Definisjon av å fly mye!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stakar, 11. juni 2015.

  1. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan også importere fra TripIt!
     
  2. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Flyreiser.jpg
    Har jo blitt noen flyreiser opp gjennom årene. Fikk EBG-status opprinnelig pga. pendling Bergen - Oslo - Stockholm, men de senere årene har det blitt færre men lengre turer. Det har opprettholdt status hos flyselskapene, men julegavene fra hotellkjedene er det helt slutt på. Min erfaring er at det dog er lettere å nyte én 12-timers flytur enn tolv 1-timers... :)
     
  3. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke akkurat en definisjon på å fly mye her, men kan jo legge inn årets hotelldøgn sålangt, fra 1.1.2015 & fram til idag 14.8.2015

    Radisson Blue: 85
    Scandic: 51
    Thon: 18
    Choice: 25
    Andre: 11

    Totalt 190 døgn av 226 mulige sålangt, and still counting ;-)
     
    Shyneno and tommy777 like this.
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg syns flightdiary var tungvint... spesielt når det er ting fra lenger tilbake man skal legge inn.. finnes det noen enklere måte å få noe ala flightdiary som ikke kommer til å ta 13år å bli ferdig med?
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke for ting bak i tid. For meg er dette som en ekstra reiseregning-papirarbeid, sure, det tar minutter å fylle ut hver gang man er på tur, men når du har 1400 ting som tar ett par minutter melder jeg pass
     
    Hobo hobos liker dette
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Du skulle ikke bare kjørt en Ben Schlappig og sagt opp fast bopel?

    :p
     
  7. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Solgte huset med komplett innbo i September 2013, og har ikke hatt bolig siden ;-)
     
    view, KristianSk and Darkcho like this.
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er grunnen til du sprer overnattingene over så mange kjeder? Skulle tro det var mer gunstig å holde seg til en kjede :)
     
  9. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Ja er jo kanskje det, men det har jo også litt med tilgjengelighet & pris å gjøre. Nettene på Scandic & Radisson har vært stort sett på rekke & rad da. Men det er ofte litt slik at de kan variere priser voldsomt uke til uke, så det rommet på Scandic Nidelven som kostet 1200 kr ene uken koster plutselig 1790 nest uke. Og til tider så kjører jo de forskjellige kjedene nonen gode opptjeningstilbud, slik som Radisson hadde April til Juli. Akkurat nå så er vel Radisson plutselig havnet på bunn når det gjelder opptjening, men de er jo veldig snille med gode oppgraderinger da.
    Samtidig så har det jo vært litt frivillig hopping rundt fra min side bare for å prøve nye steder.
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jøje meg, det var jaggu en god del overnattinger! Syntes jeg hadde mange i gamlejobben, men du slår i alle fall meg med god margin!
     
  11. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Må jo sies at mesteparten har vært pga mandag til fredag opphold på et & samme sted pga jobb der, så har jo ikke vært på farten konstant. Men med alle helgeturene så ballet det på seg noe voldsomt ja.
     
  12. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Når Radisson nå fks ønsker 44000 til 70000 pr bonusnatt, og de gir kanskje bare 1500 til 2000 poeng per overnatting, så blir det ganske langt fram for vanlig reisende.
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det må man si. Får du brukt noen opptjente poeng da eller overfører du kanskje til Eurobonus e.l. i stedet for?
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sant. Jeg synes faktisk CC-poengene har best verdi når jeg delbetaler opphold med de. Og med alle kampanjene de kjører så blir det fort poeng på kontoen også etter min mening.
     
  15. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Ja du har nok rett der.
    Jeg har i grunn systematisk tømt alle kontoene i det siste. Tenkte jeg var golden når CC poengene nærmet seg 600.000, men en bonushelg drar jo fort 100 til 140.000 i Europa, så de renner fort unna igjen.
    Men fikk akkurat lagt inn en 9 dager bonustur på Radisson Blue i Cebu nå da.
     
    RoadKing liker dette
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Nå forstår jeg hvorfor du opprettet denne tråden, du har saft suse 350+ flyvninger i året – og det på SAS B738/A320 med 450 000 poeng intra-scandinavia. Wow!

