Disney World Orlando, bonuspoeng?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Spielhaug, 08. mars 2020.

Tags:
  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Som tittelen sier, er den mulig å få noen som helst type bonuspoeng når man kjøper billetter/opphold hos Disney? Er ikke så interessert hvis det er «egne» Disney-poeng som man ikke får brukt noe sted, men alt som kan være praktisk senere er interessant...
     
  2. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Mener at Swan And Dolphin—resort hotellet er Marriott.
    https://swandolphin.com/
    Da får du jo poeng for å både bo og det du bruker på hotellet.
     
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Hotellrom booking med viatrumf og expedia, samt bilettkjøp med amex er vel den beste muligheten for Eurobonus.

    Undercover Tourist har best billettpriser.
     
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vært på konferanser noen ganger på Swan and Dolphin. Er ganske sikker på at det ikke er Marriott. Det er et veldig typisk konferansehotell, så jeg ville vel heller ikke bodd der med barn. Hvis du vil bo på Marriott, er Orlando World Center Marriott et mye bedre alternativ med barn. Jeg har bodd der noen ganger også, og de har i hvert fall et mer spennende bassengområde. Men jeg er sikker på at det finnes mange bedre alternativer (vi leier vanligvis hus, så jeg har ikke vært på mange familiehotell).

    Ellers så er det vel booking via Viatrumf som TomF66 sier som gir best uttelling.
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    tror nok det er Mariott nå. Disse hotellene er sånn kvasi eid - på Disney property, men ikke drevet av Disney. De har vært innom flere kjeder, Sheraton bla når de var nye.

    Fordelen er ar det ligger veldig tett på Disney parkene da - kan komme deg rundt uten bil.
     
    Rscott liker dette
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Orlando uten bil?? Det har jeg aldri vurdert en gang på mine 15+ turer dit :p
     
    EgilSk, Eddie47 and Monkeycat like this.
  7. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe problem å reise til Orlando uten bil. Vi tilbragte en uke der, og hadde valgt et hotell som lå i kort gangavstand fra et av de store outlet’ene samt hadde en diger dagligvarehandel rett ved siden av. Så tok vi gratis shuttle buss til parkene. Nå er jeg derimot kommet meg over frykten for å kjøre over there, så har få problemer med å sette meg bak rattet nå.
     
    Rscott liker dette
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det har aldri jeg heller......men Disney uten bil kan være deilig. :)
     
  9. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg jobbet for et amerikansk selskap i Utah på nittitallet. Det var 2-300 meter å gå fra kontorbygget vårt til kantina. Hvis vi valgte å spasere i finværet, kan du banne deg på at minst 2-3 biler stoppet for å gi oss skyss :) Er muligens litt preget..

    Men tilbake til trådstarter. For å slippe å samle netter hos Hotels.com kan du bruke en ny e-postadresse til bookingen. Første gang du benytter en ny adresse regnes du som ny kunde og får hele 9,3% Viatrumf. Så ved å rullere e-postadresser....

    Oppdaget dette på en tur i januar hvor jeg hanket inn hele 35.000 bonuspoeng bare på hotell i ti dager.
     
    Avixlo and Spielhaug like this.
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ut som at man får kjøpt inngangsbilletter til Disney-parkene på expedia.no, noe som skal gi 11.7% Trumf. Kanskje verdt å sjekke ut om prisene er sammenlignbare?
     
    1884derby liker dette
  11. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93

    Interessant! Kan du utdype?! Er det en måte å få billigere inngangsbilletter til parken(e) på - billigere enn disneys egen hjemmeside? ...eller fordrer det at det kjøpes pakker med overnatting.
    Vi skal 8 stk. dit sommeren 2021, så billettpris til parkene er en stor utgift, som jeg gjerne skulle fått kutta litt i...
     
  12. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Disney (og mange andre fornøyelses parker) har ofte samarbeid med kredittkort selskap. Dvs. kjøper du billetter med Mastercard/Visa/Amex når de har kampanjer, kan du spare direkte på pris, pluss få bonus om du har et kort som gir bonuspoeng.

    Noen ganger kan det lønne seg å betale med f.eks. Visa selv om du ikke får poeng, dersom pris rabatten er stor nok.
     
  13. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Kan bekrefte at det fungerer helt fint.
     
