Her er en oversikt over de mest reiste flyrutene i 2012: Selv har jeg kun fløyet nr. 3 og 5. Er det noen her som har fløyet flere?
Interessant at alle på nær en er innenriksruter. Har ikke fløyet noen av disse jeg. Men var nok litt overrasket at Okinawa - Tokyo er på listen. Skulle tro det var trafikk mellom andre storbyer som var større. Hadde vært interessant å se tilsvarende tall for Europa. Hva kommer høyest opp der? London-Frankfurt? London-Amsterdam, mellom de 3 nordiske hovedsteder? Innenriks i Norden? GOT-ARN/ OSL-BGO/TRD?
Har flydd 5 av disse, er passelig overrasket over resultatet Jeju-Seoul Asiana har 16 daglige til Gimpo (+1 til ICN), for det meste operert med A321, men også noen A320, så ingen widebody Korean har 18 daglige til Gimpo (+1 til ICN), 8 av disse er med 747, resten med 737 Det blir ett par seter det Til sammenligning har ORD-LGA: AA 18 daglige, 737 og MD80 UA 15 daglige, 737, A319, A320 og en E170 DL 14 daglige, alle med E175 Spirit med en daglig Synes det er rart at denne ruten ikke kommer opp på kartet
Ikke pinlig det Fnatstikkstuen! Det viser bare at vi ikke frekventerer de vanlige rutene til bermen, men er mer sofistikerte!
Jeg venter bare på rutestatistikken som viser antall nordmenn i First class pr rute. Regner med FRA-ICN topper den
Har også bare en av dem (no 10) Cape Town - Johannesburg Har faktisk også nr 3, Rio de Janeiro - Sao Paulo, i 1990.
Har flydd 4, 5 og 8. Men enig med Thomas om at FRA-ICN må være den med mest nordmenn i First class...
1 og 10 på meg... Mener det sto noen Korean Air A300 på Jeju da jeg tok den for et par år siden, de er muligens faset ut nå?