Jeg syns det begynner å bli dratt vel langt med å betale for overvekt når vanlige klær du har på deg blir tatt inn i regnestykket. https://www.nettavisen.no/okonomi/matte-legge-jakken-pa-vekten---fikk-straffegebyr/3424005223.html
Føyer seg vel også inn i rekken av saker der flybransjen mener at de er så spesielle at de ikke trenger å forholde seg til hvordan verden ellers fungerer. Ganske uhørt å kreve at noen betaler for noe, men nekte de å få en kvittering/bekreftelse på det. En får bare håpe noen kunder velger å ta dette videre til rettsapparatet, er eneste måten å stramme opp selskapet på.
har aldri sett noen bli spurt om å veie klær de har på seg, derfor stusser jeg på om alt stemmer i saken.. jeg har ikke flydd norwegian på lenge heller (2år ?) jeg gjetter at personalet så at han hadde stappet masse i lommene eller noe slikt
Hadde han en jakke på seg, i tilegg til en i handa f.eks? Mye som ikke fremgår i artikkelen, det skulle ikke forundre meg om Norwegian er ute å kjøre her, men en sak har ofte 2 sider
Det er godt mulig det er saken, men desto viktigere skulle en tro det var at Norwegian dokumenterte hva de krevde betaling for... enkel, men god, dokumentasjon er ofte gull verdt for å unngå krangling i etterkant
Jepp 100% enig, såvidt jeg forstod saken slik den står i media, så hadde han fått mehold pga han ikke hatt fått kvittering/dokumentasjon på at han hadde betalt for overvekt. Ikke det faktum at jakken medførte overvekt
Neste blir vel gratis flybilletter, altså kun skatter og avgifter. Og et tillegg på kg passasjer med baggasje.
Det var mange «analytikere» som spådde gratis flyreiser mot at du blir tvunget til å sitte og se reklame på skjermen i seteryggen foran deg gjennom hele flyturen. Covid-19 har nok satt den slags påfunn på vent, men blir ikke overrasket om det blir en realitet en gang i fremtiden ...