Haha Akkurat det jeg tenkte på .. BA lot nok den første gå ettersom det var den første. BA har vel også litt mer økonomisk kraft til å tåle dette enn Ethiopian. Usikker på om vi har gode nok rettigheter til å holde denne..
checkmytrip skal vel egentlig klare å åpne bookinger gjennom SABRE? så her er det noe rart når jeg ikke finner bookingen i checkmytrip ?
Sjekket bookingen min nå, og nå står det There were problems retrieving the fare rules associated to your itinerary. Please call the airline. på bunnen av siden. Vet ikke hvordan de gikk fram sist, men vi får vel bare vente å se.
MIn andre booking i natt valgte jeg alternativet holde 24-timer. FIkk problemer med betalingen. RIngte etioph tlf nr som de har i Sverige. FIkk info om feil med system. Skulle bli kontaktet for å få nytt tilbud. Gidder ikke bruke mer tid på dette. Men min bokn til cape town står, enn så lenge.
Det har det stått fra starten til meg, noe jeg dynes var litt rart. Satser på å få valget mellom ingen bagasje eller pengene tilbake
Ingen bagproblemer her ved booking: Men et uheldig tegn er vel at om man sjekker saudi-sidene som visstnok har god tilgang på alt: Dette kansellering lang vei, spesielt siden det ikke er noen aktivitet på amex.. Men vil avvente litt å se hva som skjer før jeg trekker noen konklusjon..
Ingen transaksjonen på kortet her heller. Som @phileas har eg også nokon bookingar på hold. Vurderte å ta ein telefon til kontoret, men reknar med at det ikkje er vits då. Sei gjerne ifrå om du høyrer tilbake frå dei.
Ser at det er reservert på Mastercard, men ikke trukket. Ene reisen får jeg ikke opp med bookingnummeret, men den andre er fortsatt good to go.
Prøvde for morro skyld nå - rundt 55 000 kr t/r OSL-SEZ Kanskje deres blir stående, og så håper de å redusere tapet med overprising på resten av billettene..?
Kontoret som i kontoret til Ethiopian? Det er én regel som gjelder slike ved slike "supertilbud": "Don't call the airline!!"
No er vel tilbodet over uansett, og Ethiopian er vel sjølvsagt klar over kva som har skjedd. Regelen om å ikkje ringe flyselskapet gjeld vel først og fremst medan "tilbodet" pågår.
Ring i vei, men ved å tiltrekke oppmerksomhet til akkurat din bestilling, forsvinner i hvert fall siste rest av sannsynlighet for at din billett ikke fanges opp av selskapet, hvis ET først bestemmer seg for å kansellere. Og ja, det skjer ofte at selskaper ikke fanger opp alle og at folk får fly på billetter som andre fikk kansellert. Sliter uansett med å se hva det er som haster så fryktelig at du må ringe kontoret - med mindre avreisen er i morgen.
Eg har ei reise som er bekrefta og billettert, den er grei. I tillegg har eg to reiser på hold i 24 timar. Desse går ikkje an å betale på nettet no og ein må ta kontakt med billettkontor for å betale. Eg er framleis usikker på om eg er interessert i desse reisene, det er også difor eg satte dei på hold og ikkje betalte dei ut med ein gong. Om eg ikkje ringjer er desse tapt. Det var difor eg var litt interessert i å høyre om billettkontoret kom tilbake til @phileas , og kva tilbod han eventuelt fekk.
Sette full-flex feilprisbilletter "on hold"?!? Unnskyld meg, men Bestill, betal, få e-ticket og sitt musestille i båten. Jeg ansett de billettene for gone og krysset fingrene for at den som er bekreftet går i gjennom.