Derfor spiser jeg aldri flymat. Gjør du :)

Tråd i 'Nyheter' startet av jtmath, 04. april 2017.

1. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
  2. heanwi

heanwi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg spiser alt jeg får jeg.

jayeff, RemiWM, Eddie47 and 3 others like this.
  3. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde en tur til Japan for en hel del år siden. Reiste definitivt ikke i Biz, men det KAN ha vært en slags +. Husker ikke hvilket selskap, men hovedmåltidet husker jeg godt. En ganske stor/ bred og flat boks. Japansk mat presentert så lekkert som bare japanere kan. Smakte herlig. Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å spise det igjen.

Shyneno liker dette
  4. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Men for de som virkelig elsker flymat, dra til Taipei!

DanH, Baldrick and gregas85 like this.
  5. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    Måtte kikke litt i filmrullen, men ja, det ser sånn ut.
    IMG_0137.JPG

Stuttfeiten, DanH, Eddie47 and 3 others like this.
  6. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Åpenbart at de ikke har reist i SQ Biz ;)

Candy liker dette
  7. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har sjelden noe problem med maten i C klasse på lange flyvninger. Jeg skjønner heller ikke dere som dømmer vinen nord og ned, dere må være fryktelig godt vant. Ikke ofte jeg har noe å utsette på den heller. Så jeg nyter min treretters med tilhørende alkohol.
    Det værste jeg har fått var en preordered boks med varm "mat" som crewet slengte på bordet mitt på en AirAsia flyvning. Den passet ikke som bikkjemat en gang.

Herlov, jayeff and thecoldfish like this.
  8. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har blitt syk et par ganger av mat på flyet og husker det verste eksempelet på en Delta flight i business mellom Los Angeles og Minneapolis. Ble så dårlig at de ringte etter legen ombord. Fikk magekramper og en vanvittig høy puls. Jeg vet fortsatt ikke hva som utløste dette og flyselskapet ville ha en "written statement" fra meg før jeg fikk boarde neste fly til Amsterdam på at jeg var fit for flight, på tross i at det var flymaten deres som forgiftet meg tydeligvis. Jeg nektet selvsagt å signere noe siden jeg følte meg litt bedre, men spiste ingen ting til AMS og drakk kanskje 3 liter vann. Flymaten vil aldri smake som på bakken og jeg spiser som regel ikke noe på kvelden eller om natta.

9. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Altså et biffsmørbrød.

10. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer, men det høres kulere ut med 'steak sandwich'. Perfekt tilberedt og med crispy fries til og med.

Mat på bakken vil alltid være bedre, men flymat kan fungere i noen sammenhenger.

thecoldfish liker dette
  11. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener den ble stengt for et års tid siden? Jeg skulle besøkt den i fjor sommer, men da var den borte.

12. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det visste jeg ikke, det var jo enda godt, ble litt lei meg fordi jeg ikke visste om den da jeg var der i fjor, da gjorde det ikke noe alikevel. :)

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,598
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ingen utpregede reservasjoner i matveien, men jeg må innrømme at jeg gjerne kunne tenkt meg mer spicy junkfood :)

Travellingalf and jayeff like this.
  14. Sliteren

Sliteren Medlem

Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Flymat er noe av det bedre jeg vet.

Ja, til og med bak i bussen. Finnes det smaksløker som er spesielt følsomme for lufttrykk...?

15. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    7,947
    Bonuspoeng:
    183
    Spiser ofte maten jeg får på fly og synes som oftest den smaker helt ok. Er jo ikke alt som ser veldig vakkert ut (BA er typisk her, men den pleier å smake veldig allright).
    Når det gjelder Gordon Ramsay så er jo dette rett og slett noe han slenger ut for å få PR, mannen står jo bak både flymat og resturant på flyplasser så tror ikke helt på det han sier ;)

Ursa liker dette
  16. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fra artikkelen "Smaksløkene våre påvirkes nemlig av lufttrykk, luftfuktighet og støy. Saltsmak reduseres, men umamismaker, som sopp, tomat, biff og sjømat forsterkes i høyden. Forskning har vist at de som lytter til klassisk musikk i høretelefoner under måltidet i luften, har en mer positiv opplevelse av maten, enn de som spiser maten til akkompagnement av flydur- og -sus."
    F.eks så er den kaffen som serveres tilpasset trykket man har under flyvningen. Stort sett så kan det være lurt å gå for mat som smaker litt sterkt. Jeg har sjeldent problem med den maten som serveres. Eneste jeg kommer på var noe pasta som ble servert på en longhaul med Norwegian.

17. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor dra på en fotballstadion i steden for å se kampen på TV? Får jo med deg mye mer på skjermen...
    Stikkordet er vel opplevelsen.
    For de som syns det er ålreit å fly, er vel maten en god del av (C/F) produktet.

Så er jo alt relativt. Syns pølse i brød kan smake godt, selv om det selvsagt ikke kan sammenlignes med en nygrillet entrecôte...

Ramsey kan ta seg en bolle, airborn eller ei!

Last edited: 04. april 2017
    Baldrick, afirm, Edin and 5 others like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,706
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg spiser og drikker alt jeg får på fly .....
    .... med drikke er det også mulig med påfyll!

Hva er galt med å kose seg ... jeg er overbevist om at bobler har en desinfiserende virkning og tar gjerne et par ekstra ...

19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg må innrømme at det er vanskelig å få i seg spesialmat(glutenfri). Som regel tørr laks eller tørr kylling uten saus. Mange ganger i C også.

Thai kjører f.eks samme i både Y, C og F. Tragisk. Men på F kan en bruke book the cook og forhåndsbestille thairetter som er naturlig glutenfri.

BA intra-Europa hadde en herlig spicy thai-rett. QR vegetar men ok.

SK elendig intra-Europa, ikke spisende. IC ok utifra Skandinavia, krise fra utenlandske destinasjoner.

Flyr ganske mye, så et relativt stort problem siden jeg ofte er på reise ca 20-22t i slengen.

no-backpacker liker dette
  20. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Virker som det meste er skrevet ut fra hva som serveres i økonomikabinen.

På lengre turer så må de aller fleste spise noe uansett, om så bare for å få næring i kroppen. Joda, maten i F kan sikkert ikke alltid måle seg med tilsvarende retter på en flott restaurant på bakken, men i de tilfellene så er det en del av totalopplevelsen.

Stuttfeiten liker dette

Del denne siden