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Noe "superkupp" får du ikke - men det er litt å spare på å kjøpe fra dem på forhånd vs. Disney onsite. Ikke noe krav om noen ekstrakjøp.

    Du finner alt du trenger her: https://www.mousesavers.com/walt-di...and-deals/walt-disney-world-ticket-discounts/

    Hvis du melder deg på nyhetsbrevet også så kan det fra tid til annen dukke opp en liten ekstra rabatt (typisk $20 )


    EDIT: også siden du skal dit sommer 2021 - så bør vi kjøpe billettene før feb 2021 - da Disney kommer med årlig prisøkning.
     
    1884derby liker dette
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Har både jobbet og vært på ferie i Orlando ...
    byen er jo bare et eneste gedigent veikryss .. det går ikke an å være der uten bil!!
     
  16. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan bekrefte at Disney Dolphin og Swan er 100% Marriott og gir Bonvoy bonuspoeng som alle andre i Marriott-systemet, var der i vinterferien. De var også nær halv pris av tilsvarende hoteller drevet av Disney. I tillegg nyter du alle fordelene til de "ekte" Disney hotellene, slik som mulighet til å booke FastPass+ til tre attraksjoner per dag 60 dager før (vs 30 dager for eksterne) for å slippe kø, komme tidligere inn i parken og kunne bli senere enn eksterne gjester på ulike dager (sjekk kalender), samt app-linking mot billetter og restaurant-bestillinger. Eneste du ikke får er armbånd i ulike farger som noen hotellgjester samler på. Inne på Dolphin/Swan kan du charge alt av butikker og restauranter til rommet og få bonus på det også. Muligens også billetter (de kunne hentes i en meget bra Disney-drevet Guest Services avdeling i lobbyen på Dolphin som ordnet, men de bør du kjøpe før så du kan bruke FastPass+. Personlig ville jeg aldri reist uten FastPass+ - det er i praksis de eneste ridene du får kjørt uten å stå 90 minutter i kø.

    Syntes Dolphin var veldig egnet for barn, med stort bassengområde, arcade med spill, og lekemuligheter - samt Disney figurer til frokost på Swan.

    Om du vil være med i Star Wars lotteriet for Rise of the Resistance riden og Millenium Falcon riden, så er det også kort vei å gå da det er kjempekø for dette 06:30 om morgenen om du kjører bil. Legg merke til at sannsynligheten for at du får oppleve disse er ekstremt liten, hadde jeg visst hvor liten hadde jeg nok aldri dratt (selv om vi var en av de heldige vinnerne i lotteriet). Se mer om dette her: https://www.disneytouristblog.com/star-wars-rise-resistance-faq-ride-guide/

    Etter min mening er Uber mye bedre enn egen bil i Disney World - de kommer umiddelbart, mye raskere enn det tar å få levert bil med valet eller å gå ut på de enorme parkeringsplassene. Vi betalte som regel under 10USD, med unntak av ved "rush hour" som akkurat etter at fyrverkeriet var ferdig.

    IMG_8511.JPG IMG_8503.JPG IMG_8505.JPG IMG_8507.JPG
     
    Last edited: 08. mars 2020
    Avixlo, Jonkebassen, Liza and 6 others like this.
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Et hotell du vil anbefale? Samler på gode hotelltips i florida :)

    Første gangen vi var i Orlando bodde vi i leilighet ved Vista Cay og hadde Publix i gangavstand. Men vi hadde også leiebil da det ikke var så mye annet rett i nærheten.. nå har jeg begynt å bli litt bedre kjent der oppe så vi kan vurdere å klare oss med gåing, busser og lyft/uber.
     
  18. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Finner ikke navnet på vårt leilighetshotell på Google maps lenge, så det har muligens skiftet navn (vi var der for åtte år siden). Men, i samme nabolag med med gangavstand til både en av outletene, flere restauranter (inkludert Outback, som vi fallt pladask for både store og små) og minst to matvarebutikker finner du blant annet Hilton Grand vacations at Tuscany village, the Fountains (Bluegreen vacations), m.fl
     
  19. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje her man bør bruke trikset om at gmail ikke bryr deg om hvor du setter punktum i e-postadressen din...
     
  20. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    En har vel heller ikke lyst til å være uten bil der..:cool:
     
    Eddie47 liker dette

Del denne siden