CT tur med retur før 31 Desember

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av superflysastraveller, 27. okt 2016.

  1. superflysastraveller

    superflysastraveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei :)

    Noen av dere med erfaring som har tips til reise - fornuftig bruk av poeng og CT?

    Jeg har 150k poeng ca og en CT som må ha retur før 31.Desember.

    Får en ny CT i posten om et par uker.

    Målet er å ta en reise på biz/første klasse til Asia eller USA ved å kombinere poeng og CT. Må nødvenigvis ikke reise med følge.

    Håper på noen innspill - settes pris på tips
     
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,354
    Likes mottatt:
    4,325
    Bonuspoeng:
    113
    CT til Nord-Amerika i First lar seg gjøre.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Har du en utvalgt eller tilsiktet livspartner kan du og din partner fly førseklasse til USA/Mexico med Lufthansa og videre derfra til Costa Rica for en ukes tid på stranda eller å se på det biologiske mangfoldet der, for så å fly hjem igjen i F :)

    Dere må nok fly business fra USA/Mexico men det går nok greit.

    Om du ikke drar inn en betydelig andel aksjer på det, så vet ikke jeg hvordan man gjør det.. Skal ikke se bort i fra at du kan ta utbytte ganske umiddelbart etter investeringen også...... :)
     
    RoadKing, Stuttfeiten, Robamu and 2 others like this.
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde tatt F tur til USA, siden du ikke har nok til F i ASIA.
    Jeg hadde lagt opp følgende rute. Tar utgangspunkt i OSL siden du ikke skriver noe.
    Har du en bestemt dato så er det lettere å hjelp, og du bør være klar minst 2 uker i forveien for å kunne velge blant Lufthansa F.
    OSL-FRA-IAD-SFO

    FRA-IAD her får du United nå og så skifter til Lufthansa to uker før.
    IAD-SFO her kan du teste ut United sin Boeing 777-200 i F.
    Det er kun denne destinasjonen jeg har funnet som har 777-200. Det finnes tre versjoner og den uten skikkelig F er borte i følge seatGuru.
    "This international 2-class configuration was formerly part of Continental's fleet but has since been outfitted with new BusinessFirst flat bed seats."
    Alt det andre jeg har funnet hos United har vært tulle F, som i beste tilfelle er C.

    F=First
    C=Buisness

    Retur
    SFO-IAD-FRA-OSL
    Samme selskapene og flyene på returen.
    Sammen ligner du dette med en ren FRA-MEX i F så får du 4 flighter i steden for 2, og totalt 90min mer i F.

    Alternativet til Are er nok langt bedre siden du skal ha med din kjære. 12 timer og 20min i F på LH 498 Boeing 747-8 er ikke å forakte. Er du på hugget og fleksibel så skal det være mulig å finne billetter. Og vider til Costa Rica hørtes jo umåtelig digg ut.


    Slått av Are igjen. WTF ;)
     
    Last edited: 27. okt 2016
    Baldrick, Stuttfeiten and Are like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Sorry mac. Har brukt for mye tid på forumet i de siste dagene.. Henter inn det tapte etter over to uker med langreising og minimalt med forum :)
     
    Stuttfeiten and Fredrik81 like this.
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Kan du reise alene kan du i prinsippet reise hvor du vil på 150k poeng.
    Spørsmålet er hva du vil, strand, storby, kvinner, menn, natur..

    En ting som er kjekt å vite er at ANA slipper som regel et bonussete på hver flight, men nesten aldri to. Så reiser man alene bør man se på ruter med ANA F.

    Et eksempel jeg kunne vurdert om jeg reiste alene:

    OSL-FRA-TYO-SIN-DPS-SIN-BKK-CDG-OSL
    OSL-FRA LH C
    FRA-TYO LH F
    TYO-SIN NH F
    SIN-DPS SQ C
    DPS-SIN SQ C
    SIN-BKK TG/SQ C
    BKK-FRA TG F
    FRA-OSL LH C
     
    Satyv, Robamu, Baldrick and 4 others like this.
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg finner ikke noe SIN-DPS eller DPS-SIN ledig på united.com (award) frem til 31des.

