Hey!! Ikke mobbe Harstad nå! Kan fort være mange bra folk derifra. Legg merke til "Kan" Hilsen Kvæfjærding. (Edit: det hører med at Harstad er storbyen nærmest Kvæfjord, og som vanlig har man et love/hate forhold til sin store og helt klart arrogante hæstkuk av en nabokommune).
Jeg har hørt at folk fra bygdene rundt Harstad er mye bedre enn de som er fra byen. Det ble i alle fall sagt så i hjembygda mi
Hvorfor er folk på dette forumet så bastant og frekk når folk stiller spørsmål? "Om du ikke kan noe om dette, hvorfor uttale seg? Så bastant atpåtil" Noe jeg føler gjentar seg ofte når diskusjonene blir hete.. slik jeg har oppfattet det, er vell dette forumet det med minst fokus på alt flyteknisk(av de norske) og det må vell da være lov å synse/spørre i en slik sak? Mister igrunn motet til å delta her når folk som spør eller kommer med teorier blir møtt med slike motsvar.. Men nå er jo jeg ny her, så jeg får vell ta tennissokkene mine og stikke.. C
Eg er heilt einig, og eg vil også stille spørsmålsteikn ved kor bastant uttalelsen til @Upsaker eigentleg var. For meg som ikkje har inngåande kjennskap til alle bestemmelsar om eit crew sine arbeidstidsbestemmelsar og turnaroundtid på ein ny flyplass verka resonnementet fornuftig. Om resonnementet er feil bør det kunne gå an å svare på ein litt skikkelegare måte.
Uttalelsen til @Upsaker oppfattet ikke jeg heller som bastant. Svaret til @LN-MOW var f.eks. helt flott og saklig, og adresserte aspekter som nok flere av oss amatører ikke hadde tenkt på (også oss som har satt oss litt inn i arbeidstidsbestemmelsene - det var i utgangspunktet tid nok ift tjenestetid hvis man hadde et uthvilt crew ved start CPH, men også jeg hadde sett bort fra hvor lang tid ting kan ta om russerne ikke ønsker at ting skal gå raskt).
Air India måtte ta en ekstra landing i Bodø i dag på tur fra Mumbai ( India) til Chicago USA.. http://www.an.no/nyheter/bodo-lufthavn/fly-fra-india-nodlandet-i-bodo/s/5-4-389761