Deal med med Ethiopian i Business fra OSL (eks. JNB NOK5860 tur retur)

Tråd i 'Testforum' startet av KRS, 17. jan 2017.

1. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,025
    Bonuspoeng:
    183
    Fullt klar over at den er refunderbar. ;)

Poenget med å sette på hold framfor å betale ut var at eg då kunne ta stilling til destinasjon seinare. Eg betalte ut den eg hadde mest lyst på, og booka nokon ekstra i tilfelle eg skulle finne ut at det haurdes interessant ut. No gav eg meg etter at eg hadde satt to stk på hold, men eg vurderte også fleire destinasjon. Ein fordel med hold er jo at dersom refunderinga tek fleire veker so slepp eg å leggje ut til DNB i mellomtida.

No vart det her ein litt defensiv kommentar, men føler eg må forsvare meg. :DBottom line: Fullt klar over kva eg dreiv med, og fullt klar over risikoen knytta til det.

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Bottom line 2:
    Lynsalg på hold kommer aldri til å utstedes. Enten booker du eller ikke, ingen grunn til å bruke tid på å holde billetter.

Et godt tips her er å alltid vite når du har fri og mulighet til å reise og en forhåndsdefinert liste over destinasjoner du ønsker å dra til, gjerne også med tidspunkter på året hvor det er gunstig å være der.
    Ingenting er mer surt enn å booke et lynsalg fra et gudsforlatt sted til langtlangtvekkistand og tilbake til et annet gudsforlatt sted for kanskje litt mer penger enn det er verd, og så oppdage at man kommer i regnsessongen. Og at tilknytningsbilletter koster en arm.. :)

Viktig er å vite når skoleferiene er bl.a. så disse kan bookes hurtig når det kommer noe opp. Afrika er gunstig pga tidssone.

FFlyer, KRS and Baldrick like this.
  3. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,025
    Bonuspoeng:
    183
    Under BA sitt ex-OSL-salg fungerte det fint dersom du hadde satt billettar på hold via AA, so ingen regel utan unnatak.

Når det gjeld resten so er det sant. Reiser heldigvis Okinawa heilt på slutten av tyfon-sesongen, når eg like gjerne kunne hamna midt i.

4. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    9,666
    Bonuspoeng:
    183
    Amen, men også vite når de du vil ha med deg kan. Du har ikke tid til å vente på godkjenning fra kone/samboer/arb.giver etc. Dette må avklares på forhånd. Ha det på en liste sammen med skoleferier og destinasjoner som Are nevner.

FFlyer, KRS, Baldrick and 1 other person like this.
  5. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Når vet vi om dette går igjennom ?

6. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Når vi er hjemme igjen ;-) Tenker at det blir oppdatert her, straks noen hører noe

7. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har fått pengene trukket fra kredittkortet ?

8. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, ikke noe reservasjon heller

9. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nå står det ikke lenger at jeg skal ringe dem i bookingen...

Upsaker liker dette
  10. cntnry

cntnry Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk booket OSL-ARN-ADD-CPT i mai i natt. Ser at Fare Rules nå er tilbake, men at det fortsatt står "0 bag included". Så det er fortsatt håp.

11. king

king Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Jeg fikk bestilt OSL-ADD-OSL på business med familien i går men har aldri prøvd meg på noe sånn her før. Er det sånn at jeg bør kontakte flyselskapet og høre om alt er i orden med bookingen, eller bør jeg bare vente å se hva som skjer? Beløpet er reservert, fare rules er tilbake som cntnry skriver over her, men jeg har oppført 3pc bagasje per passasjer i tillegg.

Hvor lenge skal jeg i såfall vente før jeg tar handling? Turen har vært planlagt lenge og vi skal reise uansett, så bare flaks jeg kom over dette tilfeldig i går igjennom prisvarsel på google flights. Har ikke lyst at de skal kansellere om et par måneder når prisene på vanlige economy billetter har skutt i været liksom! Eller, kan de gjøre det?

Ursa liker dette
  12. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,025
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til at alle system fungerar igjen no.
    Betalte ut den eine billetten eg hadde på hold utan problem, fekk e-ticket med ein gong.

FFlyer and Baldrick like this.
  13. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Fare rules er tilbake ja.
    Sto dette tidligere?

" THE FARE WAS CALCULATED AS 95 PERCENT OF THE ROUND-TRIP
    CRTNO FARE."

14. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reserverte i går og betalte i dag. (jada! :)

Finner igjen bookingen min hos TripCase via reservasjonskoden, og Ethiopian reklamerer fortsatt med 3 bags. Så får vi se hvor lenge det varer ..

15. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, la merke til den i går.

Baldrick liker dette
  16. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,883
    Bonuspoeng:
    93

En bil er trukket fra mitt kort, reise to var jeg litt usikker i natt om jeg kunne reise på. Valgte derfor å få den holdt 24-timers. Da jeg bestemte meg for å reise også på reise to forsøkte jeg svært mange forsøk på å få betalt på nett. Uten hell. Ringte derfor Stockholm kont for å få dem til å legge inn kort manuelt, ellers hadde den rent ut. Snakket med en på kundeservice som ikke var mye engelsk kyndig, fikk info om at bet systemet var nede. Ble lovet en em om evnt nytt tilbud dersom de ikke fikk det fikset. Stod svært lenge i tlf kø. Får jeg ikke noe em fra dem, kommer jeg ikke til å klage. MIn første reise står fremdeles. Håpe det beste.

afirm liker dette
  17. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,025
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan nok prøve igjen no.
    Eg har hatt problem med betaling i heile dag, men verkar som om systemet er oppe igjen no.

18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    HAHA!
    Her tenker jeg at noen har bommet og lagt prisen på 5% av reell pris.
    Da ville det kostet rundt 42500kr som passer greit på en fullfare C billett..

Ursa and Baldrick like this.
  19. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Beløpet er fremdeles kun reservert...

20. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,814