CT tur til Tokyo LH/TG first.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Satyv, 05. des 2016.

  1. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen alle sammen.

    Jeg skal prøve å rote sammen et slags reisebrev på turen til Tokyo. Mitt første reisebrev og min første tur i F. Kort fortalt, jeg hadde en CT som var i ferd med å gå ut. Jeg fikk kjempegode innspill og tips til ruten av @Are (takk)

    Sitter nå på flytoget og turen går som følger: Oslo - Frankfurt - München - Tokyo - Bangkok - Frankfurt - Oslo

    Reisen starter kl 06:25 i dag å jeg er tilbake igjen 12:10 på torsdag! Så jeg rekker hele 1 døgn i Tokyo. De fleste av vennene mine og min samboer skjønner ingen ting av dette å lurer egentlig på om det har klikket for meg! "Nesten bare for å fly liksom?!" De skjønner det bare ikke! Her får jeg fly A-340, 747 og A380 i first! Jeg skal prøve å få til Porsche experience i Frankfurt, sjekke ut First lounge/terminal i Fra, Mun og Bkk. (Kanskje i Tokyo også?) men det spiller ingen rolle om de ikke forstår, fordi DERE forstår! ;)

    Jeg antar at jeg har lov til å gjeste inn? Så hvis noen er i Frankfurt å jeg har mulighet til å gjeste inn så lander jeg 08:40 og har avgang til München 13:15. Send PM i så fall.

    Jeg kommer til å ta endel bilder, så det kommer til å bli mye bilder å heller litt mindre skriverier. Jeg kommer heller ikke til å kaste bort tiden med å fortelle dere noe om opplevelsen i gullstua på Gardermoen! Det blir like opplysende for dere som å fortelle at Kanye West er en skikkelig stor tulling og at Justin Bieber er en sutrende drittunge. Men tar nok en liten tur innom før flyet til Fra. :)

    Ha en strålende mandag, jeg gleder meg som en unge til min første tur i F. En CT, 95 000 EBP og 3300,- fattigere, men 2 land, 2 hovedsteder og en erfaring rikere. (Og sikkert 2 kg tyngre)
     
    Last edited: 15. des 2016
    DanH, petterel, Edin and 28 others like this.
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    Du har absolutt noko å sjå fram til i dag :)

    Det med kiloa vil eg tru stemmer ganske bra også. Ein tommelfingerregel er eit kilo per dag.

    Ser fram til å følge deg, ha ein flott tur!
     
    Satyv liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en fantastisk tur, gleder meg til å følge med.
     
    Satyv liker dette
  4. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Første stopp er loungen på Gardermoen. 1 croissant og 1 dobbel espresso var det hele! (Starter forsiktig) Snart avgang. :)
     

    Attached Files:

    RoadKing, RemiWM, Bolle and 3 others like this.
  5. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    So far soo good! Vært ute å tøffet meg litt i en Porsche 911! Vanvittig morsom bil, dessverre litt mye trafikk det var ikke så mange plasser jeg fikk brukt den til det fulle, men klarte 240 blank på et rettstrekke der det var fri fart. Nå tilbake i F terminalen. Det var litt kommunikasjonsproblemer med First Lounge og Terminal. De sa jeg kunne hente bilen OG levere den på F terminalen, men jeg kunne bare levere den her. Det endte med at jeg måtte gå litt frem og tilbake. Avis brukte lang tid på å levere ut bilen, så det var noe klønete hele opplegget, men fikk 1,5 adrenalinfylt time bak rattet. Startet med en Lois Roederer Rose som aperitiff etter kjøreturen. Nå roer jeg ned med en hummersuppe og den beste schnitzel'en jeg har smakt sammen med en knallgod Grüner Weltliner fra Burgenland i Østerrike. En fortreffelig Auslese til dessert. Flyet går videre 12:45, blir selvfølgelig kjørt til flyet! Ellers var det ikke noen som bar meg ut fra flyet fra Oslo på gullstol!! Hva skal man si.. Her har jeg brukt hardt opptjente bonuspoeng og en hardt opptjent CT i tillegg til 3300,- om ikke hardt opptjente penger, så i hvert fall opptjente! På denne pakka, så må jeg GÅ! Hva blir det neste? Må jeg tørke meg selv etter toalettbesøk også på F?! Bilder fra bilen kommer snart. Skål. :)
     