    Hvis du vil prøve de 2 av de beste F som tilbys på awards.
    FRA-HND Lufthansa F (Beste F loungen).
    NRT-SIN ANA F
    SIN-NRT ANA F
    HND-FRA Lufthansa F

    Her er fordelen at du får maks ut i F. Der får du altså maks ut av poengene. Du får billetter til over 130 000kr og betaler CT+95 000EBP og ca 3000kr i avgifter, neste som du raner banken. Til sammenligning så ville to personer fra FRA-MEX(USA alternativet) koste ca 100 000kr for to og da brenner du av 150 000EBP

    Om du føler for det og har penger til det så kan du også kjøpe billetter med Singapore Airlines i first suite til 26 000Kr opp til HKG, totalt 8 timer, men pass på ikke aller er A380.

    Billigere alternativ er at du klarer å får BKK som bestemmelses sted og får lagt opp Buisness opp fra SIN-BKK. Her fra kan du fly Emirats First Suit til ca 8500kr(2:45 per vei). Det kan du også gjør med Thai til 8500kr(2:45 per vei). Kjører du begge disse og legger til CT turen så er du opp i 8 first turer, 2 Business SIN-BKK + 2 Business OSL-FRA for ca 20 000kr, som blir omtrent det samme som SAS tar om du flyr pluss en vei og buisness tilbake til f.eks NRT.

    Fordelen til Are sin er at du får tre F selskap siden du også får med deg Thai ut fra BKK.
    Thai er nok veldig bra, men kan til sammen ligning kjøpes en tur BKK-HKG til 8 900kr.
     
    Last edited: 28. okt 2016
    Baldrick liker dette
  8. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Det er fortsatt mulig å bestille tur for neste år med CT som går ut inneværende år på sas.no. Dette gjelder dog bare SAS metall.
     
    Baldrick and watchaddicted like this.
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver du å endre den så vips er den borte. Det står vel heller ingen plass at du får lov, men det er en feil som man kan dra nytte av.
     
  10. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Endrer han etter 31.Des så forsvinner den ja. Utrolig at de ikke har lukket hullet enda.

    Jeg har gjennomført en reise i år der CT gikk ut ved nyttår.
     
    RoadKing and Fredrik81 like this.
  11. ECP

    ECP Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle sammen,

    Jeg er helt nybegynner her, og har prøvd å lese meg opp på tema CT-billetter, ANA-tool osv. får å få max ut av poengene. Men tror jeg må hente inn litt hjelp fra dere som er mer erfarne. Jeg har 215 000 EB poeng, og Lufthansa First fra Frankfurt står øverst på ønskelisten.

    Vi er to stk som jeg vil på tur fra ca 17. desember og noen dager (+/- et par dager). Er det noen som har noen forslag). Flyturen blir det viktigste denne gangen, så destinasjon er faktisk ikke like viktig.

    Setter kjempe stor pris på hjelp! :)
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,198
    Likes mottatt:
    3,129
    Bonuspoeng:
    113
    Hei og velkommen til IF :)
    Bruk lista til @Are (fantastisk innsats)

    Lufthansa
    FRA-ABV - 330
    FRA-DEL - 380
    FRA-EWR - 747
    FRA-EZE - 747
    FRA-GIG - 747
    FRA-HKG - 380
    FRA-HND - 747
    FRA-JFK - 380
    FRA-JNB - 747
    FRA-LAX - 380
    FRA-MEX - 747
    FRA-NRT - 340
    FRA-ORD - 747
    FRA-PEK - 747
    FRA-PHC - 330
    FRA-PVG - 380
    FRA-SFO - 380
    FRA-SIN - 380

    MUC-EWR - 340
    MUC-HKG - 340
    MUC-HND -340
    MUC-JFK - 340
    MUC-LAX - 340
    MUC-MEX - 340
    MUC-PEK - 340
    MUC-PVG - 340
    MUC-SFO - 340



    Deretter kan du bruke feks united.com og søke etter award billetter(saver award er de eneste som er for oss i eurobonus)

    Fokuser på nonstop strekene som feks FRA-HND og fin tilgjengelighet. Så er det ofte lett og finne tilslutning til fra FRA/MUC med LH eller SAS osv.

