God Lørdag Sitter her og knoter rundt med fortsettelsen på dette reisebrevet https://insideflyer.no/forums/threads/retro-reisebrev-fra-widerøe-norge-rundt-2016.18580/page-3Det Dette reisebrevet blir mitt siste i retro perspektiv, men det skal fullføres snart! Vel vel, når NRK har valgt å legge ned side 199 på Tekst-Tv må jeg finne andre kilder som leksikon. 1952 Hjallis blir Olympisk mester på 1500M i Oslo 1985 Bilde fra Anti-røyke kampanjen med Yul Brunner som døde av lunge kreft 10. okt 1985 1990 Johann Olav Koss blir allroundverdensmester på skøyter i Innsbruck. Hans Asperger blir født i 1906, oppdager av syndromet Asperger. Vi som er friske og raske kan nyte frokost iskremdagen til det fulleste! Mens skjelldyret vandrer rundt Så kan man nyte ett glass Pluto prøver å fremstå som en stjerne i dag History of Pluto Day The story of how Pluto was discovered actually starts in the 1840’s, when one Urbain Le Verrier determined that there was a planet outside of Uranus, but that planet obviously wasn’t Pluto, it was Neptune. But the same methods by which Neptune was discovered led to another beyond it. You see, Uranus was demonstrating some oddities in its orbit, oddities caused by its nearest, yet undiscovered, neighbor, Neptune. Once they were able to actually observe Neptune, they realized that another planet must be disturbing Uranus’s orbit as well, what they were seeing couldn’t be explained merely by Neptune. This led to a search for Planet X (an Amazing name that we think Pluto should have kept, but we’re not able to do anything about that, obviously) headed by Percival Lowell. Unfortunately Powell would pass from this mortal coil (and into the hands of Pluto, God of the Dead) before Pluto was discovered… At least, before he would know about it. You see, during their surveys of the deep sky in search of ‘Planet X’, two faint smudges would appear that were later to be revealed to be Pluto. The actual discovery of Pluto happened in February of 1930 by Clyde Tombaugh. After so many years and so many lives spent searching for it, we think that Pluto deserves to remain a planet, don’t you? Ønsker alle tatere av dette forumet en fin fin Lørdag
Gud Mårning! Da skal det soves litt før opphavet skal kjøres til OSL for litt tidlig oppmøte til charterflight med SAS. Det går nok bra...... T-20 ish til neste interkontinentale. Det er lenge det.
God morgen! Har ikke sovnet ennå, men skal rane OSLounge for både god mat og drikke snart. Og min plan er å kalle det frokost
God morgen fra Bali. Fikk testet lokalt helsevesen i løpet av natten og viser seg at her får man en legekonsultasjon for 15 kroner og medisinene ble hentet på apoteket og levert på døra av en fyr på scooter! (Forsåvidt samme selskap som har avtale med hjemleveransene fra Ikea. I går så jeg en Billy bokhylle bli levert på scooter ).
God morgen! Sola er på vei opp og det er vindstille. Ikke de største planene for dagen, men får besøk av litt familie. Har fått tak i Shaoxing risvin så blir kanskje noe asiatisk i kveld. Har vel ei flaske riesling et sted også. For de som er glad i i lage asiatisk mat og har irritert seg over at det ikke har vært mulig å få tak i Shaoxing, så har vinmonopolet nå endelig tatt inn denne. Lurer fælt på når SAS har tenkt til å slippe bonusbilletter i C for juni fra LAX/SFO til OSL. Har jo vært helt tørke! Ønsker alle en fin helg!
