CT med F - guttetur Sør-Amerika

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Klokkesamler, 25. okt 2019.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, alle.

    Jeg planlegger en tur sammen med en kollega for neste år.
    Vi er forsåvidt fleksibel på dato, men ønsker å reise F. April hadde vært en fin måned å reise.

    Slik jeg har forstått det er det mye ledig med LH til sør-amerika. Deriblant Bogota.
    Noen som har forslag til F-ruter det er lett å booke til Sør-Amerika?
     
  2. goggen

    goggen Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
  3. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fulgt LH og Bogota en stund, og de siste ukene er det blitt betraktelig mindre. Idag er det feks bare en dato med 2 ledig i F de neste ukene. Nå gjelder det riktignok ganske mange andre ruter også med LH i F, men likevel. Derimot er det enklere å finne F til Mexico city (om du inkluderer dette i Sør-Amerika). Blant annet fordi både MUC-MEX og FRA-MEX har F. Buenoes Aires og San Paolo er vanskelig.
     
  4. goggen

    goggen Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har også lagt merke til, senest for 2 dager siden var det overhodet ingenting ute over en periode på 20 dager, inkludert økonomi billetter, men nå er det plutselig en del tilgjengelig igjen.
     
  5. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @vegasbaby - Hvordan er Mexico City? Er det en trygg destinasjon?
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Ja og tja. Mexico City kommer ut fra det jeg leser med de samme utfordringene som resten av Sør Amerika.
     
  7. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Mexico City er en fantastisk by, kan anbefales. Men ingenting kan måle seg mot Buenos Aires, beste byen i Sør Amerika spør du meg (jeg har bodd der). Den byen har ALT!
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring etter å ha sjekket LH F flere ganger daglig de siste to-tre ukene er at tilgangen har vært lav. Med tanke på at dere ikke skal reise før neste år og LH ikke slipper sine F-seter før tidligst 14 dager før avgang bør dere nok heller booke en rute med f.eks. Avianca via FRA. Da er dere klare til å endre til LH F når (hvis) det slippes.

    Jeg opplevde også noe mangel på OSL-FRA på min rute til Asia (hadde opprinnelig booket CA F) men da jeg endelig fikk endret til LH F kunne de gi meg «hva som helst» OSL-FRA. Så for meg ser det ut som de åpner «alt» så fort en har fått LH F.

    Lykke til og god tur!
     
    Eddie47 and drsyk like this.
  9. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg opplevde ikke Mex City som noe annet enn en kul storby. Relativt lite turisme, men mye mer moderne enn andre storbyer i sør-amerika. En stor fordel om sommeren er været: Pga. beliggenheten blir det aldri uutholdelig varmt.

    Jeg har ikke vært i Bogota, men jeg har lest at man sammenligne byen med en slags up and coming øst-europeisk storby. Lite utviklet på mange områder (bl.a. arkitektur), men med energi og buzz etter mange års isolasjon og borgerkrig. Dog vakler jo denne fredsavtalen noe, så det gjelder å følge med. Mange som reiser til Colombia, tar turen innom Medellin og Cartagena, Avianca innenlands er ganske rimelig.
     
  10. Forc

    Forc Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Har bodd i Mexico i halvannet år, Mexico City er statistisk sett langt tryggere enn veldig mange storbyer i USA f.eks. Har aldri følt meg utrygg der. Det er som alle andre storbyer, pass på å ikke dra til "helt feil del" av byen så vil du ha null problemer. Worst case scenario er vel stort sett som alle andre steder at du blir utsatt for noen lommetyver.

    Mexicanere er veldig hyggelige mennesker, maten er genial og billig samtidig som Mexico City absolutt er verdt et besøk. Hvis du først er i Mexico en stund vil jeg anbefale at du tar en tur ut av selve Mexico City og besøker enten stillehavskysten eller Atlenterhavskysten. Yucatan er visstnok sykt fint, har bodd i Oaxaca på stillehavskysten selv som jeg og synes er utrolig fint. Absolutt et land som er verdt å besøke. Er sjeldent noe særlig problemer der som turist så lenge du oppfører deg pent og ikke løper rundt i shady strøk alene midt på natten.
     
    vegasbaby, Sonictravel, drsyk and 2 others like this.
  11. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg planlegger sammen med gutta mine om en guttetur til Sør Amerika Våren 2020 noe rundt påsken: https://insideflyer.no/forums/threads/sør-amerika-våren-2020.14095/

    Vi tenker da en rundtur mellom: Buenos Aires, Argentina - Montevideo, Uruguay - Asunción, Paraguay - Iguazufallene og dermed ende opp i Rio de Janeiro før vi flyr tilbake og alt dette på 3 uker. Så i Sør Amerika er det nok mange gode muligheter. Men om du kun ser på et sted så tror jeg ville holdt som de fler her med en tur til Buenos Aires
     

Del denne siden