Hei alle sammen! Jeg er helt ny både på forumet og med bonusreiser, så beklager hvis jeg spør om noe som har blitt svart på mange ganger før. Pek meg i så fall gjerne i riktig retning Planlegger en tur til Buenos Aires til neste år - rundt påsketider. Har snart CT og en god del poeng jeg kan bruke. Tror foreløpig det er litt for tidlig å bestille, for finner ikke så mye på de søkene jeg har gjort? Har dere tips til hvilke selskap/hvilken reiserute som er best? Og hvordan er tilgjengeligheten i business og first, og hva er egentlig forskjellen på disse? Tusen takk for svar
Anbefaler deg å abonnere på Expertflyer. Her finner du mye bra info som du kan benytte i planleggingen. Du kan også bruke united.com og søke på award flights der. Som hovedregel må du søke segment for segment for å finne ledige billetter. Noen ganger kan du imidlertid finne kapasitet ved å inkluder en flight til, dette kalles «married segments» og dukker opp fra tid til annen. Det var en liten periode man klarte og booke LH F langt frem i tid, men virker som de er tilbake på 14 dager før avreise slik som tidligere. Derfor ville jeg booket en reise i biz nå og booket om når det nærmer seg hvis det åpner seg seter i F. Forskjellen mellom biz og F varierer veldig fra selskap til selskap, men som regel er mitt inntrykk, både av egne og andres erfaringer, at det er verdt det Ellers vil du finne usannsynlig mye informasjon her inne om temaet! Du kan lese til øyet blir tørt for å si det sånn Velkommen skal du forøvrig være
Vi var i Buenos Aires denne påska, og det er bare å glede seg Den aller beste måten å komme seg dit er Lufthansa direkte fra Frankfurt. Vi hadde First på vei ned og Biz på vei hjem. Forskjellen var enorm. Så om du har poeng og finner tilgjengelighet så er det ikke noe å lure på. First class is the way!
En mulighet om du ikke finner F FRA-EZE begge veier er EZE-IAH med United og så F med LH 380 IAH-FRA.
Vi planlegger også en ct-tur til Buenos Aires. Tenker å først dra med Air Canada via Toronto til Santiago i Chile (alternativt med United/Avianca). Bli noen dager i Santiago. For så kjøpe enveisbillett med KLM til Buenos Aires til ca 1200 kr. Tenker å ha fire-fem dager i Buenos Aires før open jaw-retur. Vurderer Copa for å få noen timer i Panama. Fra Panama ser jeg at Turkish via Istanbul kan være mulig. Noen synspunkter på denne ruten? Lar den seg booke?
Kan ikke se noen problemer med den ruta. Kjør på! Faktisk, min søster og hennes mann gjør en slik en, de flyr til SCQ er der en ukes tid, tar separat fly til EZE og er der en ukes tid før de setter nesa hjem. Ned flyr de TRD - OSL - LHR - BOG - SCQ (SQ, AV), hjem flyr de EZE - FRA - OSL -TRD (LH, SK). På CT billett, biz.
Det ble den ruten på meg også, i alle fall foreløpig. Agenten i Tallinn (engelskspråklig kvinne, fikk ikke med meg navnet) var lite fleksibel og ikke villig til å se på annet en rene sammenhengende ruter som hun fikk opp. Har derfor booket SVG-LHR-BOG-SCL (...)EZE-FRA-OSL-SVG, i plus og business.
Til dere som har vært i Buenos Aires. Hva anbefaler dere? Vi tenker 3-5 dager der. Ankommer fra Peru og derfra videre til Rio. Er det noe mer spennende å finne på en mat og vin? Tenker ikke for mye "stress" siden vi har gått Macchu picchu i forkant. Gjerne severdigheter eller andre ting det er morro å få med seg i sentrum?
San Telmo området var vertfall vårt favorittområde då vi var der. Kamp med Boca Juniors? Med budde på Hotel Boca by Design Suites eller noko slikt, dei hadde reservert seter for sine gjester. (Fant me ut når me sjekka ut :-( og det var kamp når me var der, f.... tenkte me då) Det er heller ikkje langt frå La Boca området som er fargefullt og fint. Me hadde TK C, med Hotel Service. TK er supre på mat. Men litt kjedleg med teknisk stopp i Sao Paulo, men trengte ikkje av flyet.
Jeg planlegger også en tur dit neste år. Det blir mest sannsynlig C for min del. Ruta mi er som følger: OSL-AMS-YYZ-SCL Så buss til Buenos Aires. Deretter EZE-BOG-LHR-OSL
Mine favoritter: • Fotballkamp med Boca Juniors (hvis du får tak i billetter) • Besøk på kirkegården La Recoleta. Mer spennende enn det høres ut som. • Bruktmarkedet i San Telmo på søndager. Det er også et mindre marked i Recoleta på lørdager. • El caminito i Boca. Høy turistfaktor, men likevel ålreit. • Dagstur til Colonia i Uruguay (båtturen tar 1-3 timer hver vei, avhengig av type båt). Deilig på dekk hvis været er varmt. • Mange fine kafeer og restauranter med historisk sus. • Sjekk om det er konserter på tidspunktet dere er der (Paul McCartney spiller førstkommende lørdag). Ja, og så selvfølgelig en biff eller tre
Kirkegården Recoleta som nevnt over er veldig severdig. Evita er blant de kjente som har grav der. Uruguay er en kort båttur unna. Colonia som nevnt over var fint, og det går også direkte båt til Montevideo. Evt buss fra colonia til Montevideo. I Uruguay er folk enda mer gærne etter biff enn i Argentina så det er verdt turen i seg selv. Vi tok 2 netter i Montevideo (båt fra Buenos aires), og syntes det var vel verdt tiden. Salsashow kan også være fornøyelig en kveld i Buenos Aires.
Vil si meg enig i det som allerede er nevnt: Områdene rundt Camenito i Boca er verdt å få med seg. Ellers krkegården i Recoleta og Evitas grav. Men også å bare rusle rundt i gågatene i Centro. Mye liv rundt omkring og mange butikker, så kanskje shopping. Og ta gjerne en tur til Mayo-plassen og presidentpalasset. Hadde selv veldig lyst å få med meg en fotballkamp, men det var superclassico da vi var der og umulig å få billetter på kort varsel. Vi var også på dagstur til Montevideo. Angrer ikke på det.
Jeg har bodd i Ba og elsker byen! Palermo og Palermo Hollywood er flotte nabolag! Ja, San Telmo er kult for en dag, men det er veldig mye turister der. En burde prøve å legge turen til Mendoza i Argentina for å sykle rundt til ulike vingårder, helt kanon!