BKK med TG C BKK-NRT med TG C NRT-CPH med SK C CPH-OSL med SK Y (ct-kontoret nekter å se to plasser i C som både sees på sas.no og united) Var helt uproblematisk å få to stopp i to forskjellige soner på returen. Prøvde både SIN og BKK, det gikk ikke.
Okay. TG F ser bra ut, især på A380 från CDG eller LHR. Just nu har jag inte nok point til F - jag antager at man behøver at ha point nok på sin konto når man booker?
Dette skal du ikke få godkjent i følge reglene. Dog virker det som man i noen tilfeller tillater ting som ikke er lov. Reglene sier et stopp i en transittsone, og samme sone begge veier.