    Hvordan er pendlerlivet på SAS i Norden? Er det bare slitsomt eller har du etablert en smart rutine for behagelige reisedager. Del gjerne noen Tips & tricks med oss:

    https://insideflyer.no/forums/hva-gjør-du-ombord-i-et-fly

    Til sammenligning så er det antall status miles hos Lufthansa M&M på OSL/ZRH–SFO/SIN/NYC retur i Business (D) ca. 14 turer. Bare én tur i måneden, plus et par mnd med to.

    Så bort ifra tidsforskjell og noen jalla-flyplasser/security er det +1 for å 'pendle' long-haul.

    Se også:
    https://insideflyer.no/threads/din-allianse-hvor-mange-selskap-har-du
    https://insideflyer.no/forums/ditt-flykart
     
  17. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opprettet denne tråden i 2015, og da lå jeg på ca 120 flyvninger i året. Synes den gang det var mye, men siden det har min jobbsituasjon endret seg og derav reisebehovet. I stedet for å bo på hotell eller skaffe leilighet har jeg sammen med familien og arbeidsgiver kommet frem til at dagpendling er det beste alternativet. Har fortsatt 25-30 netter på hotell i året, så antall reisedager er veldig høyt. Min reising er ikke bare intra Scandinavia og med SAS, har så langt i år vært i Amsterdam (3 ganger), London, Berlin (LH), Frankfurt (LH), Hamburg og Helsinki. Kun reiser i narrow body fly, så jeg ser frem til å få testet SQ F og C til Sydney i desember.

    Pendlerlivet er helt OK, og jeg møter mange spennende mennesker hver dag, også mange som reiser tilnærmet like mye. Det er mange hyggelige SAS ansatte og de jeg møter aller mest (nesten daglig) et de i loungen på OSL (spiser alltid frokost der), alltid hyggelige, blide og serviceinnstilt. Møter relativt sjeldent crew som kjenner meg igjen (ok, det er en del jeg møter til stadighet), men de er så mange og møter så mye mennesker, at man skal ikke forvente å bli gjenkjent.

    Når det gjelder tips og triks, så er det nok mange her som sikkert kan bidra mer enn meg. Jeg har imidlertid sluttet å irritere meg over andre passasjerer og deres oppførsel. Jeg får ikke gjort noe med de uansett. Security må man bare ta med et smil og følge deres rutiner, det er "heldigvis" lite forutsigbarhet der.

    Når det gjelder "soft/ seat block" virker det som om det går i bølger. 3/4 av flightene får jeg ledig midtsete og setet vises som blocket i Expertflyer, den siste 1/4 må jeg regne med at jeg får en pax i midtsetet. Forstår at SAS ikke kan gi alle Diamond / Gold blokkert midtesete hver gang, men om det er satt i system eller tilfeldig, vites ikke.

    Min inneværende kvalifiseringsperiode ender 30.05.18 og det ser ut til at jeg ender på 371 SK flyvninger og vil vel ende på antall grunnpoeng som tilsier 11,5 Gullkort. Kaller meg en frequent flyer blant kolleger og venner, men her inne vet jeg ikke. Virker som om det er mange som har et betydelig reisemønster.

    Her er mitt kart siden Juni 2015
    Travelmap.JPG
     
    Last edited: 15. mai 2018
    Insomnia4u, Eddie47, DanH and 12 others like this.
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Tror fint du kan kalle deg frequent flyer her inne også.
     
    Mysterio, Henrik, Eddie47 and 7 others like this.
  19. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Syke syke tall. Sitter bare med 2 spørsmål etter å ha lest denne tråden; Hva jobber dere med og hvor søker man? :D:D:D
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan svare for meg selv, jeg har hatt Travel Pass Unlimited for Sør-Norge i 15 år .. jeg jobbet for det meste som fagdirektør i en landsdekkende selskap med hovedkontor i Oslo mens jeg bodde i Bergen. Jeg jobbet på hovedkontoret og vi hadde avdelingskontor i Kristiansand, Bergen og Trondheim ..
    Det ble en blanding av ukependling og dagpendling, avhengig av gjøremål hjemme ..
    Dette ga mellom 150-250 innenlandsflygninger i jobb .. i tillegg kom jo fritidsreiser med eller uten familie ..
     
    Last edited: 27. mai 2020

Del denne siden