Fullt klar over at den er refunderbar. Poenget med å sette på hold framfor å betale ut var at eg då kunne ta stilling til destinasjon seinare. Eg betalte ut den eg hadde mest lyst på, og booka nokon ekstra i tilfelle eg skulle finne ut at det haurdes interessant ut. No gav eg meg etter at eg hadde satt to stk på hold, men eg vurderte også fleire destinasjon. Ein fordel med hold er jo at dersom refunderinga tek fleire veker so slepp eg å leggje ut til DNB i mellomtida. No vart det her ein litt defensiv kommentar, men føler eg må forsvare meg. Bottom line: Fullt klar over kva eg dreiv med, og fullt klar over risikoen knytta til det.
Bottom line 2: Lynsalg på hold kommer aldri til å utstedes. Enten booker du eller ikke, ingen grunn til å bruke tid på å holde billetter. Et godt tips her er å alltid vite når du har fri og mulighet til å reise og en forhåndsdefinert liste over destinasjoner du ønsker å dra til, gjerne også med tidspunkter på året hvor det er gunstig å være der. Ingenting er mer surt enn å booke et lynsalg fra et gudsforlatt sted til langtlangtvekkistand og tilbake til et annet gudsforlatt sted for kanskje litt mer penger enn det er verd, og så oppdage at man kommer i regnsessongen. Og at tilknytningsbilletter koster en arm.. Viktig er å vite når skoleferiene er bl.a. så disse kan bookes hurtig når det kommer noe opp. Afrika er gunstig pga tidssone.
Under BA sitt ex-OSL-salg fungerte det fint dersom du hadde satt billettar på hold via AA, so ingen regel utan unnatak. Når det gjeld resten so er det sant. Reiser heldigvis Okinawa heilt på slutten av tyfon-sesongen, når eg like gjerne kunne hamna midt i.
Amen, men også vite når de du vil ha med deg kan. Du har ikke tid til å vente på godkjenning fra kone/samboer/arb.giver etc. Dette må avklares på forhånd. Ha det på en liste sammen med skoleferier og destinasjoner som Are nevner.
Fikk booket OSL-ARN-ADD-CPT i mai i natt. Ser at Fare Rules nå er tilbake, men at det fortsatt står "0 bag included". Så det er fortsatt håp.
Hei, Jeg fikk bestilt OSL-ADD-OSL på business med familien i går men har aldri prøvd meg på noe sånn her før. Er det sånn at jeg bør kontakte flyselskapet og høre om alt er i orden med bookingen, eller bør jeg bare vente å se hva som skjer? Beløpet er reservert, fare rules er tilbake som cntnry skriver over her, men jeg har oppført 3pc bagasje per passasjer i tillegg. Hvor lenge skal jeg i såfall vente før jeg tar handling? Turen har vært planlagt lenge og vi skal reise uansett, så bare flaks jeg kom over dette tilfeldig i går igjennom prisvarsel på google flights. Har ikke lyst at de skal kansellere om et par måneder når prisene på vanlige economy billetter har skutt i været liksom! Eller, kan de gjøre det?
Ser ut til at alle system fungerar igjen no. Betalte ut den eine billetten eg hadde på hold utan problem, fekk e-ticket med ein gong.
Fare rules er tilbake ja. Sto dette tidligere? " THE FARE WAS CALCULATED AS 95 PERCENT OF THE ROUND-TRIP CRTNO FARE."
Jeg reserverte i går og betalte i dag. (jada! Finner igjen bookingen min hos TripCase via reservasjonskoden, og Ethiopian reklamerer fortsatt med 3 bags. Så får vi se hvor lenge det varer ..
En bil er trukket fra mitt kort, reise to var jeg litt usikker i natt om jeg kunne reise på. Valgte derfor å få den holdt 24-timers. Da jeg bestemte meg for å reise også på reise to forsøkte jeg svært mange forsøk på å få betalt på nett. Uten hell. Ringte derfor Stockholm kont for å få dem til å legge inn kort manuelt, ellers hadde den rent ut. Snakket med en på kundeservice som ikke var mye engelsk kyndig, fikk info om at bet systemet var nede. Ble lovet en em om evnt nytt tilbud dersom de ikke fikk det fikset. Stod svært lenge i tlf kø. Får jeg ikke noe em fra dem, kommer jeg ikke til å klage. MIn første reise står fremdeles. Håpe det beste.
Du kan nok prøve igjen no. Eg har hatt problem med betaling i heile dag, men verkar som om systemet er oppe igjen no.
HAHA! Her tenker jeg at noen har bommet og lagt prisen på 5% av reell pris. Da ville det kostet rundt 42500kr som passer greit på en fullfare C billett..