Rent egoistisk så støtter jeg også at man "bare" må være medlem for å ha tilgang, men jeg skjønner jo ønsket om at det skal være for de som skaper liv her inne. Dog når man er "ny" så har man kanskje ikke annet å bidra med enn å stille "dumme" spm! I hvert fall sånn til å begynne med..
Personlig ser jeg ikke behovet for å ha tusenvis av poster, men det kan godt hende man skal sette et ørlite minimum. På Flyprat har man vel f.eks 10 poster for å få starte ny tråd i Reiseforum f.eks. På Flyertalk er jo også mye skrevet i kode inntil en eller annen gjøk bryter tausheten. Det er også alltid en eller annen dust som ringer flyselskapet uansett hva du skriver som regler. Og alltid noen som på død og liv må bestille 100 tur retur på en uke og går helt amok. En reel slik tråd har kun inviterte medlemmer. Men det er neppe det som etterspørres.
Så skal man huske på at slike errorfares stort sett ikke varer lenger enn 30 minutter så det er begrenset hvor mange som får det med seg og ikke minst klarer å få bestemt seg og booket. Jeg har mistet mange av dem selv fordi de ikke har ligget lenge nok ute til jeg får bestemt meg for om jeg har mulighet til å ta turen eller ikke. Men innlogget medlem bør være absolutt minimum. Men vi skal også huske på at forumet blir ikke bedre enn det vi gjør det til selv. Helt fint at folk registrerer seg og sitter utenfor og bare titter inn. Men hvis alle gjorde det, ble det ikke noe forum ut av det. Så det å dele errorfares burde egentlig være en "gevinst" til de som er med å bidrar til at dette er et forum. Så hvorfor skal folk som ikke vil bidra positivt selv få vite om slike ekstra gode muligheter? Er ikke det bare rimelig da? Ikke det at man skal poste hundrevis av poster, men i det minste kunne vise til at man har bidratt med noe positivt for å holde forumet oppe og i gang. Det er nødvendigvis ikke så mye som skal til. Eller hur, som svenskene sier?
25-50 innlegg f.eks.? Det er jo ikke mye, så de aller fleste får tilgang, samtidig som helt nye medlemmer og Google ikke får tilgang.
Jeg blir gjerne med på en slik tråd for spesielt inviterte også, men da bør man vel først igjennom en innvielsesseremoni hvor man sverger å overholde en æreskodeks. Bl.a.må man utad benekte at det i det hele tatt finnes en slik tråd..! Og skulle man være så idiot at man bryter kodeksen, bør straffen minst være å kjøpe en kasse med single malt tilsvarende sin egen alder til alle andre medlemmer i gruppen/tråden.
Du kan jo prøve å bli med i klubben, men jeg åpner nok bare døra på gløtt og sier: - "Oh, sod off, Baldrick. Why don't og and cook some parsnips..."
The first rule of mistake fare thread is you don't talk about mistake fare thread. The second rule of mistake fare thread is you don't talk about mistake fare thread.
I påvente av en varslingsfunksjon. Følger jeg secret flying på Twitter og får varsel hver gang de tweeter et tilbud.
Jeg forstår ideen om å lukke mistake fares for søkemotorer og "slemme mennesker som tetter smutthullet", men hvorfor man skal sile ut medlemmer.. For de av oss som leser alt som skrives, men sjeldent kommenterer, vil en slik ordning føles ekskluderende. Jeg bruker mye tid på å lete etter gode tilbud - skulle jeg finne ett nå, kan jeg med en slik ordning altså ikke dele det her inne. #Justsaying
Oppe til høyre når du er inne på forumet og ser listen over tråder, så er det "overvåk forum" eller noe slik. Sett opp varsling på nye tråder. Jeg bruker en epostadresse på dette forumet som jeg sender en kopi av til gmail, så det skal i teorien poppe inn varsel på mobilen min så fort det dukker opp en ny tråd. Skulle gjerne sett at det var et eget subforum for supertilbud/mistake fares, så jeg kunne varsles av BARE de, men nå ser det jo ut til at det kan bli dette testforumet så de falske alarmene som måtte dukke opp håndterer jeg fint.
Takk @HaraldOslo Er vel bare trykke overvåk ny tråder på testforum. Så når alle slutter å spamme blir det bra, eventuelt må det kanskje lages en tråd som det kun blir posta error fares?