    Husk at Lufthansa kun slepper award i First 14 dager før avreise inntil samme dagen før/samme dag. Så du kan dessverre ikke bestille enda. Her må du bare håpe noe dukker opp. om destinasjon er uviktig pleier det og være ok og finne. dog har jeg ingen erfaring hvordan det er rett før jul. Annyone?

    EDIT: hvis du er ny i award søke gamet vill jeg anbefale deg og prøve og søke opp billetter nå så du vet hva du gjør når det nærmer seg.
    Ser feks at det er billetter ledig FRA-HND flere dager 14 dager fram i tid. Prøv deg fram her ;)
     
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du er mest sugen på LH F og kun det så kan du se om du finner tur-retur MEX , det koster kun 150 000 ebp og dette er en av de lengste fligtene. Herfra kan du se om du finner billetter til Puerto Rico. Skulle du kunn finne en vei så ville jeg tatt returen via EWR/JFK-FRA/MUC, ORD-FRA LAX/SFO-FRA.

    Vil du prøve flere typer så hadde jeg gått LH fra FRA-NRT/HND eller HKG. Finner du kun en vei så kan du ta to turer i F med Thai via BKK. Eventuelt Asiana fra ICN, men der kommer det ikke first suits før ut i slutten av februar.

    Fra 17des og utover er det rimelig høysesong så du skal være glad om du finner noe. Du må sitte klar 14 dager før når de slipper LH F seter. Mulig du bør booke turen ut så fort den kommer og heller bare finne noe som ser greit ut på reture, og heller betale 150kr per stk når de slipper billetter for returen. Hvis ikke rissikerer du at de første blir snappet opp av noen først slik at de forsvinnner.
     
  14. ECP

    ECP Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for svar! Jeg skal gi beskjed hvordan det gikk :)
     
    Stuttfeiten and Xflipper like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Fru Roadking og jeg var i samme situasjon ifjor. Vi reiste OSL-FRA-HND, HND-FRA-OSL 22/12 - 27/12 ifjor.

    Fulgte med på slepp av billetter og bestilte da F billetter ble lagt ut på utreise med C billetter tilbake. Noen dager senere ble det lagt ut F på returen og, en rask tlf til Tallinn og det var i boks.

    Vi opplevde at det generelt var mye tilgjengelig til Tokyo, så dette bør gå bra. Kanskje prøve å kombinere med retur på Asiana F fra ICN?

    Bare å glede seg :)
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,198
    Likes mottatt:
    3,129
    Bonuspoeng:
    113
    Vill fraråde Asiana F i gammel kabin om mulig. selv skuffet det stort og hadde glatt valgt nye sas biz framfor Asiana F i gammel kabin. kanskje mange er uenige med meg her..
     
    RoadKing liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte kanskje den nye var i gang, da trekker jeg forslagt om Asiana.
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde jeg så absolutt ikke.

    Har riktignok ikke flydd F med Asiana, men C med SK er ingen høydare etter min mening..
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,198
    Likes mottatt:
    3,129
    Bonuspoeng:
    113
    Just flydd ruten så tenkte kanskje legge ut en minireisebrev ettervert. men atm var det så mange som skriver så tenkte og vente litt.Men for meg og dama falt det helt igjenom på sete, mat og service på bakken. så ble ganske skuffet desverre. betaler ikke 190 k tur retur igjen om SAS har biz til 100k.:rolleyes:
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,198
    Likes mottatt:
    3,129
    Bonuspoeng:
    113
    De begynner i Mars 2017 ;)
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden