Hmss! Nå ramla det inn melding om at returen fra LAX er ombooket. Hadde SAS A359 i Pluss hjem nå i morgen (søndag) men virker som at de har kansellert den flighten. I stedet har jeg fått Air France (!) fra LAX-CDG i booking class W (det er vel economy extra) med B773. Dette er jo krøll på mange måter: - formålet med turen var jo 4x statuspoeng - hadde jo også lagt inn upgrade bid (den rakk akkurat ikke å slå til de de kanellerte ca 48t før). Har vel kanskje begrenset mulighet for å oppgradere denne? - en får vel heller ikke tilgang til lounge eller business check-in på lax (dvs min gull status er jo i star alliance) - turen er da forsinket fra LAX med 4,5 time og jeg kommer hjem totalt 9 time senere. Kan en kreve noe for dette? Forslag mottas med stor takk!
Guten Tag fra Berlin. Obligatorisk pils på Savignyplatz. Mindre vind i dag så nydelig å spankulere på måfå. Merker et økende sug etter mer julemat.
Reknar med at vi bumpar borti kvarandre i løpet av kvelden? Gledar meg, alltid trivelig å treffe kjentfolk. Ja til meir julemat!
God lørdag fra FBU. Frokost og kaffe inntatt. Dette som bekymrer meg med 4x4 kampanjen og langhelger i disse kanselleringstider fra SAS. Har selv fått utreise kansellert og ingen tilgjengelige utreiser uten at turen blir ødelagt. Ville ha ringt så fort som mulig til kundeservice og hatt noen alternativer klare. Kanskje noen av disse *A som har avreise søndag 21 november kan være alternativer: Lufthansa 15:05 LAX - 11:00+1FRA - LH457 Air Canada 09:05 LAX - 17:13 YUL - AC782 18:10 YUL - 07:25+1 FRA - AC844 United 10:45 LAX - 14:11 DEN UA1013 16:10 DEN - 09:35+1 FRA UA182 Swiss 20:00 LAX - 15:55+1 ZRH LX41
God ettermiddag fra en går Osloby. I dag skal (øl)julekalendrene klargjøres for årets sesong. Og det ser ut til at jeg får banket inn en tur til vestkysten før jul også. Må si at hodet er litt tungt i dag, godt å se at det er flere som smakte på god drikke mens lørdagen startet. Verden er på vei til å normaliseres fordi @Upsaker drikker noe på forum mens hans bader? Dette er et snålt sted....... Det hadde forøvrig passet med en liten oppgradering på slutten av neste ferie, får snakke med @milehigh
God ettermiddag fra LHR. Her skal det flys, turen går hjemover til OSL. BA står for dagens tur i en 20 år gammel a319. Det er første gangen jeg skal fly BA siden februar 2020, men bortsett fra krav om maske og at bestillinger i loungen nå må gjøres på app og de kommer med alt til bordet så føles det heldigvis ganske som før Ser ut til å være godt belegg på BA 766 nå, men gullblokk virker å funke så har fått ledig sete ved siden av meg Nyt lørdagen folkens, legger ved dagens utsikt fra Terminal 5
Swiss 2 - SAS 0 Frokostservering ombord mellom Oslo og Zürich milevis bedre enn SAS. Gjemte seg ikke bak gardina, men kom i stedet 3-4 runder for påfyll med drikke og gjærbakst i løpet av den to timer lange flyturen. Pre-departure champagne ble servert før avgang Zürich, som har blitt forbedret bort pga corona hos SAS. Sitter akkurat nå med et glass post-departure champagne og nøtter (som nå serveres i pose og ikke skål hos SAS). Foreløpig er det en aldri så liten oppgradering med kansellering av CPH-LAX. Leser at @obay skriver at morgendagens rundtur til LAX også er kansellert. Nesten så jeg håper at trenden fortsetter og gir ombooking av returen til uka og, forutsatt til LX (evt TK).
Eisbein nettopp fortært Berlin er ikke akkurat kompakt. Har snart gått 15 km i dag Hvor holder du til? Jeg bor ved Alexanderplatz, men er på Potsdamer Platz nå.
Med nåværende ruteprogram overnatter maskin og mannskap i LA, så dette er nok samme rundtur. Uansett hyppige kanselleringer på long haul om dagen, visstnok på grunn av crewmangel.
Aha, i så fall er det jo svært merkelig at de kansellerte returen først i dag. Jeg fikk beskjed om kansellering av utreisen i går kl 7 norsk tid.
Jeg mistenker at flyvningen kan ha blitt kansellert noe tidligere, men at de venter med å sende ut melding til ombookingen er klar. Unngår at folk tar direkte kontakt med kundeservice, som vi har sett i andre tråder gir litt varierende svar i slike situasjoner
Doble XP (statuspoeng hos Flying Blue) frem til nyttår Du får vel uansett EB-poeng for opprinnelig flight hvis du ber om det? Og doble XP hos Flying Blue frem til nyttår. Så da kan det bli 6x poeng på flighten.
Da har man beveger seg til et regntungt Trøndelag for snarvisitt. Suiten på Radisson var ikke klar når vi kom, men heldigvis var resepsjonisten enige i at det kunne være en idé at de ga oss noen drinker så vi kunne vente i baren, klarer oss med andre ord bra
Jeg har helt klart funnet meg en perfekt kjæreste… hun spurte i dag ‘når skal vi på lounge safari?’ etter å ha mottatt en e-post fra priority pass. Skal få trigget bookingfingeren snart tenker jeg
Jeg fikk 0xp for å fly KLM C AMS-YUL som var en erstatning for Air Canada. Det var riktignok een eurobonustur opprinnelig.
Fikk endret til følgende ruting: LAX-EWR United B787-10 EWR-CPH SAS A359 CPH-TRD SAS CRJ Da kommer en seg hjem til ca samme tid. Kjipt med eco på det første strekker i 5timer der da. Ser ut som smekkfull kjerre også ...