CT gyldig ut 2017 og 235000 EB poeng vurderes solgt.

Tråd i 'Reisedeals' startet av Mikromidas, 10. nov 2017.

  1. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter forslaget til @Fredrik81. Solotur i F har jeg meget gode erfaringer med! :) Hadde med meg en bok på turen i sommer. Den ble aldri åpnet. Var fullt opptatt av å nyte tilværelsen..
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan umulig være så dårlig selskap at du ikke klarer å nyte litt alene tid i Firstclass ;)
    Du kan ta med deg iPad med filmer, det blir mye god mat og drikke på turen. Har du aldri fløyet Firstclass så forstår jeg kanskje grunnen til du er litt nølende.
     
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    ikke verdt i nærheten av 30k :)
     
    Reisegal liker dette
  4. Mikromidas

    Mikromidas Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har fløyet førsteklasse før, og det gjør selvfølgelig turen mer behagelig. Men fly og flyplasser syns jeg er pyton uansett, og hvis jeg skal være borte noe særlig kortere enn to uker så syns jeg knapt det er verdt bryet hvis det er et døgn eller to med reise i hver ende.
     
    TomF66 liker dette
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da er du ikke skrudd sammen på samme måte som gærningene(oss) her inne. Om du skal dra inn en slant så tror jeg du bør prøve å selge til noen du kjenner(plus hjelpe de med bookingen), eller la CT gå ut slik du har gjort før. For de aller fleste så blir det kort alt for kort varsel til å finne seg en god reise, og når man ikke kan endre reisen etter 15jan, så mister man mange muligheter. Fra 15 des- 15 jan så er også mulighetne for en god routing veldig dårlig, så for de fleste her inne så er det ikke et spennede alternativ å legge ut så mye penger for noe som gir relativt lite rom for å maksimere turen.
     
    Last edited: 11. nov 2017
    Reisegal liker dette
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter den ;)

    Du er ikke den eneste (selv om det kan virke sånn) som lar CT gå til spille. Noen ganger er det ikke tid til å bruke den, og da er det like greit å la den gå.

    Selv har jeg brukt CT på t/r oslo-bergen-oslo :). ....men noen ganger får man tud tid å unytte bedre.

    Synd man ikke kan spare opp en bunke CT er på en «CT konto» til man blir pensjonist egentlig. Det er jo i vinden å fokusere på pensjonssparing :)
     
    Xflipper liker dette
  7. aadnea

    aadnea Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Når man vet hvor "lett" det er å finne to billetter i første klasse, til en destinasjon som man ønsker, til en dato som passer, så sier jeg bare lykke til og God Jul. :)

    Uten at jeg har noe med det, så er det vel ikke helt innafor å selge poeng/fordeler. Kan by på utfordringer for den reisende.
     
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    You're probably not doing it right ;)
     
    Guden, Baldrick and Fredrik81 like this.
  9. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Hvilken motivasjon har man for å selge poeng? Tenker bare på alle timene, innsatsen og kronasjene som ligger bak å samle så mye…
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Er det «ulovlig»?
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    I reglenne til Ct/eurobonus står spesifikt at hvem som helst kan reise så lenge poeng kommer fra kortholder konto. Hva som skjer i kulissene som feks betaling i form av penger eller annet tror jeg ingen kan finne ut av eller bryr seg om ;)
     
  12. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor ikke bare kjøpe taco (eller brus) for 30 000 kr? Kanskje man da tipper over 100k i omsetning på kortet og drar inn over 200 000 poeng - og får all fleksibiliteten med rykende fersk CT samt slipper å forholde seg til en 3. person...
     
    Shyneno and Oslo1989 like this.
  13. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Liten avsporing men har du (eller andre) noen tips hvilke destinasjoner dette faktisk kan være?Tenker først og fremst på Afrika, hvor jeg selv har slitt veldig med å søke da jeg stort sett bare får ruter via South African i Johannesburg. Tenker i utganspunktet på å finne "mest mulig eksotisk men trygt" om det gir mening :)

    Legger til grunn at dette kartet fra en annen tråd her stemmer sånn noenlunde: https://insideflyer.no/forums/attachments/kart-png.25081/
     
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Blå og lille( Asia) Er det området med best tilgjengelighet med First. Man kan fly via en av sonene for å fly til den andre ( det er i hoved sak kun F leg, mellom zonen, unntaket er SQ F og noen få intra USA.
    Eks BKK- til ICN/Japan. Og SIN og TYO tidligere.
    Og Europa-BKK/ICN/TYO/PEK.
    Are har en fin liste som viser alle mulighetene.
     
  15. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Er veldig fersk her inne, men veldig mye bra lesing. Men hvis man bruker en CT på seg selv, bruker man noen eurobonus poeng eller blir det bare en kostnad for diverse avgifter?
     
  16. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Halv poengpris hvis man er en som reiser. Skatter og avgifter kommer utenom.
     
  17. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Så hvor mange poeng er det nødvendig å ha for en tur i C eller F?
     
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er priser i F. Det er noe lavere i C;)
     
    ccurrahee and Fredrik81 like this.
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    På linken finner man tabellen :)
     

Del denne siden