    Attached Files:

    Last edited: 15. des 2016
    DanH, petterel, Are and 20 others like this.
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Og her sitter jeg å drukner sorgen med en sørgelig halvliter! Må si jeg er j*****g misunnelig men med snart 200 000 EB poeng på kontoen blir det vel snart min tur også :D

    Ha en fin tur! :)
     
    Satyv liker dette
  7. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    I Frankfurt? I så fall synd du ikke var på nett tidligere, så kunne du både kjørt Porsche og blitt med i terminalen! Skal videre til Munchen om 20 min. Helt klart en heftig måte å reise på!
     
  8. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk jo 2 timer til å leke med denne skjønnheten. Fantastisk bil! Måtte bare legge ved skrytebilde av bil og klokke også, dessverre er det bare klokka jeg har råd til :D

    Den gullbelagte M4 sto utstilt ved Sixt sin skranke, ble vel litt for mye Sheik/50 cent over den?!
     

    Attached Files:

  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    I Oslo dessverre :(
    God tur videre til MUC :D
     
    Satyv liker dette
  10. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    OK, god tur du og. :)
     
  11. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    For tidlig for vodka? Nah, aldri! Synd de ikke har denne i SAS loungen.
     

    Attached Files:

    RoadKing and Stuttfeiten like this.
  12. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183

    Kein Telefon...fikk du ikke koblet opp blåtann'en, altså?

    Ett døgn i Tokyo er mer enn nok. Ikke så mye å se der.;)

    Håper du fikk med deg en duck fra FCT og måtte FlyNet stå deg bi. Ha en strålende tur.
     
    Last edited: 05. des 2016
    Stuttfeiten liker dette
  13. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var så gira på å komme meg ut på Autobahn at jeg droppa hele telefonparringa! Døkk'en er i bagasjen! Takk. :) Går ombord i flyet til Munchen nå. Tiden bare raser avgårde!
     
    petterel and Kristian like this.
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    Gjer deg sjølv ein teneste, spar 13€ og dropp FlyNet. Blir berre eit irritasjonsmoment. Bruk heller energien på å nyte turen, kos deg glugg ihjel, så loggar du deg heller på og lastar opp 100 bilder til oss som ventar etter landing :)

    Ha ein fin tur!
     
    petterel, geddi, Robert H and 6 others like this.
  15. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, sikkert et godt tips. Egentlig på grensen til tragikomisk at nett ikke er inkludert for F passsjerer. :)
     
    petterel, Are and geddi like this.
  16. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Mellomlanding i München! Fikk tid til å dra innom i first loungen her også. Mye mindre enn F terminalen, men ganske så trivelig. Måtte introduserer endene for hverandre, litt forskjellig dialekt i München og Frankfurt, men de går godt overens. :D (Tonicen er forresten Fentimans, nydelig tonic!)
     

    Attached Files:

    DanH, petterel, ingie and 11 others like this.
  17. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Herrlig....god tur videre og fortsett i samma stil :):):)
     
    Satyv liker dette
  18. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    For en flott tur du har begynt på. Du har mye luksus å se frem til!
    Finfin Porsche, og lekker Omega Seamaster du har rundt lanken. :)
    Min Explorer hilser...
    [​IMG]

    Gleder meg til fortsettelsen av reisen din!
     
    Satyv liker dette
  19. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    7,515
    Bonuspoeng:
    183
    Alltid kult å se reisebrev med mye bilder fra Lufthansa F, frister mer og mer å oppleve dette selv. Riktig god tur videre :)
     
    Satyv liker dette
  20. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut som Dolly og Donald trives godt i hverandres selskap. God tur videre. Gleder meg til nye rapporter.
     
    Satyv liker dette
  21. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,583
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Satyv liker dette

Del denne siden