God morgen fra Oslo vest. I dag blir det lett pakking og avreise etterhvert for Lillehammer. Ungene er i ekstase og våknet igjen før solen har stått opp. Det blir mye vinteraktiviteter og god mat krysser jeg fingrene for. Ha en strålende helg alle IF-ere og en god vinterferie
God morgen, Det var noen heftige vindkast i går kveld, men det gikk overraskende fort over. Nå er det nesten vindstille og det ser ut til at vi får en fin lørdag. Frokost er fortært og 3dje koppen med kaffe inntas akkurat nå. Skjer ikke akkurat så mye her så tenker å kjøre en tur til Rosendal om litt. De har regionens fineste matbutikk der så de 40 minuttene med kjøring er egentlig bare grei avkopling. Dessuten har de et minipol der også så kan man få kjøpt seg noen flasker med vin. Blir nok en tur langs foten av Tveitanuten i ettermiddag, oppover mot Skjeggedal. Det er god trim på den gamle krøtterstien med en 400-500 høydemeter stigning. Ha en fortsatt fin helg.
God lørdag morgen fra Larvik! Det så ut til å bli en bra dag helt til minstemann fant ut at magen skulle tømmes, to ganger. Klarte do på den første, ikke på den andre .. Men, sånt kan man ikke styre så det er bare å vaske unna Så da får vi se hva dagen bringer. Ha en flott lørdag, oppkast eller ei!
God formiddag fra Porsgrunn. Siste frihelg før hverdag og jobb igjen på mandag. Skal lage min berømte Paella i kveld. Siste hverdag før påske 2021 (onsdag) 11 dager igjen til kortbuksesesongen starter- det gledes. Nå blir det lite flyvninger fremover. Usle 20k poeng på konto, men har en tur for to til Maldivene i biz i november. Ha en fin lørdag
God morgen fra landsbygda. Solen skinner. Fikk litt hvitt påfyll i går (ikke i liten pose), så det er riktig så fint ute. Men glatt! Bra naboen strør skikkelig, så vi kommer oss frem på glatta. Dagen bringer tur med hunden, bæring av ved, og middagsselskap. Blir bra! Nyt dagen, folkens!
Det der er ikke et beltedyr. Det er et skjelldyr. Og, et av dyrene som ble mistenkt for å ha startet Covid pandemien.. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Skjelldyr
God morgon frå Sunnfjord. Eldstemann er på overnatting hjå bestemora og madammen er på jobb. Yngstemann har inntatt pannekaker, hatt behov for bleieskift og ser no på Paw Patrol medan far dunkar ned dagens fjerde kaffikopp. Seinare skal ungane og madammen i bursdagsselskap medan eg skal jobbe. Berre seks arbeidsdagar att før ny flytur og ny jobb.
I senator loungen på MUC på vei til Aruba. Sjekket forøvrig LH sin vanlige biz lounge. Utvalget var 100% identisk som i Senator loungen. Både ift mat og drikke.
"Fordi jeg kan" Litt stas på LHR også, hvor man får en egen bong med strekkode på, som må scannes for å åpne døren til den innerste avdelingen (Senator). Som stort sett er like gørr som den vanlige LH loungen, bare med dårligere plass
God formiddag fra OSL! Noe sier meg at det er vinterferie i disse dager, for her i gullstuen er det svært så folksomt. Kan ikke huske å ha vært her med så mange medreisende, faktisk. Men man fant da et ledig sete, rakk en enkel frokost, en kaffe og et ørlite glass med hvitvin. Om ikke lenge settes nesen retning CPH, tviler dog på at tralla blir tømt. Ha en fin lørdag!
Morn fra godstolen! Skal straks løfte baken opp og sette meg i bilen. I dag er dagen for å se på baderomsinnredning, for å være klar til å dra kort på doble poeng helg neste uke. På torsdag fikk jeg gleden av å dra kort på baren a 4800kr, blir poeng av det også og en drøss med med vipps inn på konto. Helt OK å være den eneste bonusnissen i drikkefølget… Det har snødd en del i natt men ikke nok til å dra frem fresen. Så for min del kan snøen gjerne slutte å dette ned… Ha en flott lørdag!
Kan rapportere om stapp full OSLounge også, as we speak. Premium delen er stengt, slik åpningstidene tilsier (åpen bare på hverdager). Men solen skinner, maten er bra, og utsikten er god der i det fjerne
Det er mulig gulloungen på CPH ikke utelukkende tiltrekker seg sofistikerte reisende. Oppslaget på WC gir grunn til å undres...